דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי

עימות כלכלי / לפיד תוקף את נתניהו: "הוא אומר 'הכלכלה פורחת', השאלה היא למי?"

"יש פה ציבור שלם שהולכים לנתק לו את החשמל, והוא מנותק", אמר לפיד בפאנל ראשי מפלגות בוועידת גלובס | גבאי: "להוריד את יוקר המחיה זה לא רק מונופולים, זה גם שירותים שהמדינה צריכה לתת לאזרחים" | ליברמן: "להכניס חרדים ומיעוטים למעגל העבודה"

יו״ר מפגלת יש עתיד יאיר לפיד בועידת ישראל לעסקים של גלובס (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
יו״ר מפגלת יש עתיד יאיר לפיד בועידת ישראל לעסקים של גלובס (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
שי ניר
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

"אני מסתדר עם רוב בני האדם, בתנאי שהם בני אדם. הוא לא בנאדם" כך אמר יו"ר יש עתיד יאיר לפיד על ראש הממשלה בנימין נתניהו בוועידת ישראל לעסקים של עיתון 'גלובס'. לפיד, שהשתתף בפאנל ראשי מפלגות, התייחס לתקופת עבודתו כשר אוצר תחת נתניהו והוסיף "במשך שנתיים שלוש הוא חיבל לי בעבודה מהבוקר ועד הערב".

"הפעם האחרונה שנתניהו ניהל את הכלכלה הישראלית היתה בין 2009 ל-2012, ואני יודע מה באמת היה שם. אבטלה עולה על 6% ובור תקציבי. כשעזבתי את המשרד התוצאות היו טובות יותר. כחלון היה מספיק הגון להגיד 'את כל הרפורמות אני עושה בכסף שלפיד השאיר לי'."

על התפארותו של נתניהו בהישגיו הכלכליים אמר "הוא אומר 'הכלכלה פורחת', השאלה למי. יש פה ציבור שלם שהולכים לנתק לו את החשמל, והוא מנותק".

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי תקף בפאנל את מתווה הגז. "דברים לא הגיוניים סופם להתפרק. מתווה הגז יתפרק, ואנחנו נחזיר את המחיר הראוי", אמר גבאי. על הרפורמה בחשמל אמר "הרפורמה הזאת מיותרת מההתחלה ועד הסוף. היא לא תוזיל את החשמל באגורה. המפעילים הפרטיים לא יותר יעילים מחברת החשמל".

גבאי התייחס למחאה הגוברת סביב יוקר המחייה והבטיח "אם אבחר לראש ממשלה, תוך שנתיים יוקר המחיה בישראל יורד בצורה משמעותית". הוא הוסיף כי "אם רוצים להוריד את יוקר המחיה זה לא רק מונופולים, זה גם שירותים שהמדינה צריכה לתת לאזרחים שלה", הוסיף גבאי. "להצמיח את המשק, שינוי סדרי העדיפויות, ועבודה על האפקטיביות של המגזר הציבורי".

בהתייחסו לתוצאות הסקרים הלא מחמיאים שפורסמו לאחרונה אמר שהם אינם משקפים את המציאות, "אני מאמין שננצח". עוד אמר כי "אני לא רוצה לשבת בממשלה בראשות נתניהו, בלי קשר לכתב אישום".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס בפאנל לתפישתו הכלכלית ואמר כי "יש שני סקטורים לא יצרניים בישראל – החרדים והמיעוטים. אם מוציאים את שניהם מהחברה הישראלית, אנחנו בחמישיה הפותחת בעולם. הם חייבים להיכנס למעגל העבודה". הוא הוסיף כי "צריך לקחת את כל הכסף שמסבסד אוכלוסיות שלא תורמות למדינה, להגדיל המענק לחיילים משוחררים".

ביחס להחלטתו להתפטר מתפקיד שר הבטחון אמר ליברמן כי "כשהתפטרתי לא חשבתי. לא השאירו לי ברירה. זאת הייתה החלטה קלה". על עתידו הפוליטי אמר ליברמן כי הוא "מתחייב שנשיג תשעה מנדטים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!