דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל אנגלי

כדורגל לכולם / אנגליה: מועדון הכדורגל של העיירה לואיס יעניק תנאים שווים לנשים ולגברים

באופן תקדימי, קבוצות הגברים והנשים של המועדון, המשחקות בליגה השביעית והשנייה בהתאמה, יזכו לתנאים שווים ולשכר שווה לשחקנים והשחקניות | יו"ר קבוצת האוהדים: "אנו מקווים לעורר שינוי ברחבי בריטניה"

קבוצות מועדון הכדורגל Lewes בבריטניה (צילום: James Boyes, stuartnoelfuller / Flickr).
קבוצות מועדון הכדורגל Lewes בבריטניה (צילום: James Boyes, stuartnoelfuller / Flickr).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הכירו את המועדון היחיד בעולם שמשלם את אותו השכר ובעל אותו התקציב לקבוצת הנשים והגברים של המועדון. בליגה השנייה של כדורגל הנשים של אנגליה והליגה השביעית בכדורגל הגברים, משחקות הקבוצות המיוחדות של מועדון האוהדים לואיס FC. המועדון היחיד בעולם שחרט על דגלו את קידומו של שוויון מגדרי מוחלט בשכר ובתנאים בכדורגל העולמי.

במהלך חודשי הקיץ של 2017 היסטוריה קטנה אך חשובה נעשתה בעיירה לואיס, עיר המחוז של מזרח סאסקס שבדרום אנגליה. מנהלי מועדון הכדורגל לגברים ולנשים, החליטו שהקבוצה תהיה הראשונה שמשלמת שכר זהה לשחקני ושחקניות המועדון. קבוצת הנשים שיחקה באותה העונה בליגה השלישית ואילו הגברים בליגה השמינית. נכון, המשכורות אותן מקבלים השחקנים ברמות החצי מקצועניות עוד נמוכות בהרבה, גם בהשוואה לליגת העל בישראל, אבל עדיין זאת בחירה סמלית משמעותית ובעיקר, לא מובנת מאליה.

החלטה היא חלק מקמפיין "Club's Equality FC" שממומן על-ידי המועדון, ספונסרים ותורמים. שתי הקבוצות יקבלו תקציב שווה, ישחקו באותו המגרש, יחלקו את אותו הציוד ואת אותו מספר המאמנים. המטרה המרכזית של הקמפיין היא לעודד מועדונים קטנים אחרים ברחבי אנגליה להגדיל את התמיכה בקבוצות הנשים המקומיות, עד להשוואת תנאים.

לאחר שעברה החלטה ההיסטורית התראיינה היו"ר דאז של קבוצת האוהדים, ג'קי אגניו, ל'טלגרף' הבריטי וסיפרה כי "בלואיס, אנחנו מאמינים שישנה השקעה במשחק הנשים, שצריך לקיים בשביל לפתח אותו. על-ידי מחויבות לשלם לצוותי הנשים והגברים שלנו באופן שווה ולספק משאבים שווים לאימון, הכשרה ומתקנים. אנו מקווים לעורר שינוי ברחבי בריטניה אשר יסייע לשים קץ לתירוצים מדוע פער כזה שכר עמוק נמשך בספורט שלנו. ביחד עם בעלי המניות שלנו, תורמים וספונסרים, בלואיס יכולים להראות כי שכר שווה יכול להיות מיושם לטובת נשים וגברים בספורט ומעבר".

לואיס היא קבוצת אוהדים שכמעט התפרקה ב-2010, לאחר שהמועדון נקלע למשבר כלכלי חמור. קבוצה של אוהדים מקומיים החליטה לקחת הקבוצה לידיהם כ-24 שעות לפני שהקבוצה נכנסה לפירוק רשמי. האוהדים החליטו לרשום את המועדון האהוב כ"חברה לתועלת הקהילה". מתוך אמונה שהדרך הכי טובה לקדם את המועדון המקומי, תהיה על-ידי תמיכה ישירה של האוהדים שישמרו על המועדון בר-קיימא ויקדמו אותו במעלה הליגות הנמוכות של אנגליה. כדי להפוך לבעלי מניה במועדון, האוהדים המקומיים נדרשו לרכוש מניה בעלות שנתית של 30 פאונד בלבד.

השנה הצטרפה לואיס לליגה השנייה החצי מקצוענית בכדורגל נשים לאחר שזכתה באישור מיוחד, למרות שלא עמדה בתנאים נוספים כמו הקמת אקדמיה לנערות וקבוצת כדורגל גברים באחת מ-4 הליגות המקצועניות בכדורגל האנגלי. לואיס זכו לכבוד בגלל החלטה המהפכנית שלהם בכדורגל המגדרי להשוות את התנאים. לעומת זאת, קבוצת הגברים הצליחה לעלות לליגה השביעית והשנה מדורגת במקום השני עם משחק חסר ו-3 נק' פחות ממוליכת הליגה.

קבוצת הנשים מדורגת כעת במקום ה-9 בליגה השנייה וממשיכה לכוון למקומות גבוהים יותר. השבוע היא החליטה למנות את פראן אלונסו הספרדי כמאמן שיוביל את הקבוצה במסע הקסום שלה בכדורגל הנשים האנגלי. אלונסו היה בעברו עוזר המאמן של רונאלד קומאן בסאות'המפטון ואברטון ומאמן קבוצת הנשים של ליברפול בפתיחת העונה. בקבוצת האוהדים המיוחדת מקווים שההצלחה של שתי הקבוצות על כר הדשא תמשיך להגדיל את החשיפה למהלך השוויוני בתקשורת המקומית ותהווה השראה לעוד מועדונים בריטיים ללכת בדרכם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!