דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארגון המורים

שביתת התלמידים / תלמידות ותלמידי רעננה, טייבה, דימונה, חיפה, וכפר יונה ישבתו היום

המורים ימשיכו בעיצומים עד להכרעת בית הדין לעבודה. "אני חושב שמועצת התלמידים מובילה שיח לא אחראי מול התלמידים" אומר מורה מחיפה.

דוד טברסקי

מועצת התלמידים והנוער הארצית, הודיעה כי היא ממשיכה במאבקה ותשבית גם היום בחמש רשויות נוספות את כל התיכונים. הרשויות בהן תתקיים השביתה הן: דימונה, חיפה, טייבה, כפר יונה ורעננה.

יו"ר המועצה, אליאב בטיטו: "אם למישהו זה עדיין לא ברור – אנחנו נחושים להיאבק ככל שנצטרך. בימים בהם יש מחסור עצום בתרומות דם, החלטנו לצאת למהלך משותף עם בנק הדם במטרה לעודד התרמת דם בקרב בני נוער ומבוגרים כאחד". המעוניינים לתרום דם, יוכלו להגיע מחר למרכז חינוך ליאו-באק בחיפה – בין השעות 08:30-14:30 עם תעודה מזהה.

התלמידים שובתים צילום: פלאש 90
התלמידים שובתים צילום: פלאש 90

בטיטו מתרה ברן ארז, יו"ר ארגון המורים ובשר התחבורה, ישראל כץ: "אנו שבים וקוראים לרן ארז להיפגש עמנו בכל זמן ומקום אשר ייראה לנכון, אולי כך סוף סוף נזכה לראותו מתעמת עם הטענות. פסיקת בית המשפט הינה הוכחה נוספת לכך שכפי שאמרנו אינספור פעמים בחודשים האחרונים – שר התחבורה לא מעוניין לפתור את משבר הטסטים, הדבר היחיד שמעניין אותו זהו קידום פוליטי."

"אני לא רוצה שיפגעו במורים שלי, אני אוהבת אותם והם משקיעים הרבה בנו. צריך למצוא דרך שכולם יהיו מרוצים." עמת נחום, תל-אביב, תלמידה.

דובר אירגון המורים מוסר: "העיצומים נמשכים. בעוד יומיים בית הדין לעבודה ייתן פסק דין לבקשת משרד החינוך להטיל צו כנגד העיצומים".

אמיר כהנמן, מורה בתיכון בחיפה, חושש מאוד ממה שיבינו התלמידים מהשביתה: "קשה לי מאוד לראות את התלמידים לא מגיעים לבית הספר, במיוחד ביום שהוא ערב יום הזיכרון, בו אנחנו משתדלים להקדיש הרבה זמן ללימוד הנושאים הקשורים ביום. מלבד זה, אני חושש מאוד שהתלמידים מרגישים שהמורים יוצאים נגדם בנושא הטיולים, ולא מבינים את החשיבות של השביתה של ארגון המורים או של בוחניי הנהיגה – שרוצים בטובת התלמידים שלהם, בטיחותית וחינוכית קודם כל. הביטחון במקומות העבודה שלהם הוא קרקע לפיתוח בית הספר, ראשית כל בשביל התלמידים. אני חושב שמועצת התלמידים מובילה שיח לא אחראי מול התלמידים".

חלק מהתלמידים מביעים סולידריות עם הטסטרים והמורים צילום: תנועת המחנות העולים.
חלק מהתלמידים מביעים סולידריות עם הטסטרים והמורים צילום: תנועת המחנות העולים.

לפי התגובות הדף הפייסבוק של מועצת התלמידים הארצית. זה נראה שרוב התלמידים שמחים על כך שיוכלו לנוח בבית וכרובם תומכים בשביתה . עמית נחום מתל אביב אמרה "הטיולים זה השיא של שנת הלימודים. זה הכיף, הביחד, הטבע. זה לא עוד בונוס לתלמידים, אלא משהו שהוא מאוד חשוב. אנחנו משקיעים הרבה מאוד זמן בלתכנן את הטיולים האלו ואת האווירה בהם, וחשוב להאבק על זה שהם לא יבוטלו. אני לא רוצה שיפגעו במורים שלי, אני אוהבת אותם והם משקיעים הרבה בנו. צריך למצוא דרך שכולם יהיו מרוצים."

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!