דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מנצחים ומפסידים / מנצחים: בית"ר ירושלים מורידה את מפלס הגזענות ביציעי טדי

וגם - נהג המירוצים קטוע הרגליים שחזר להתחרות וזכה בפרס יוקרתי | הקמע של קבוצת ההוקי שנמאס לו להיות נחמד ותקף אוהד באלימות | והלהיט החם של הכדורגל הישראלי - סקציה נס ציונה שעלו לראש הליגה הלאומית

אוהדי בית״ר ירושלים (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
אוהדי בית״ר ירושלים (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
יאיר צוקר
ליאור ברטל
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצחים בשינוי תדמיתי חשוב: בית"ר ירושלים

יאיר צוקר

יציעי אצטדיון טדי הם שם נרדף לתופעות שליליות בכדורגל, אבל בשנה האחרונה ובעיקר מאז כניסתו של משה חוגג לתפקיד הבעלים, השינוי מתחיל להיראות. דו"ח ההגינות של 'בועטים את האלימות והגזענות מהמגרשים' לסיכום הסיבוב הראשון בליגת העל 18/19 שפורסם השבוע הראה אפס מקרים של גזענות מצד הקהל הבית"רי. 

אוהדי בית"ר ירושלים ביציע המזרחי במשחק בין בית"ר ירושלים לבני סכנין, 22 בינואר (צילום: רוי אלימה/ פלאש90)
אוהדי בית"ר ירושלים ביציע המזרחי במשחק בין בית"ר ירושלים לבני סכנין, 22 בינואר (צילום: רוי אלימה/ פלאש90)

עם זאת, כותבי הדו"ח הזכירו כי מדובר רק על קריאות גזעניות "מאורגנות והמוניות" ושקריאות של בודדים כן התקיימו. אם כי, על פי ראשי התכנית "גם אלו הושתקו על ידי יושבי היציע במהרה". לפי הדו"ח נשמעו בסה"כ 12 מקרים של קריאות גזעניות מאורגנות במשחקי הליגה העונה. נעים לראות שבמועדון גדול כמו בית"ר ירושלים עם קהל אוהדים רב כל כך, יש מי שפועל לשנות את התדמית ולהלחם בתופעות מכוערות שלצערו של המועדון דבקו בו.

מפסיד עם מקור שבור: טומי הוק

יאיר צוקר

קמעות של קבוצות ספורט נועדו כדי לשעשע את הקהל, אבל הם כבר חלק בלתי נפרד ממועדוני ספורט רבים ברחבי העולם ובעיקר בארה"ב שם הם דמויות חובה בכל קבוצת ספורט ומבטאים את רוח הקבוצה. אבל מסתבר שגם לייצור פרוותי (או בעל כנף) יש רגשות ולפעמים זו אפילו יכול להיות מסוכן.

בתחילת השבוע, הקמע "טומי הוק" של קבוצת שיקגו "בלאקהוקס" מליגת ה-NFL, הסתבך בתקרית אלימה ולא מחמיאה במיוחד. זה קרה לאחר ההפסד 4:3 בהארכה לוויניפג ג'טס הקנדית. לטענת הקבוצה משיקאגו, הנשר הפרוותי הותקף על ידי אחד האוהדים, אולם סרטון וידאו שפורסם ברשת נראה הקמע מכה כאשר הוא מכה בנמרצות את האוהד באגרופים ומפיל אותו לרצפה.

https://twitter.com/_Kaprizov/status/1074037932187631617

דובר ה"בלקהוק" אמר כי הצוות היה מודע לאירוע: "אנחנו אוספים את העובדות ולא תהיה לנו שום הערה נוספת בשלב זה, עד להמשך החקירה שלנו". סביר להניח שבמשטרת שיקאגו לא היו מוכנים לתוקף הלא שגרתי ולכן שחררו את הוק, שכעת בקבוצה יצטרכו לחשוב על תגובה חינוכית ויצירתית במיוחד למקרה.

מנצח ומרגש על המסלול המהיר: בילי מונגר

ליאור ברטל

במהלך טקס ספורטאי השנה של רשת BBC , זכה בילי מונגר בן ה-19 בפרס "הלן רולסן", שניתן להישג הטוב של השנה שמסמל התגברות על מצוקה. מונגר הנרגש קבל את הפרס על הבמה הגדולה מול מיליוני צופים בבית מנהג המירוצים אותו הוא מעריץ, לואיס המילטון. מונגר קטוע הרגלים נפצע קשות בתאונה לפני שנתיים ואיבד את שתי רגליו.

בצעד של נחישות יוצאת דופן, מונגר הצעיר חזר השנה לתחרות במירוצי מכוניות והצטרף לסבב הפורמולה 3 עם מכונית מיוחדת שנשלטת באופן מוחלט ע"י שתי ידיו.. מונגר הוכיח שהוא יכול להתחרות ברמות הגבוהות ובמהלך העונה, הוא הצליח להגיע שלוש פעמים לפודיום וסיים השנה במקום השישי הכללי בסבב פורמולה 3 הבריטי .

מנצחים וכובשים את הפסגה הלאומית: סקציה נס ציונה

יאיר צוקר

היישר מהשפלה הרגועה מגיחה לה בשבועות האחרונים מוליכה חדשה לליגה הלאומית שמשחקת כמו קבוצה בליגת העל. סקציה נס ציונה היא הלהיט החם של הליגה וגם אלופת הסיבוב הראשון. לאחר שבעונה הקודמת עלו מליגה א', מציגים חניכיו של עופר טסלפפה כדורגל מרהיב והשבוע גם הנחיתו מהלומה על הפועל כפר סבא עם 1:5 בחוץ. עידן שמש כבש את השער הראשון לכתומים, נאור סבג נגח פנימה את השני ורז שטיין הבקיע את שערו השמיני העונה בדקה ה-21, מבישול של סער לוי. חיים איצרין צימק לכפר-סבאים אבל סהר לוי, הקפטן הוותיק של נס ציונה, כבש את השער היפה במשחק שקבע 1:4 כשסובב בעיטה חופשית מזווית קשה לקורה ולרשת. את המסמר האחרון נעץ אמנון טדלה בבעיטה מחוץ לרחבה. אחרי העלייה המסחררת של הפועל חדרה לליגת העל, סיפור דומה של נס ציונה לא יפתיע אותנו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!