דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אוניברסיטת אריאל

פקולטה במחלוקת / משרד המשפטים שוקל לפסול את הקמת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל

דינה זילבר, המשנה ליועמ"ש, הודיעה כי ככל הנראה משרד המשפטים יחייב את המל"ג לפסול את ההחלטה על הקמת הפקולטה ולהצביע עליה מחדש בשל חשש לניגוד עניינים מצד חברת הוועדה שהובטחה לה לכאורה אפשרות למשרה

אוניברסיטת אריאל (צילום: Ariela1982 / ויקימדיה קומונס).
אוניברסיטת אריאל (צילום: Ariela1982 / ויקימדיה קומונס).
דוד טברסקי

משרד המשפטים הודיע כי יבחן חשד לניגוד עניינים בתהליך ההצבעה שאישר את הקמתה של הפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל, דבר שעלול להוביל לפסילת ההחלטה להקמת הפקולטה, כך על פי הודעת המשרד מיום שני השבוע.

מהמשרד נמסר כי ידרוש מהאוניברסיטה מידע על תהליכים וקשרים בין ד"ר רבקה ודמני-שאומן, אחת מחברות הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) שנמצאת תחת המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג), שהצביעה בעד הקמת הפקולטה ביולי האחרון, לבין האוניברסיטה. דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, הודיעה כי ככל הנראה משרד המשפטים יחייב את המל"ג לפסול את ההחלטה על הקמת פקולטה לרפואה באריאל ולהצביע עליה בשנית מכיוון שיש חשש סביר לניגוד עניינים חמור בנושא.

המשנה ליועמ"ש דינה זילבר (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
המשנה ליועמ"ש דינה זילבר (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

בתחילת דצמבר, נחשף בעיתון "הארץ" שד"ר רבקה ודמני-שאומן נמצאת בחשד לניגוד עניינים חמור שכן המוסד האקדמי באריאל הציע לה אפשרות למשרה במוסד בדרגת פרופסור בעתיד. נהלי ועדת התקצוב קובעים כי לחברי הוועדה אסור להשתתף בקבלת החלטות הנוגעות למוסד שבו הם עובדים, מחשש לניגוד עניינים. על-פי דבריה של ודמני-שאומן לעיתון הארץ היא לא ידעה על תהליכי קידום במוסד ואין בינם לבין הצבעתה שום קשר. שר החינוך נפתלי בנט, העומד בראש המל"ג, התייחס לנושא לפני מספר שבועות וטען שמדובר בקשקוש. עם זאת, על-פי חשיפת הארץ, ודמני-שאומן ניהלה במשך חודשים התקשרויות עם אוניברסיטת אריאל, דבר שאמור היה להביא אותה מראש לפסול את השתתפותה בהצבעה.

מאוניברסיטת אריאל נמסר בתגובה כי "ד"ר רבקה ודמני איננה חברת סגל באוניברסיטת אריאל והיא אינה מלמדת ואינה שייכת לאף מחלקה אקדמית. תיקה נדון בוועדת המינויים לצורך קביעת דרגה ונקבעה לה דרגת פרופסור חבר מומחה. דרגה זו תכנס לתוקף אם וכאשר ד"ר ודמני תקבל מינוי אקדמי באוניברסיטה. אוניברסיטת אריאל לא הייתה בשום מצב של ניגוד עניינים בנושא של הקמת בי"ס לרפואה. הניסיונות לקשור בין אוניברסיטת אריאל לנושאי ניגוד עניינים נעשים מתוך מטרה למנוע את קידומו של בי"ס לרפואה שהקמתו כל כך חיונית נוכח המחסור החריף של רופאים שסיימו את לימודי הרפואה בארץ".

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי , נפתלי בנט (צילום: מרים אלסטר פלאש90)
שר החינוך ויו"ר הבית היהודי , נפתלי בנט (צילום: מרים אלסטר פלאש90)

ממשרד המשפטים נמסר כי "אתמול נערכה פגישה בין דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה וצוותה לבין ראשי המל"ג בנוגע לשאלת קיומו של ניגוד עניינים בהצבעה של אחת מחברות הות"ת על ההצבעה לאישורה של הפקולטה לרפואה באריאל. החלטה סופית בשאלות אלו צפויה במועד קרוב".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!