דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מתף

חברה ועבודה / עובדי מתף לדירקטוריון: התערבו במשבר יחסי העבודה בחברה

"הגיע הזמן שההנהלה תפסיק ללכת שבי אחר התעתוע שהתייעלות בלתי פוסקת יכולה להוביל לתוצאות חיוביות כלשהן", נכתב במכתב ועד עובדי הזרוע התפעולית של קבוצת הבינלאומי | עוד הוסיפו כי במידה והמו"מ לחתימת הסכם קיבוצי ראשון בחברה לא יתקדם, ייאלצו להחריף את העיצומים

בניין מתף בראשון לציון (צילום: ועד עובדי מתף)
בניין מתף בראשון לציון (צילום: ועד עובדי מתף)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועד עובדי חברת מתף, זרוע המחשוב של קבוצת הבינלאומי, פנה אתמול (שלישי) במכתב לדירקטוריון החברה וקרא לו להתערב במשבר החריף ביחסי העבודה בחברה. "הגיע הזמן שההנהלה תפסיק ללכת שבי אחר התעתוע שהתייעלות בלתי פוסקת, שכבר פוגעת בבשר החי של מתף, יכולה להוביל לתוצאות חיוביות כלשהן. ההיפך הוא הנכון, לצערנו היא רק גורמת נזק" כתבו במכתבם. לדבריהם, במידה ולא תחול התקדמות משמעותית במו"מ לחתימת הסכם קיבוצי ראשון בחברה – יאלצו להחריף את העיצומים באופן שיפגע בתפעול היום יומי של המערכות הטכנולוגיות בבנק.

"זרוע טכנולוגית של מוסד פיננסי בסדר גודל של קבוצת הבינלאומי, לא יכולה להשען על כרעי תרנגולת של מוצרי מחשוב חינמיים, ולא על חברות תוכנה ממדינות העולם המתפתח, שמידת מחוייבותן לאיכות התוכנה שהן מספקות מוטלת בספק במקרה הטוב" התבטאו גלויות. "אין צורך להכביר במילים על החשיבות העצומה שיש ליחידות טכנולוגיות בגופים עסקיים גדולים, קל וחומר במוסד בנקאי בסדר גודל של קבוצת הבינלאומי, יחידות שנמצאות בחוד החנית של אתגרים טכנולוגיים שהופכים מורכבים ומאתגרים יותר חדשות לבקרים, ונשענות על אנשי מקצוע מיומנים ומנוסים. ובכל זאת, בכל הקשור למתף, ההנהלה מתבוננת בנו דרך 'החור שבגרוש' ודורשת התייעלות אינסופית שמשמעותה בפועל היא ייבוש היכולת הטכנולוגית של החברה ושהופכת את ההתמודדות עם המשימות השוטפות לכמעט בלתי אפשרית וחוסמת כמעת כליל את האפשרות לחדשנות".

אסיפת עובדי מתף. 22 באוקטובר 2018 (צילום: ועד עובדי מתף)
אסיפת עובדי מתף. 22 באוקטובר 2018 (צילום: ועד עובדי מתף)

בוועד העובדים ציינו כי עובדי מתף מגלים רמת מקצועיות גבוהה, ואף התמודדו עם פרוייקטים ייחודיים לקבוצת הבינלאומי דוגמת משימת מיזוג בנקים שבוצעו באופן מושלם בהיבט המחשוב ובלוחות זמנים קצרים. עם זאת, לדבריהם, התחושה בקרב העובדים היא כי הנהלת מתף איננה מעריכה את עבודתם, ותנאיהם רק הולכים ונשחקים. "לא בכדי התאגדו עובדי החברה בהסתדרות במרץ 2017 בתמיכה חסרת תקדים של למעלה מ-85% מהעובדים" ציינו, "היה ניתן לצפות שבנסיבות כאלה ההנהלה תבוא בלב חפץ ותהיה קשובה למצוקתם ולדרישותיהם של העובדים, אך לא כך קרה. מזה קרוב לשנתיים מתקיים משא ומתן ארוך ורב תלאות שהגיע למבוי סתום".

לדבריהם לא נמצאה נכונות בקרב ההנהלה להגיע לחתימה על הסכם קיבוצי ראשוני, גם לאחר שהוכרז סכסוך עבודה במאי 2018, ולאחר שהחלו בצעדים ארגוניים – שאף נבחנו בבית הדין לעבודה ונמצאו מידתיים. "על אף שבית המשפט הפציר בצדדים להאיץ את המו"מ ההנהלה ממשיכה להתבצר בעמדותיה. בתנאים הנוכחיים אין מנוס מהחרפה משמעותית בעיצומים הננקטים במתף, תוך כדי פגיעה בתפעול היום יומי של כלל המערכות הטכנולוגיות והדיגיטליות על כל המשתמע מכך".

רק לאחרונה הושגו הסכמות בקבוצה עם ועד עובדי בנק אוצר החייל באשר למיזוג הבנק עם הבנק הבינלאומי.

מקבוצת הבינלאומי טרם נמסרה תגובה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!