דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אמיר ירון

הנגיד החדש / נתניהו, כחלון וריבלין סימנו לנגיד בנק ישראל הנכנס מטרות שונות

פרופ' אמיר ירון התמנה לנגיד בנק ישראל החדש | "המשימה הראשונה היא להגביר את התחרותיות במערכת הבנקאית", אמר ראש הממשלה | "המטרה הגדולה שלנו, להרחיב את המשק ולצמצם את האבטלה", אמר שר האוצר | והנשיא רבלין הדגיש את יוקר המחייה

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, בטקס המינוי שנערך הבוקר בבית הנשיא. 24 בדצמבר 2018 (דוברת בנק ישראל)
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, בטקס המינוי שנערך הבוקר בבית הנשיא. 24 בדצמבר 2018 (דוברת בנק ישראל)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

בתזמון רע מאוד, על רקע המשבר בבורסה נכנס היום (שני) הנגיד החדש, פרופ' אמיר ירון לתפקידו. בטקס שנערך בבית הנשיא העניק הנשיא רובי ריבלין את המינוי לנגיד ירון. ראש הממשלה נתניהו הציג את הישגי הממשלה, וסימן לירון את המטרה – הגברת התחרותיות במערכת הבנקאית ושיפור הגישה של אזרחי ישראל לאשראי זמין.

"המשימה הראשונה היא להגביר את התחרותיות במערכת הבנקאית", אמר ראש הממשלה בנאומו. "התעשייה הישראלית תחרותית מאוד אבל המערכת הבנקאית לא תחרותית והריכוזיות שם בעייתית מאוד. המשימה השניה היא להביא את ישראל לעידן החדש של טכנולוגיות שכבר קיימות היום כדי לאפשר גישה טובה יותר לאשראי זמין בכל רמות האשראי". את נאומו חתם נתניהו בנימה מבודחת, "עכשיו כשנתנו לך את המשימות, זה בעיה שלך, אני בטוח ביכולתך להצליח בתפקיד שהוא קריטי להצלחה של המשק".

טקס המינוי נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, 24 בדצמבר 2018. (דוברות בנק ישראל)
טקס המינוי נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, 24 בדצמבר 2018. (דוברות בנק ישראל)

כחלון דיבר בנאומו בעיקר על המאמצים לצמצום פערים חברתיים ואף החמיא לנגידה לשעבר, קרנית פלוג, שהיחסים ביניהם נחשבו למתוחים מאוד, "בזה שקרנית, הנגידה היוצאת התעקשה להכניס אוכלוסיות חלשות למעגל העבודה, מס הכנסה שלילי ומענקי עבודה, אלו דברים שצמצמו פערים וסייעו למשק. היה לנו הרבה שיתוף פעולה והמטרה הגדולה שלנו, להרחיב את המשק ולצמצם את האבטלה. אנחנו יודעים מה זה אדם מובטל זו בעיה לא רק כלכלית אלא גם חברתית". כחלון הוסיף, "בשלוש השנים האחרונות עבדנו בצורה הדוקה עם בנק ישראל, היו עליות ומורדות. אני בטוח שגם אנחנו נתווכח. עם כל הויכוחים שהיו לנו העצמאות של בנק ישראל היא מוחלטת. מעולם לא התערבנו בה".

הנשיא ראובן ריבלין, הזהיר את אמיר ירון מפני לחצים פוליטיים, ודרש ממנו ומהמערכת הפוליטית לשמור על עצמאותו של בנק ישראל. הנשיא סימן את יוקר המחיה "השכבות החלשות אלו שבסוף החודש אין להם איך לסגור את החודש", כיעד עבור הנגיד.

טקס המינוי נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, 24 בדצמבר 2018. (דוברות בנק ישראל)
טקס המינוי נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, 24 בדצמבר 2018. (דוברות בנק ישראל)

"לתפיסתי, וכפי שאכן הבנק פועל בתקופה האחרונה, רצוי ששער החליפין יקבע על פי כוחות השוק. ללא צורך בהתערבות משמעותית בשוק המט"ח". אמר ירון כשפרס את תפיסתו בהופעתו הפומבית הראשונה מהיבחרו לתפקיד, "עם זאת הבנק ימשיך לפעול בשוק המט"ח במקרה של תנודות חריגות שאינן תואמות את התנאים הכלכליים במשק". ביחס למדיניות קביעת הריבית אמר ירון, "חשוב שעליית הריבית לא תתבצע מהר מדי או בעוצמת יתר שתבלום את הצמיחה מחד ומצד שני שלא תתרחש באיחור שיגרום להקצאת מקורות לא אופטימלית ולהתפרצות אינפלציונית". עוד אמר ירון כי, "כדי להשיג צמיחה מירבית המשקפת את הפוטנציאל הגלום בחברה הישראלית, יש להשקיע רבות בתשתיות, ליעל ולשפר את הסביבה העסקית ולתמרץ גידול בהשקעות של ההון הפרטי. כמו כן עלינו לשפר את ההון האנושי, על ידי חינוך והכשרה התואמים את דרישות שוק העבודה". עוד הדגיש ירון את החשיבות בשמירה על היעדים הפיסקאליים והעלאת דירוג האשראי של מדינת ישראל.

מצב השווקים והבורסות בעולם ובעיקר הירידות החדות שנרשמו אתמול בבורסה, ניכר בדבריהם של הנואמים. הנגיד ירון נכנס לתפקידו כששוק ההון הישראלי עומד מול סכנה ברורה של משבר עמוק. עם זאת נראה הבוקר שרוחות הסערה של אתמול שככו במעט כשבפתיחת יום המסחר בבורסה בתל אביב נרשמו ירידות קלות בלבד.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!