דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדיני

בשכונה / טראמפ על הנסיגה מסוריה: "ישראל עושה עבודה טובה בלהגן על עצמה"

נשיא ארה"ב אמר את הדברים במהלך ביקור פתע שערך אצל הכוחות האמריקאים בעיראק | עוד הוסיף כי "דיברתי עם ביבי. אמרתי לו, 'אתה יודע שאנחנו נותנים לישראל 4.5 מיליארד דולר בשנה'"

נשיא ארה"ב טראמפ ורעייתו בביקור בעירק, דצמבר 2018 (AP Photo/Andrew Harnik)
נשיא ארה"ב טראמפ ורעייתו בביקור בעירק, דצמבר 2018 (AP Photo/Andrew Harnik)

במהלך ביקור הפתע שערך אצל הכוחות האמריקאים בעיראק, אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי "ארצות הברית תמיד תעמוד לצד ישראל". לשאלת כתבים על ההשפעה שתהיה לנסיגה האמריקאית מסוריה ענה טראמפ כי "דיברתי עם ביבי. אמרתי לו, 'אתה יודע שאנחנו נותנים לישראל 4.5 מיליארד דולר בשנה'. הם מגנים על עצמם – והם עושים עבודה מאוד טובה בלהגן על עצמם".

עוד הוסיף כי "תמיד נעמוד לצד ישראל. אני זה שהעברתי את השגרירות לירושלים. אני. הייתי זה שהיה מוכן לעשות זאת. אלו הם פני הדברים, ואנחנו נדאג לישראל. ישראל תהיה בסדר גמור. אנחנו נותנים להם 4.5 מיליארד דולר. ובכנות, אנחנו נותנים הרבה יותר מזה אם מסתכלים על המספרים".

טראמפ ורעייתו מלניה ביקרו חיילים אמריקאים המוצבים במדינה לרגל חג המולד, הייתה זו הפעם הראשונה בה ביקר הנשיא כוחות של צבא ארה"ב המוצבים מחוץ למדינה, אחרי כשנתיים בבית הלבן.  במהלך הביקור אמר טראמפ כי הוא לא מתכנן להוציא את הכוחות מעיראק וכי ארצות הברית תוכל "להשתמש בעיראק כבסיס אם נרצה לעשות משהו בסוריה".

כזכור, בשבוע שעבר הודיע הנשיא כי "דאע"ש הובס בסוריה. הסיבה היחידה של צבא ארה"ב להישאר בסוריה בזמן הממשל שלי", ולכן בכוונתו להסיג את 2,000 החיילים המוצבים בסוריה.  מאוחר יותר, הודיע הנשיא כי יצמצם בחצי את מספר החיילים האמריקאים גם באפגניסטן

החלטתו הפתאומית של נשיא ארה"ב להסיג את כל הכוחות האמריקאיים מסוריה, ולהקטין בחצי את הכוחות באפגניסטן, זכתה לקיתונות של ביקורת מצד כל בנות בריתה של ארה"ב למעט טורקיה. החל מהביקורת הפומבית מפי שרי החוץ של מעצמות העל בריטניה וצרפת, ועד לביקורת מוצנעת של מדינות שונות באזור כמו ירדן וסעודיה. ההחלטה הובילה גם לשורה של התפטרויות בממשל האמריקאית, ובראשה שר ההגנה ג'יימס מטיס.

לפי ה"וול סטריט ג'ורנל", החלטתו של טראמפ הותירה את המפקדים הבכירים ביותר בצבא האמריקאי בעלטה בכל הנוגע למה יגידו למפקדים ולחיילים בשטח. כך למשל הגנרל רוברט נלר, מפקד חיל הנחתים האמריקאי, שביקר בבסיסים מעבר לים נשאל על ידי חייל מה משמעות ההחלטה על הנסיגה מסוריה על החיילים שנמצאים בחזית הקרבות בשטח. "זו באמת שאלה טובה" ענה לו הגנרל, "והתשובה הכנה ביותר היא שאין לי מושג".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!