דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יאיר לפיד

"גמרנו להיות פראיירים" / יש עתיד לא תתמוך בחוק הגיוס, גם בישראל ביתנו שוקלים להתנגד

בשתי המפלגות שבעבר תמכו ואף הובילו את ההצעה חוששים מדיל פוליטי שנרקם בין הליכוד ורה"מ נתניהו לבין המפלגות החרדיות | לפיד: "אחרי הבחירות, ממשלה בראשותי תעביר את חוק הגיוס בלי קומבינות ובלי רמאויות"

יו"ר מפלגת ח"כ יאיר לפיד במסיבת העיתונאים של מפלגת יש עתיד. ספומבר 2017. (צילום: מרים אלטשר/ פלאש 90)
יו"ר מפלגת ח"כ יאיר לפיד במסיבת העיתונאים של מפלגת יש עתיד. ספומבר 2017. (צילום: מרים אלטשר/ פלאש 90)

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד הודיע היום (שני) רשמית כי מפלגתו לא תתמוך בחוק הגיוס. "גמרנו לחכות. גמרנו להיות פראיירים שלהם. מפלגת יש עתיד תצביע נגד חוק הגיוס. נלך לבחירות. אחרי הבחירות, ממשלה בראשותי תעביר את חוק הגיוס בלי קומבינות ובלי רמאויות", מסר היום לפיד לאחר שבעבר טען שיתמוך בחוק.

גם בישראל ביתנו שפרשה באחרונה מהקואליציה הודיעו כי הם שוקלים להתנגד לחוק בשלב זה. הסיבה להתנגדות מצד שתי המפלגות היא החשש מפני "דיל" שהושג בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין המפלגות החרדיות, לפיו החוק לא ייושם בפועל ואף אולי יתוקן בהמשך, כולל האפשרות שיוחזרו קנסות שיוטלו על חרדים בגין אי גיוס. בליכוד מכחישים שהושגו הבנות כאלו.

בישראל ביתנו הבהירו היום כי אם אכן יש סיכום, כלשהו, על הליכוד והחרדים לפרסם אותו: "מטרת ההודעה היא למנוע כל אפשרות שלאחר הבחירות הליכוד יחד עם החרדים ינסו לשנות את החוק. ישראל ביתנו תתמוך בכל מקרה בחוק הגיוס במידה ויובא בנוסח המקורי כפי שהובא על ידי ח"כ אביגדור ליברמן".

לאור ההתנגדויות בשלב זה של יש עתיד וישראל ביתנו, הקואליציה ניצבת בבעיה במסגרת מאמציה להעביר את החוק. אתמול התפרסמה הערכה בערוץ 20 כי כי נרקם "דיל" בין ראש הממשלה לאגודת ישראל, לפיו הממשלה תעביר בינואר את חוק הגיוס, כפי שדורש בג"ץ, החרדים יתנגדו בתוקף, יתפטרו ויפרקו את הקואליציה. משמעות מהלך כזה, אם אכן ייצא לפועל, היא הקדמת הבחירות לחודש מאי.

בתחילת החודש נתן בג"ץ ארכה נוספת לממשלת ישראל לקבלת החלטה על חוק הגיוס ואפשר לדחות אותה לתאריך ה-15.1.2019. משבר חוק הגיוס מאיים על שלמות הקואליציה ויציבות הממשלה מזה חודשים רבים. לאחר התפטרות שר הביטחון אביגדור ליברמן ופרישת סיעת ישראל ביתנו מהקואליציה, ביקשה ממשלת ישראל מבג"ץ לדחות את ההחלטה בעניין חוק הגיוס בתקופה נוספת ומתוך החשש שקואליציית 61 חברי הכנסת לא תצליח להעביר את החוק.

בשנה שעברה ביטל בג"ץ בהרכב מורחב, את חוק גיוס החרדים ומאז נתן לממשלה ארכות כדי להגיע לפתרון מוסכם למתווה הגיוס החדש לצה"ל. מאז מידי כמה חודשים חוק הגיוס מהווה סלע מחלוקת קואליציונית ופעמיים בשנה האחרונה כמעט איים לפרק את הממשלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!