דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

פרידה / רונה רמון, אלמנתו של האסטרונאוט אילן רמון, הלכה לעולמה בגיל 54

רונה ששכלה גם את בנה בתאונת אימונים כשהטיס מטוס F-16, הקימה את 'קרן רמון' במסגרתה פעלה לקידום חינוך בני נוער וישראל | היום הלכה לעולמה בתום מאבק ממושך במחלת הסרטן

רונה רמון (מארק ישראל סלם/פלאש90)
רונה רמון (מארק ישראל סלם/פלאש90)

רונה רמון, אלמנתו של האסטרונאוט אילן רמון ואמו של אסף רמון, שהמשיך בדרכו של אביו כטייס בחיל האוויר ונהרג בתאונת אימונים ב-2009, הלכה היום (שני) לעולמה לאחר מאבק ממושך במחלה קשה. לאחר מותם של בעלה ובנה הקימה את "קרן רמון" הפועלת לקידום פרויקטים חינוכים לילדים ובני נוער ברחבי ישראל. רונה היא מטפלת הוליסטית בהכשרתה.

רונה נולדה בקריית אונו ב-1964, והתחתנה עם בעלה, אילן רמון ז"ל, בשנת 1986. לשניים נולדו 4 ילדים, וב-1998 עברה המשפחה ליוסטון כחלק מההכנות לטיסתו של אילן לחלל כאסטרונאוט הישראלי הראשון על מעבורת החלל קולומביה. בשנת 2003 נספה אילן כאשר מעבורת החלל התפרקה עם חזרתה לכדור הארץ. בנה הבכור אסף התגייס בעקבות אביו לחיל האוויר, וסיים בהצטיינות את קורס הטיס במגמת קרב. ב-2009 נהרג במהלך תאונת אימונים, שבועות אחדים לאחר סיום הקורס.

בעקבות מותם של אילן ואסף הקימה רונה את "קרן רמון", לקידום וטיפוח ערכים ומטרות בהשראתם. רונה הייתה מטפלת הויליסטית והעבירה הרצאות, בין השאר בנושא "התמודדות עם משברים", שם התייחסה גם לסיפורה האישי.

במסגרת חגיגות יום העצמאות ה־68 של מדינת ישראל הדליקה רונה רמון משואה בטקס הדלקת המשואות השנתי בהר הרצל. כשהדליקה את המשואה, אמרה "אני, רונה רמון, בת לגילה וישראל, מראשוני עליית הנוער מטורקיה, מדליקה משואה זו לכבודם של אהובם אילן ואסף, שמהווים נר ומגדלור להגשמת חזוני, לכבודם של טייסי חיל האוויר לדורותיהם המגנים עלינו ממעל, לכבודם של אנשי החלל הפורצים גבולות למען האנושות, לכבוד ילדיי וכל הצעירים שגדלים מתוך אמונה באדם, אהבת המדינה ותקווה לשלום, ולכבוד המשפחות השכולות, לכבוד העושים למרות הכאב ויוצרים מתוך החושך"

רן לבנה, מנכ"ל קרן רמון, מסר עם היוודע על מותה" בצער ובעצב שלא ניתנים לכמת במילים אנחנו נאלצים להודיע על לכתה של רונה רמון, שנפטרה היום בשלווה בביתה- מוקפת במשפחתה ובחברים קרובים.

"רונה נפטרה לאחר מאבק ממשך במחלה קשה. רונה היקרה הייתה אם לטל, יפתח, נועה, וסרן אסף רמון שהיה טייס בחיל האוויר הישראלי, אלמנתו של אלוף משנה אילן רמון – האסטרונאוט הישראלי הראשון.

"רונה לעולם לא חדלה ממאמציה להשפיע לטובה על החברה הישראלית ולהיות משמעותית עבור הסובבים אותה. היא הייתה אישה מעוררת השראה שעזבה אותנו ביודעה שהמורשת שלה, של בנה ושל בעלה תישאר נוכחת בעשייה החינוכית הרחבה לה הייתה שותפה.

"רונה הייתה המייסדת והנשיאה של עמותת קרן רמון. היא יזמה והייתה שותפה לעשרות מיזמים חינוכיים וחברתיים- בשיתוף משרדי ממשלה ורשויות מקומיות. מיזמים שהשפיעו על עשרות אלפים מידי שנה. אנחנו כבר מתגעגעים לנוכחות המחבקת שלה. בבניין הארץ, בעשייה חינוכית וביצירה ננוחם."

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "רעייתי שרה ואני מביעים צער עמוק על פטירתה של רונה רמון. רונה עמדה בגבורה לאחר נפילת בעלה אילן ובנה אסף זכרם לברכה – טייסינו הנערצים. היא נאבקה באותה גבורה במחלת הסרטן, שלצערנו הרב הכריעה אותה היום. תמיד נזכור אותה ואת משפחתה המופלאה. יהי זכרה ברוך."

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה התייחסו לפטירתה של רונה רמון ז״ל ואמרו: ״רונה רמון הלכה מאיתנו, כפי שחיה בינינו- אצילית, זכה, מלאת אמונה.
אילן ואסף נגעו בשמים, ורונה נגעה לנו בלב. ועכשיו רונה אהובה, 'מלאכי ציפורים מעלייך, מלווים את צעדייך.' לא נשכח איך בנית מתוך החורבן, נטעת משמעות בכאב האינסופי, מילאת ביצירה את החסרון שלא יוכל להמנות. נמשיך ונרבה מאורך, האור שהפצת 'לכבוד העושים למרות הכאב, והיוצרים מתוך החושך.' נרים מבטנו למרומים ונחפש אחריכם, שלושה כוכבים זוהרים."

הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, על רונה רמון ז"ל: "יפתח, טל, נועה וכל משפחת רמון היקרה, צבא ההגנה לישראל מתאבל עמכם היום על לכתה של רונה, אישה חזקה שקמה מטרגדיה אישית, שהייתה לטרגדיה של עם ישראל כולו. גם במציאות בלתי-אפשרית, רונה בחרה תמיד בחיים. בחרה לא לעשות לביתה, לסייע לזולת ולתת מעצמה את המיטב והמירב, והפכה עד מהרה למודל לחיקוי לרבים. אילן ואסף ז״ל היו והינם מודל לעשייה, למצוינות ולהתנדבות- תמצית הישראליות במיטבה. פטירתה בטרם עת היא אובדן אמיתי למשפחתה, לחבריה ולחברה הישראלית כולה. יהי זכרה ברוך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!