דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קוריאה הדרומית

ספורט / מכות, קללות ואיומים: ספורטאית דרום קוריאנית חשפה את ההתעללות שספגה ממאמנה

האלופה האולימפית סוק-הי בת ה-21, ספגה התעללות פיזית ונפשית ממאמנה צ'ו ג'אה-ביום מאז שהיתה בת 7 | השבוע העידה לראשונה באומץ ובפומבי על האלימות שספגה, והעניקה לעולם הצצה לשיטות האימון הנוקשות הנהוגות במדינתה

האלופה האולימפית שים סוק-הי (צילום: Minas Panagiotakis - ISU/ISU via Getty Images)
האלופה האולימפית שים סוק-הי (צילום: Minas Panagiotakis - ISU/ISU via Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בעיניים דומעות סיפרה האלופה האולימפית שים סוק-הי בת ה-21 על ההתעללות הפיזית והנפשית שעברה מגיל 7 על ידי המאמן שלה צ'ו ג'אה-ביום. סוק-הי מקוריאה הדרומית זכתה בארבע מדליות אולימפיות, כולל שתי מדליות זהב במשחקי החורף האולימפיים בסוצ'י 2014 ובתחרות הביתית בפיונגצ'אנג 2018 בהחלקה קבוצתית של 3,000 מטר. ביום שלישי השבוע, היא פתחה לראשונה באופן פומבי תיבת פנדורה והעניקה הצצה קטנה לשיטות האימון הנוקשות בספורט הדרום קוריאני.

צ'ו ג'אה-ביום הודה במשטרה כי הכה את שים סוק-הי ועוד שלושה ספורטאים אחרים במחנה האימונים שלהם, כדי "לשפר את ביצועיהם" וקיבל עשרה חודשי מאסר בגין תקיפה במשפטו באוקטובר. לאחר ששמע את גזר הדין, החליט לערער על העונש, שנראה מבחינתו קיצוני מדי. סוק-הי לא העידה במשפט המקורי מחשש להתעמת איתו. "אבל היום גייסתי אומץ כי חשבתי שאני צריך לומר את האמת", אמרה השבוע.

סוק-הי עזרה את האומץ וסיפרה במהלך המשפט החוזר על ההתעללות הקשה שעברה במשך 14 שנה על ידי המאמן שלה. "מאז שהייתי בת 7 הוא היה מתעלל בי פיזית ומילולית. פעם אחת הוא הכה אותי עם מקל הוקי ושבר לי את האצבעות." במקרה אחר השליך עליה ארגז של מסמרי מתכת ופצע אותה במצח. רק שבועות לפני האולימפיאדה של פיונגצ'אנג, "הוא בעט וחבט בי בכל כוחו, בייחוד בראשי, וחשבתי שיכולתי למות כאן", סיפרה.

במהלך המשפט סיפרה סוק-הי כי פחדה במשך שנים ארוכות להתלונן על האלימות הקשה, כי ג'אה-ביום איים עליה שיחסל את הקריירה הספורטיבית שלה. קוריאה הדרומית ידועה בנוקשות ובתחרותיות שמשפיעות על אורחות החיים במדינה. אותה הנוקשות מופיעה גם באימוני הספורט האולימפי וגולשת לא פעם להתעללות פיזית ומילולית.  הספורטאים נמנעים מלהתלונן על ההתעללות מתוך הפחד להיראות כחלשים ולפגוע בקריירה המקצועית שלהם.

האלימות הקשה לפני האולימפיאדה בפיונגצ'אנג הותירו אותה מבוהלת ועם זעזוע מוח. במהלך המשפט היא האשימה את מאמנה בכך שהשפיעה על הביצועים שלה במשחקים, במהלכם לא הצליחה לשחזר את הזכייה במדליות הכסף ב-1500 מ' והארד ב-1000 מ' בהם היא זכתה באולימפידת סוצ'י 2014.

לצד משפטו של ג'אה-ביום, בתחילת החודש שוחרר מאמן נבחרת קרלינג הנשים המפתיעה של קוריאה הדרומית, בעקבות מה שהוגדר באופן רשמי על ידי איגוד הקרלינג המקומי כ"יחס מנצל ופוגעני". שחקניות נבחרת הקרלינג של קוריאה הדרומית שזכו במדלית הכסף המפתיעה באולימפיאדה הביתית, האשימו את מאמנם שאסר עליהן לדבר עם ספורטאים אחרים במהלך האולימפיאדה, לא שיתף אותן בכספי הפרס בו זכו וצנזר את כל המתנות והמכתבים שהאוהדים שלחו להן.

הפרשה הקשה מסעירה את עולם הספורט הדרום קוריאני. האומץ של המדליסטית האולימפית לספר על מקרי האלימות הקשים יכול לאפשר לספורטאים וספורטאיות נוספים שחווים התעללויות פיזיות ומילוליות על ידי המאמנים שלהם לקום ולהתלונן. המבחן האמיתי של הוועד האולימפי של קוריאה הדרומית יהיה אם ייצר כללי התנהגות ונורמות אחרות בקרב מאמניו כדי להגן על הספורטאים הצעירים מכוח ומרות פוגענית ולא מידתית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!