דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל נשים

פורצת דרך / מודל לחיקוי: סיאן מאסי-אליס היא השופטת היחידה בפרמייר ליג האנגלית

האישה בתפקיד הבכיר ביותר בכדורגל האנגלי אולי לא רואה בעצמה דמות לחיקוי לנערות צעירות, אבל מבינה את ההשפעה של החשיפה שלה | "אם משהי תרים משרוקית כי היא ראתה אותי על המגרש, עשיתי את שלי"

סיאן מאסי-אליס (Photo by Bryn Lennon/Getty Images)
סיאן מאסי-אליס (Photo by Bryn Lennon/Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

סיאן מאסי-אליס תעלה על כר הדשא באצטדיון וומבלי, גם הערב (רביעי) ותהיה חלק מצוות השיפוט במשחקה הביתי של קבוצת טוטנהאם נגד בורנמות' במחזור ה-19 של הפרמייר ליג. מאסי-אליס בת ה-33 היא האישה היחידה בליגה האנגלית מתוך הצוות של 45 שופטי הליגה.

מאסי-אליס היא דמות לחיקוי בכדורגל האנגלי. לפני שלוש עונות הצטרפה לצוות השיפוט שפועל בפרמייר ליג האנגלית ומאז הספיקה בשלוש עונות לשמש כעוזרת שופט (קוונית) במהלך 38 משחקי פרמייר ליג. במקביל, היא לעיתים משובצת למשחקי הצ'מפיונשיפ והסופר ליג של קבוצות הנשים. מאסי-אליס היא כיום האישה בתפקיד הבכיר ביותר בכדורגל האנגלי.

https://twitter.com/MgDKoSPP9rh5dnk/status/1076115306492289026

את משחק הבכורה שלה עשתה כעוזרת שופט ב-21 לינואר 2017 במפגש אותו ניצחה קבוצת ווסט ברומיץ' את סנדרלנד בתוצאה 0:2. לצערה, כבר במהלך המשחק השני שלה כעוזרת שופט הייתה חלק מסערה אדירה שהתחוללה בכדורגל האנגלי. במהלך משחקה השני בלבד בליגה בין ליברפול לוולבס. שני פרשני רשת 'סקיי', ריצ'רד קיס ואנדי גריי, העירו הערות סקסיסטיות במהלך השידור כלפי יכולת ההבנה שלה בכדורגל כשחשבו שהמיקרופונים מכובים.

בעקבות ההערות הפוגעניות והסערה התקשורתית שנוצרה, שני הפרשנים פוטרו מעבודתם. איגוד השופטים האנגלי החליט להוציא את מאסי-אליס לשבועיים חופש ולבטל את השיבוץ שלה לשני משחקים בליגות הנמוכות. המטרה הייתה להוריד ממנה את המתח ואת לחץ התקשורת. לבסוף היא חזרה לשמש כעוזרת שופטת בליגה ה-4 באנגליה ובאותו השבוע צורפה לשופט הבכיר באותה התקופה באנגליה, הווארד ווב, למשחק הליגה בין אסטון וילה לבלקפול.

מאסי-אליס היא חלק מקבוצה של 45 שופטים. 17 שופטים ראשיים ו-28 עוזרי שופטים בפרמיירליג, שמונו על-ידי איגוד השופטים האנגלי לשפוט העונה בפרמיירליג (PGMOL). שופטים אלו נפגשים באופן קבוע כחלק מהפיתוח שלהם, כל פעם ליומיים אינטנסיביים, שכוללים תרגילי כושר וניתוח החלטות סוף השבוע שעבר, כמו גם למידה עם מבט קדימה לכניסתה של מערכת ה-VAR בעונה הבאה.

מאסי-אליס מספרת על השינוי שעברה בחייה בעקבות בחירתה להפוך להיות שופטת. "עבודת צוות, מנהיגות, ביטחון – יכולתי לרשום מיליון דברים שלהיות שופטת לימד אותי. כשהייתי נערה צעירה התחילה לשפוט, הייתי מופנמת, היה לי חוג קטן של חברים, אבל לא הייתי באמת יוצאת. להיות שופטת נתן לי ביטחון, זה באמת פיתח אותי כאדם. לעמוד באמצע המגרש עם שחקנים והקבוצות שלהם, אתה צריך להיות אדם חברותי, ללמוד להיות בעל ביטחון כאשר אתה משתמש במשרוקית לראשונה כדי לקרוא לשחקנים להתחיל את המשחק".

"עבודת צוות וידידות זה נהדר, אני אוהב את הצד החברתי של השיפוט", אומרת מאסי-אליס על עבודת הצוות של השופטים במהלך המשחק. "כאשר שלושתנו עובדים בצורה טובה ביחד אתה פשוט חושב כמה זה פנטסטי להיות חלק מהצוות".

מאסי-אליס טוענת שזה בלתי נמנע שכל השופט יעשה טעויות, כדי להיות מוצלח בתפקיד צריך תמיד ללמוד ולהשתפר. היא מספרת על הרגעים הקשים לאחר המשחק, כאשר היא נוסעת לביתה ויודעת שעשתה טעות קשה שהשפיע על מהלך המשחק "בנסיעה ברכב הביתה, את מרגישה נורא – ומרגישה כאילו הרסת את המשחק – אם עשית החלטה גרועה. אבל אני רוצה לנתח את המשחק מנקודת המבט שלי, לראות למה עשיתי את הטעות הזאת ולמנוע ממנה לקרות שוב.כולנו בני אדם, נעשה טעויות, מדובר בלמידה ממנו".

מאסי-אליס היא כרגע חלוצה בכדורגל האנגלי והרבה עיניים ביקורתיות מצד אחד ואוהדות מצד שני מביטות בה תחת זכוכית מגדלת. בניגוד לשאר השופטים ובטח עוזרי השיפוט האחרים, היא האישה היחידה בתחום ברמות הגבוהות ביותר ולכן היא בולטת מעל כולם. היא אולי לא רואה בעצמה דמות לחיקוי לנערות צעירות, אך ככל שהיא תהיה חשופה יותר כך גם תקדם נערות צעירות נוספות שיאמינו שבעזרת עבודה קשה הן יכולות בעתיד להפוך לשופטות או עוזרות שיפוט ברמות הגבוהות ביותר. "אני לא אוהבת לקרוא לעצמי מודל לחיקוי, אבל אם משהי תרים משרוקית כי היא ראתה אותי על המגרש, עשיתי את שלי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!