דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תקשורת

ניסיון אחרון / ועדת הקליטה דנה בסגירת "וסטי": שהמדינה תתחייב לפרסם בשלושה מיליון ש"ח

על פי החלטת דירקטוריון ידיעות אחרונות, תופסק בסוף החודש הוצאת המהדורה המודפסת של העיתון הוותיק בשפה הרוסית | עורך וסטי סשה וילנסקי: "היחס לעיתון משקף את היחס של המדינה לציבור דובר הרוסית"

עתונים מדופסים. ארכיון (צילום: יעקב נחומי/ פלאש90)
עתונים מדופסים. ארכיון (צילום: יעקב נחומי/ פלאש90)
דוד טברסקי

ועדת העלייה והקליטה של הכנסת דנה אתמול (שלישי) בסגירתו הצפויה של העיתון הוותיק בשפה הרוסית וסטי. שרת העלייה והשליטה לשעבר, ח"כ סופה לנדבר (ישראל ביתנו) קראה לקבוצת ידיעות אחרונות לעשות הכל כדי למנוע את הסגירה. מנכ"ל העיתון ינון אנגל: "שלשכת הפרסום הממשלתית תתחייב לפרסום בעיתון בהיקף שנתי של שלושה מיליון שקלים".

וסטי, שנחשב לעיתון העיקרי של קהילת דוברי הרוסית בישראל, אמור לסגור את כל פעילות הדפוס שלו בסוף השנה הנוכחית, כך על פי החלטת דירקטוריון ידיעות אחרונות המוציאה אותו לאור. העיתון נפתח בשנת 1992, בשיא גל העלייה מברית המועצות לשעבר, ונחשב לכלי התקשורת המצליח והמשפיע ביותר בקרב עולי חבר העמים בישראל.

"בשיא פעילות העיתון הועסקו בעיתון כ-180 עובדי מערכת" אמר יו"ר הוועדה ח"כ אברהם נגוסה (הליכוד) בפתח הדיון, "לפני שנתיים נסגרה המהדורה היומית הכתובה של העיתון, ועכשיו הודיעו לעובדים שבסוף דצמבר 2018 פעילות העיתון תופסק לחלוטין. כולל פיטורי תשעת עיתונאים קבועים בעיתון ופיטורי כל הפרילנסרים". על פי הודעה של העיתון, אתר האינטרנט של וסטי ימשיך לפעול במתכונת מצומצמת של 10-8 עובדי מערכת לצד עובדי מנהלה.

"העיתון הפך לגשר בין מציאות ישראלית ודוברי הרוסית במדינת ישראל" אמרה לנדבר, "העיתון השפיע על שייכות של עולה להרגיש ישראלי. אני כאן, אני ישראלי זה הבית שלי". לנדבר קראה לקבוצת ידיעות אחרונות לעשות הכל כדי לא לסגור את העיתון.

"היחס לעיתון משקף את היחס של המדינה לציבור דובר הרוסית" אמר בוועדה עורך וסטי סשה וילנסקי. שעתיד להישאר ללא עבודה בסוף החודש אחרי 27 שנות קריירה עיתונאית בישראל. "אם צריך לסגור משהו, אז זה יהיה משהו לרוסים" טען, "הם הרי בלאו הכי לא יצאו לרחובות. לא יחסמו את הכניסה בכנסת או חסימות באיילון. לכן עושים איתם מה שרוצים".

חברי הוועדה טענו שעל המדינה להתערב ולעזור להציל את העיתון, בדגש על שימור מהדורת הדפוס שלו, שלדבריהם מאפשרת נגישות לעולים מבוגרים. "מדובר ב-570 מיליון שקלים, זה סכום פעוט" טען ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד), "סגירת העיתון היא פגיעה בעולים ואנחנו צריכים לעזור לכלי תקשורת שעוזרים לעולים".

מנכ"ל וסטי ינון אנגל, הסביר כי ההחלטה לסגור את מהדורת הדפוס היא דעיכתו האיטית של העיתון. "לא היה מספיק פרסום, משם מגיע רוב הכסף" אמר, "נשארנו עם מהדורת סוף השבוע ואתר אינטרנט שכמות הכניסות אליו גדלה אבל גם הוא מפסיד כסף. על כן, החלטנו לסגור את המהדורה המודפסת ולהישאר רק עם הדיגיטלית". לדבריו, מדובר בחלק מבעיה רחבה יותר של כל העיתונות המודפסת בישראל היוצאים בדפוס, שמפסידים כסף.  "הקימו פה חינמון שמקבל מודעות פרסום במחירי היצף ופוגע בכל העיתונים המודפסים", טען.

אנגל קרא ללשכת הפרסום הממשלתית להגדיל את נפח הפרסום בווסטי, מה שלטענתו יאפשר את המשך קיומו. "אנחנו לא צריכים מתנות" הסביר, "לממשלה יש כלי שדרכו היא יכולה לעזור, שתתחייב לפרסום בעיתון בהיקפים של שלושה מיליון שקלים בשנה וכך נוכל לשמור על המהדורה המודפסת".

בתום הועדה ביקשו חברי הכנסה מאנגל לדרוש מהדירקטוריון לדחות בחודשיים את מועד סגירתו של העיתון על מנת שחברי הועדה יוכלו לבדוק מספר כיוונים בהם יכולה לנקוט הממשלה כדי לנסות למנוע את סגירתו של העיתון

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!