דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
באים לבנקאים

באים לבנקאים / מה למדה מנכ"לית בנק לאומי ממשפט באים לבנקאים, ולמה ברק כהן צריך להדליק משואה

"לפעמים ילדים משלמים את המחיר של החובות של אבא שלהם וזה נורא עצוב", אמרה היום רוסק עמינח, ובכך הסבירה בעצמה את הפואנטה מאחורי הפעילות הרדיקלית שהופנתה נגדה

רקפת רוסק עמינח בדיון של "באים לבנקאים", 23 בדצמבר 2018 (צילום: מוטי קמחי ynet)
רקפת רוסק עמינח בדיון של "באים לבנקאים", 23 בדצמבר 2018 (צילום: מוטי קמחי ynet)
שי ניב
שי ניב
עורך ראשי לשעבר
צרו קשר עם המערכת:

קשה שלא להסתייג מהפרקטיקה הרדיקלית של חברי "באים לבנקאים" בראשות ברק כהן, במיוחד בחלק בו הציקו לבתה של מנכ"לית בנק לאומי, רקפת רוסק עמינח. ילדים צריכים להיות מחוץ לתחום, זה הדבר הראשון שחולף בראשו של כל הורה, של כל בר דעת.

אחרי שאמרנו את זה, ולא כדי לצאת ידי חובה, קשה שלא לדבר על הצד השני של המשוואה: הערך שעולה מהעובדה שרוסק נאלצה להתייצב בעצמה כבר מספר פעמים בבית המשפט ולדבר על חובות קטנים של "אנשים קטנים" – משהו שספק אם נאלצה לעשות עד היום.

למעשה, במהלך המשפט שבו כהן וחבריו הם המואשמים (כי כבר אפשר היה להתבלבל), המנכ"לית החזקה של הבנק הגדול נדרשה לשמוע ולהתייחס לעשרות מקרים של חייבים שבאופן אירוני גם הם נאלצו לחוות הטרדות כלפי בני משפחתם – הפעם לא על ידי החברים של כהן אלא על ידי עורכי דין ושכירי חרב אחרים שנשלחו על ידי הבנק. העדויות חשפו טלפונים מאיימים לכאורה להורים קשישים, בריונים של הוצאה לפועל שהגיעו אל הילדים או אל ההורים גם כשלא היה להם כל קשר, ועוד. למרבה האירוניה, רוסק עמינח אמרה על כך היום בעדותה: "לפעמים ילדים משלמים את המחיר של החובות של אבא שלהם, וזה נורא עצוב. ילדים משלמים על פשעים של ההורים שלהם". את האבסורד הזה בדיוק ביקש כהן לחשוף כשעמד עם מגפון מול בית הספר של בת המנכ"לית.

רקפת רוסק עמינח בדיון של "באים לבנקאים", 23 בדצמבר 2018 (צילום: מוטי קמחי ynet)
רקפת רוסק עמינח בדיון של "באים לבנקאים", 23 בדצמבר 2018 (צילום: מוטי קמחי ynet)

במהלך המשפט התברר שבנק לאומי שכר מומחה לניהול מו"מ, יוצא יחידה מיוחדת, רק בשביל לשכנע בדרכים שונות ומשונות את אבא של כהן להפסיק להציק לרוסק עמינח. המומחה, צריך לומר, לא עזר במיוחד, וכך גם לא הבקשה המוזרה של רוסק לנהל דיון בדלתיים סגורות, כדי שחלילה לא ייסדקו לה את הפאסון. כן, היא חשבה שהיא תוכל לקבל אולם סטרילי כאילו מדובר בראש השב"כ שמעיד בפרשה ביטחונית, אבל השופט גילה לה שהיא אחד האדם. עד אז הדברים לא היו ברורים כנראה מספיק.

מאחורי הצמר גפן

מאבק רדיקלי יכל לייצר אנטגוניזם ולעתים גם את התוצאה ההפוכה מהמטרה הנעלה שסומנה בתחילת הדרך, אבל במקרה של "באים לבנקאים" נראה שיש איזה קסם בעובדה שמישהו העז לנער קצת את הצמר גפן שהעיתונות הכלכלית והמגזר העסקי כולו, עטפו בו את יקירת המערכת הבנקאית. "הפכתם אותי לסמל, אבל אני קודם כל בן אדם", היא אמרה היום בבית המשפט.

מאחורי הצעקות, הערות הביניים, השפה הלא יפה במיוחד והפרקטיקה שלחלוטין יש להסתייג ממנה – הגיחה התמצית של הסיפור כולו, מתוך האמירה האנושית הזו של רוסק עמינח. כי גם מאחורי החובות, מאחורי החייבים ובני משפחתם, יש קודם כל בני אדם. אם מנכ"לית בנק לאומי הבינה את זה היום, ברק כהן וחברי "באים לבנקאים" צריכים להדליק בקרוב משואה.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!