דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

כדורגל נשים עולמי / מפציעה קשה למונדיאל? היילי ראסו מנסה לעשות את הבלתי אפשרי

שחקנית כדורגל הנשים האוסטרלית שברה שלוש חוליות בגבה | אחרי תהליך שיקום קצר להפתיע היא מנסה לחזור למגרש, ואפילו להתמודד על מקום בנבחרת האוסטרלית למונדיאל הקרוב

היילי ראסו (צילום: Robbie Jay Barratt - AMA/Getty Images IL)
היילי ראסו (צילום: Robbie Jay Barratt - AMA/Getty Images IL)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

היילי ראסו בת ה-24 שברה שלוש חוליות בגבה, בהתנגשות במהלך משחק כדורגל בליגה האמריקאית, עם שוערת קבוצת וושינגטון ספיריט. המחשבות הראשונות שעברו בראשה של שחקנית פורטלנד טורנס ונבחרת אוסטרליה היו "האם אוכל אי פעם ללכת שוב?" לאחר ארבעה חודשים בלבד חוזרת ראסו בהדרגה לאימונים ואפילו מסמנת מטרה חדשה: לחזור לכושר ולהבטיח מחדש את מקומה בסגל הנבחרת שתתחרה במונדיאל בקיץ הקרוב.

ראסו היא שחקנית הכנף של 'פורטלנד טורנס' האמריקאית. במהלך השנה היא מושאלת כל עונה חזרה לקבוצת האם שלה 'בריזבין רואר' מהליגה האוסטרלית. כמו רוב השחקניות האוסטרליות, ראסו מתפרנסת מהשתתפות בעונה הקצרה של הליגה האמריקאית, שאורכה חצי שנה ומיד אח"כ מצטרפת לעונה האוסטרלית, שנערכת בחצי השנה השני.

ב-28 לאוגוסט ראסו נפצעה באופן קשה, לאחר פגיעה קשה בגבה במהלך המשחק בליגה האמריקאית. בדקה ה-60 זינקה ראסו לכדור גובה ונתקלה עם גבה ברגל המושטת של שוערת וושינגטון ספיריט אוברי בלדסו שתפסה את הכדור. שתי השחקניות הגיעו במהירות לכדור, וההתנגשות ברגלה של בלדסו שברה שלוש חוליות בעמוד השדרה של ראסו.

ראסו נפלה על כר הדשא והחלה להתפתל מכאבים. כמה מחברי הקבוצה של ראסו עמדו מעלייה, מתבוננים בדאגה, כאשר הצוות הרפואי ניסה לאבחן את הפציעה. המשחק נעצר וחרדה קשה נפלה גם על הקהל. כל העיניים ננעלו על ראסו, והיה ברור שהיא נמצאת במצוקה. "לא יכולתי לעשות שום דבר באותו הרגע. חוויתי כל כך הרבה כאב. לא יכולתי להזיז את הגוף שלי", סיפרה בראיון ל-ABC. "אני רק זוכרת שאמרתי 'תעזרו לי. תעזרו לי', באותו הרגע הבנתי שמשהו נורא קרה".

"המאמן שלי עלה על המגרש ושאל אותי: 'האם את יכולה להרגיש את הרגליים שלך,האם את יכולה להזיז את הבהונות?'".רק חשבתי, אתה יודע, נפגעתי מאחור ואני יודעת שהפציעות האלה יכולות להיות רציניות. היו לי כל כך הרבה חלומות לשחק בגביע העולם בשנה הבאה באולימפיאדה ועכשיו אני לא אוכל לשחק יותר".

https://twitter.com/AnnaHarrington/status/1073129440253595648

בבית החולים התבשרה שהיא שברה את גבה. המחשבות הראשונות בראשה לא כללו את הכדור והמשחק האהוב עליה או את רגעי התהילה מול אצטדיונים מלאים במונדיאל בצרפת, אלא במחשבה ההגיונית שמטילה בכלל ספק ביכולתה לחזור לעמוד על הרגליים וללכת שוב. על חזרה למגרש היא אפילו לא חלמה.

בימים שלאחר מכן, רסו קיבלה לבסוף את החדשות שחששה שלא תשמע. "הרופא נכנס ואמר לי: 'את תתאוששי מזה, זה יהיה קשה, אבל תשחקי שוב'. באותו רגע הרגשתי הקלה אדירה, כי היו לי כל הדברים האלה בראש שחשבתי שאני אצטרך לעבור", סיפרה בראיון לדיילי טלגרף האוסטרלי על הרגעים הקשים שהיא עברה בתחילת השיקום.

"למשך יותר מחודש סבלתי מכאבים כל כך קשים שזה היה מתיש. הייתי צריכה ללמוד ללכת מחדש, בכל יום להמשיך את השיקום. כמות הכאב שהרגשתי, סימן לי שזה הולך להיות תהליך איטי. "היתה לי הרבה תמיכה, אבל זה עדיין מאבק אישי מאוד, וזה הקטע שרוב האנשים לא מבינים. זה לא רק שהעצמות נשברו ואת צריכה לרפא אותן, זאת גם נפש שנשברה. אפילו עכשיו, כשחזרתי לאימונים עם בריסביין, עשיתי עבודה עם מגע וזה היה ממש קשה".

ראסו חזרה לפני שבוע לאימונים, שם התקבלה בברכה בקבוצתה. כדורגל הנשים האוסטרלי מחבק אותה ומחכה לחזרה של שחקנית הכנף המהירה לכר הדשא. הדרך של ראסו עוד ארוכה, לפני שתצליח באמת לחזור לעצמה. הנפילה הקשה והכאב עדיין רודפים אותה והיא נדרשת כעת לעבור גם שיקום נפשי שיחזיר לה את הביטחון שאבד ברגע אחד. "זה קצת מפחיד אותי אחרי מה שעברתי, בכל פעם שאני נכנסת לתאקל או מקבלת מכה. ליפול מהרגליים זה חלק מהמשחק ואני רק מתחילה להיזכר איך זה מרגיש".

ראסו הייתה שחקנית הרכב בנבחרת אוסטרליה לפני שנפצעה. כדי לחזור למגרשים ראסו תצטרך להשלים עם הטראומה שעברה והפחדים שעלו בנפשה סביב הפגיעה הקשה. "אני צריכה להבין שהעצמות מתרפאות והבדיקות שאנו עושים עוזרות לזה. אני לוקחת את הזמן וזה משהו נוסף להשלים איתו." החזרה והשיקום המהיר של ראסו מראים על הנחישות והחוזק הנפשי ממנו עשויים כוכבים. אם היא תצליח בחודשים הקרובים לשחזר את היכולת המצוינת שלה מלפני הפציעה, היא תוכל להשלים קאמבק בלתי נתפס בכדורגל העולמי, מגב שבור לשותפה מלאה בהופעה על הבמה הגדולה ביותר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!