דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

"שותפים מלאים להצלחה" / שלושה הסכמים קיבוציים נחתמו בחברה הישראלית למשקאות

אחד ההסכמים הוא ראשוני והשניים האחרים חודשו | ההסכמים מקיפים כ-2,400 עובדים בתחום ההפצה, המכירות והייצור | "צעד חשוב לחיזוק מערכת יחסי העבודה בחברה והמשך הצלחתה"

ארגזי קוקה-קולה במפעל (צילום: יעקב נחוצי / פלאש90).
ארגזי קוקה-קולה במפעל (צילום: יעקב נחוצי / פלאש90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, החברה המרכזית לייצור משקאות קלים, החברה המרכזית להפצת משקאות וועדי העובדים, חתמו על שלושה הסכמים קיבוציים לכ-2,400 עובדי קבוצת קוקה-קולה ישראל. אחד ההסכמים הוא ראשוני והשניים האחרים, מחודשים.

ההסכם הראשוני נחתם עבור כ-600 עובדי המכירות, אשר התאגדו אף הם לאחרונה בהסתדרות. בהם: מנהלי לקוחות, מקדמי מכירות, נציגי גיוס לקוחות, מתאמי הפצה וקופאים. לצדם חודשו ההסכמים הקיבוציים עבור כ-1,400 עובדי הפצה, בהם נהגי משאיות, עובדי חלוקה, מלגזנים, מחסנאים וחשמלאים, ועבור כ-400 עובדי ייצור. תוקף שלושת ההסכמים לשלוש שנים.

בין סעיפי ההסכם הראשוני של עובדי חברת המכירות, וההסכמים המחודשים של עובדי ההפצה והייצור: תוספות שכר שיינתנו בשלוש פעימות בסכומים משתנים, בהתאם לתפקיד ולוותק; תשלומים מיוחדים לכוננויות וקריאות פתע לעבודה; תוספות שכר משמעותיות לעובדי משמרות; מענק הוקרה מיוחד לכל העובדים שצברו ותק של 25 שנים בחברה, והחזרים כספיים נוספים. ההסכמים כוללים גם הוספת מגוון רחב של פעילויות רווחה שנתיות לעובדים ולמשפחותיהם.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר במעמד החתימה  במשרדי קוקה-קולה בבני ברק: "אני מברך את הצדדים על חתימת ההסכמים, בהם ההסכם החדש של מאות עובדי המכירות. העובדים הם שותפים מלאים להצלחתה של החברה. תודה לכל מי שנטלו חלק במשא ומתן".

מנכ"ל החברה המרכזית למכירות והפצה, ניר לוינגר אמר: "ההסכם מסדיר את יחסי העבודה המצוינים המתקיימים בקבוצת החברה המרכזית לאורך עשרות שנים, ומבוססים על כבוד הדדי, הבנת צרכים, יכולת גמישות ובעיקר המחויבות של כולנו לתרום להצלחת החברה ולהצלחתו האישית של כל אחד מהעובדים שלנו. תודה גם לשותפינו בהסתדרות על התהליך המבורך לגיבוש ההסכם".  מנכ״ל קוקה-קולה ישראל,  הראל חייקין, הוסיף: ״בשבילנו עובדי החברה הם הבסיס המשמעותי אשר מייצר את היציבות, העמידות וההובלה של החברה לאורך 50 השנים של קוקה-קולה בישראל. אנו מאמינים כי התהליך הנוכחי מביא ערך לכל עובד ומביא ערך גם לחברה. אנו מודים להסתדרות ולראשי הוועד על הסכם ערכי ומכובד״.

" לאחר משא ומתן שנמשך כמה חודשים הגענו להסכמות אשר ידאגו לרווחתם של העובדים המסורים של קוקה-קולה, אשר עובדים בימים ובלילות, במפעלי הייצור ובכבישי הארץ" אמר מ"מ יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה, אליעזר בלו. "ההסכם מהווה צעד חשוב לחיזוק מערכת יחסי העבודה בחברה והמשך הצלחתה. יישר כוח לוועדי העובדים על הנחישות שהפגינו לאורך הדרך ותודה להנהלה". גם יו"ר ההסתדרות במרחב רמת גן-בני ברק, אבי גלילי, בירך את העובדים על ההצטרפות להסתדרות והחתימה על ההסכם.

"ההנהלה השקיעה בעובדים עם תוספות שכר, שיפור בתנאי ימי המחלה, תוספת כסף למתנה לכל עובד ועוד" אמר יו"ר ועד עובדי ההפצה, שמעון סויסה. "מדובר בהסכם מצוין" הוסיף יו"ר ועד עובדי הייצור, שמעון מרלי. "לא היה קל, אבל הגענו להבנות אשר ייטיבו עם העובדים בשנים הקרובות. יו"ר ועד עובדי המכירות, יורם מושיוב, אמר: "לאחר תהליך ממושך, אני שמח מאוד שהגענו להסכמות. ההון האנושי בחברה מהווה בסיס חשוב לשגשוגה ואני מאמין שבשיתוף פעולה, אנו עתידים להמשיך ולהצעיד את החברה קדימה. חתימת ההסכם הקיבוצי הינה תוצר של שיח פורה ומכבד של כל הצדדים. השלושה הודו לנציגי ההסתדרות, ההנהלה, יתר חברי הוועדים והעובדים. עוד נכחו בחתימת ההסכם רכזת איגוד מקצועי במרחב רמת גן-בני ברק עו"ד אורלי נחום, ומזכירת איגוד מקצועי במרחב עו"ד זינב מנסור. את ועדי העובדים בהפצה ובייצור, ייצגה עו"ד מורן סבוראי ממשרד בשה זבידה סבוראי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!