דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

תחרות במקום שירות / משרד התקשורת יצטרך לנמק מדוע הוא מאפשר להוט לא לחבר את הפריפריה

בג"ץ הוציא צו על תנאי למשרד התקשורת: הסבירו מדוע אינכם פועל כדי שהוט תממש את חובתה לחבר את כלל אזרחי ישראל, גם מיליון אזרחים שגרים בפריפריה, לרשת הכבלים | ועוד לא דיברנו על המחדל עם הסיבים האופטיים

הנחת סיבים אופטיים. (צילום: MD_Photography / Shutterstock.com)
הנחת סיבים אופטיים. (צילום: MD_Photography / Shutterstock.com)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

סוף למדיניות הדחיות של משרד התקשורת. בג"ץ הוציא צו על תנאי בו הוא מורה למשרד התקשורת לנמק תוך 60 יום מדוע אינו מחייב את הוט לממש את חובתה להגיע עם כבלים לכל ישוב בארץ. לאחר שנים רבות בהן משרד התקשורת דוחה שוב ושוב את מימוש חובתה של הוט להגיע לכל ישוב במדינה, וכאשר כיום עומדת על הפרק טכנולוגיה חדשה של סיבים אופטימיים, משרד התקשורת מממש את חובתו הרגולטורית על בזק בלבד, ומניח להוט לעשות ככל העולה על רוחה.

לאחר שנים רבות בג"ץ עשוי להציב גבול למדיניות משרד התקשורת. צו על תנאי שהוצא ביום חמישי האחרון, מחייב את שר התקשורת ומדינת ישראל לנמק מדוע אינם מבטלים את החלטתם לאפשר להוט טלקום לדחות את בהשלמת הפריסה הפנים ארצית של תשתיותיה. את העתירה הגישו שבעה עותרים, בהם ד"ר הראל פרימק מקבוצת "צדק פיננסי", עמותת "הצלחה", מועצת הנגב והמועצה המקומית חורה.

הדחיות הבלתי פוסקות הביאו למצב שבו הוועדה הממליצה על הדחיות כבר מכהנת מעבר לפרק הזמן המאושר לה בחוק. בדיון ציין עורך הדין מטעם העותרים, אסף פינק, כי: "חיפשתי את שמות חברי הוועדה והסתבר שחבריי הוועדה מונו בשנת 2011. התקנות קובעות תוקף של שלוש שנים ותוקף נוסף של שלוש מקסימום. אי אפשר יותר". מדובר על הוועדה המייעצת לשר התקשורת לגבי מתן הקלות בחובת הפריסה להוט ולבזק.

המצב חמור כל כך שלאור השנים שעברו הטכנולוגיה המדוברת כבר פחות רלוונטית. במקום לקבל החלטה חד משמעית שתאפשר ל-8% מהישובים במדינה, בהם חיים קרוב למיליון איש, שהיום אינם מחוברים להוט, המשרד מעניק דחיות חוזרות ונשנות "בכדי לבחון התפתחויות טכנולוגיות ורגולטוריות". מובן מאליו שכאשר דוחים החלטות במשך כל כך הרבה שנים, מתישהו באמת יתרחשו התפתחויות כאלו.

החלטה האחרונה שיישומה נדחה שוב ושוב מקורה בשנת 2014, ועליה חתום שר התקשורת דאז גלעד ארדן (הליכוד). בהחלטה נדרשת הוט להשלים את הפריסה בתוך שנתיים. תגובתה של הוט לעתירה, חושפת את מסכת ההחלטות העוקבות, שכולן דוחות את מועד השלמת היישום שלה, ובמקביל מאשרות להוט להעביר את שידוריה אל תשתית בזק. לטענת העותרים, שיטה זו מוגבלת באיכות השידור, לא מאפשרת שימוש בממיר מקליט וחורגת מהמנדט של הוועדה – שלהלכה מייעצת לגבי פריסת התשתית עצמה ולא לגבי השידורים. לטענת הוט, ניתן לספק עד חמישה ממירים באיכות מלאה על גבי רשת בזק, ואילו בעתיד יתאפשר לקבל גם ממיר מקליט. תגובתה גם חושפת את מספר הלקוחות שהתחברו בשיטה זו מאז ראשית 2017 – 75 לקוחות בלבד. ממספר זעום זה קשה להסיק האם מדובר באמת במוצר גרוע, בהיעדר גמור של ביקוש, או בשירות שהוט כלל לא מנסה לשווק.

הם פורסים איפה שנוח להם, בצדק מבחינה כלכלית, אבל לא מפעילים עליהם שום סנקציות

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!