דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
לבנון

מגן צפוני / בזכות העץ הבודד: כך נחשפה מנהרת הטרור הרביעית בסמוך לזרעית

על פי הודעת דובר צה"ל, איתור המנהרה בסוף השבוע בא בעקבות שינויים בנוף, אחריהם עקב צוות המשותף לפיקוד הצפון ואגף המודיעין | ראש הממשלה לקראת הדיון במועצת הביטחון: מהלכי חיזבאללה הם אקט של מלחמה

איתור מנהרת טרור התקפית (דובר צה"ל)
איתור מנהרת טרור התקפית (דובר צה"ל)
שי ניר

במהלך סוף השבוע חשפו לוחמי צה"ל מנהרת טרור התקפית, רביעית במספר, של חיזבאללה שחצתה לשטח ישראל. היום הותר לפרסום כי המנהרה נחפרה ממרחב מערב הכפר השיעי רמיה וחדרה מטרים ספורים לשטח ישראל, אך לא השלימה את מוכנתה המבצעית לשימוש.

העץ הבודד שנשרף במרחב, והעלה את החשד בדבר מנהרה (אילוסטרציה: דובר צה"ל)
העץ הבודד שנשרף במרחב, והעלה את החשד בדבר מנהרה (אילוסטרציה: דובר צה"ל)

מדובר צה"ל נמסר כי במסגרת המעקב השיטתי של הצוות המשותף לפיקוד הצפון ואגף המודיעין אחר שטח מיוער הסמוך לכפר השיעי רמיה ולשטח ישראל, אותרו מספר אירועים חריגים אשר החשידו את המרחב כמרחב ממנו חיזבאללה עלול לנסות לממש את תוכניותיו והם: שריפת עץ בודד במרחב במאי 2016, התרוממות סלעים חריגה ויצירת שבילים חדשים ולא טבעיים במרחב. ריכוז מאמץ שהתפרס על פני השנים האחרונות במגוון אמצעים, ויזואליים וטכנולוגיים, הובילו לגילוי מרחב התוואי בשטחנו.

נתניהו: "אקט של מלחמה"

לקראת דיון במועצת הביטחון על המצב בלבנון, מסר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהרה באנגלית בכנסת, "לפני כמה שבועות ישראל פתחה במבצע כדי לנטרל את המנהרות החודרות משטח לבנון. מאז תחילת הקמפיין חשפנו ארבע מנהרות שחדרו לתוך ישראל שמטרתן לחדור לשטח שלנו ולחטוף את אנשינו כולל רצח אזרחים ולכבוש את צפון הגליל", אמר זמקן קצר לאחר חשיפת דובר צה"ל כי המנהרה הרביעית הגיעה לאזור זרעית.

"זה לא אקט של תוקפנות אלא אקט של מלחמה", הבהיר נתניהו את עמדת ישראל לגבי מהלכי חיזבאללה. "יוניפיל אישר את קיום המנהרות הללו ואמרו שהן הפרה בוטה של החלטה 1701. חיזבאללה עושה את כל זה כי איראן תומכת בה בכל דרך כולל כסף, כסף שהיא קיבלה מהסכם הגרעין וזה חלק מרשת התוקפנות האיראנית", הוסיף.

תוואי מנהרת הטרור (אילוסטרציה: דובר צה"ל)
תוואי מנהרת הטרור (אילוסטרציה: דובר צה"ל)

"לקח הרבה מאוד זמן אבל יוניפי"ל סופסוף הגישו דוח שמתעד את התוקפנות של חיזבאללה. צבא לבנון הוא כישלון מוחלט הם לא עושים כלום כדי למנוע את השימוש בשטח שלהם למתקפה על מדינה שכנה והם אפילו לא מנסים להשתלט על חיזבאללה".

נתניהו אמר כי שוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לפני כמה ימים לקראת הדיון במועצת הביטחון. "ביקשתי שרוסיה תיקח את הצעדים הנכונים נגד חיזבאללה כל מי שתומך בנורמות בינלאומיות ורוצה למנוע מלחמה נוספת צריך למנוע את התוקפנות של חיזבאללה", אמר.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!