דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
24.0°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

כלכלת ישראל / ניסנקורן: "הצלחנו להוריד את מדד הג'יני, למרות ראש הממשלה"

יו"ר ההסתדרות התייחס למשבר בנמל אשדוד ואמר כי רפורמה תהיה "רק לאחר שנשתכנע שהיא טובה לעובדים ולעתיד הנמל" | על הרפורמה בחשמל: "עמדנו על כך שלא תייקר בשקל את התעריף"

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בועידת גלובס (צילום: שלומי יוסף גלובס)
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בועידת גלובס (צילום: שלומי יוסף גלובס)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

"הצלחנו להוריד את מדד הג'יני ל-3.51 בעבודה קשה למרות ראש הממשלה. צריך להגיע ל-3", כך אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, בראיון במליאת הסיום של ועידת ישראל לעסקים של "גלובס".

ניסנקורן התייחס גם  לרפורמה בנמל אשדוד: "הרפורמה בנמל אשדוד תהיה רק לאחר הסכמה עם הוועדים ועובדי הנמל ולאחר שנשתכנע שזאת הרפורמה הטובה ביותר לעובדים ולעתיד הנמל, באופן שמבטיח את יציבות פרנסת העובדים והאיתנות העתידית של הנמל. כל דבר ייעשה יחד עם ועדי העובדים. לא נאפשר שום צעד חד צדדי".

יו"ר ההסתדרות התייחס לביקורת לפיה הרפורמה בחשמל משפיעה על עליית מחירי החשמל ואמר "עמדנו על כך שהרפורמה בחשמל לא תוסיף שקל לתעריף. מי שרוצה לתקוף את הרפורמה בחשמל שילמד אותה לעומק. זו רפורמה טובה ואמתית. בטווח הקצר היא לא תעלה את המחיר, ובטווח הארוך תוריד אותו משמעותית." עוד הוסיף "אני דוחף לכך שיפתחו את הסכם הגז. מסכים עם זליכה ב-200% בנושא הזה".

בנוגע למחאת יוקר המחייה אמר "יש את ההוצאות שהן יוקר המחיה ויש את ההכנסות. אני מתעסק בעיקר בצד ההכנסות ושם אני עובד". בנושא זה הוסיף "אתה רואה שההסתדרות מצליחה להגיע למצב שהמינימום עולה הכי הרבה, אחריו השכר החציוני ואחר כך הממוצע".

על המגזר הציבורי אמר "אתה לא יכול לצמצם ולהגיד השמן והרזה", כשהוא מתייחס לדימויו המפורסם של ראש הממשלה, לפיו המגזר הציבורי הוא האיש השמן הרוכב על גבו של הרזה, המגזר הפרטי. "מי זה השמן? זה מורים, שוטרים, אנשי בריאות. אתה לא יכול לתת שירותים בלי תקציבים. בשנים האחרונות רואים את ההוצאות החברתיות עולות וטוב שזה ככה ואנחנו צריכים להמשיך עם זה. אני בעד שוק חופשי אבל איפה שיש כשלי שוק צריך לטפל".

הוא התייחס למחאתם של עובדי מלט הרטוב בנוגע לייבוא מלט, "זה בעיה שהמדינה לא מתמודדת עם היצף של מלט מטורקיה ומורידה את המכסים. חייבים לשמור על כחול לבן. אני לא מכיר מדינה אחת שאומרת התעשייה בחו"ל יותר חשובה לי מהתעשייה שלי. אין דבר כזה."

לגבי השמועות על ריצה עם כחלון אמר "זה ספינים. טוב לי בהסתדרות וכל עוד אני חושב שאני יכול להשפיע בהסתדרות אשאר בהסתדרות". לגבי אבי גבאי אמר "אני בשיחות אתו מתרשם שהוא מחזיק באותה דעה כמוני בהרבה דברים שאני אומר. אני מעריך את שניהם (כחלון וגבאי) אבל אני לא הדובר שלהם. זה ששר האוצר ויו"ר ההסתדרות מסתדרים טוב זה טוב לכלכלה הישראלית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!