דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מנצח: חלוץ קבוצת שאפקואנסה שחילק צעצועים לילדים מעוטי יכולת

וגם: המאמן שהגיע מה-NBA לאיטליה ופוטר לאחר חצי עונה | המאמנת החדשה של קבוצת הגברים הגרמנית | רפאל נדאל ממשיך לשקם את הריסות השיטפונות במאריוקה והחילוף המנצח של נוריץ' מול קבוצתו של רובין הוד

חלוץ קבוצת שאפקואנסה וילינגטון פאוליסט(Photo by Alexandre Schneider/Getty Images)
חלוץ קבוצת שאפקואנסה וילינגטון פאוליסט(Photo by Alexandre Schneider/Getty Images)
ליאור ברטל
צור רוזנצוויג
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצח כמו סנטה: וילינגטון פאוליסטה

ליאור ברטל

חלוץ קבוצת שאפקואנסה הברזילאית, וילינגטון פאוליסטה בן ה-34, הפך השבוע לסוג של סנטה קלאוס בלי תחפושת וחילק 6,000 צעצועים ו-5,000 כדורי רגל חדשים לילדי סאו פאולו. זוהי השנה ה-8 שוילנגטון בעל העבר בווסטהאם האנגלית ואלאבס הספרדית מחלק מתנות ברחבי השכונות הקשות בעיר הולדתו, סאו פאולו. השנה הצליח להתעלות על עצמו ונסע ברחבי העיר עם משאיות מלאות בצעצועים וכדורים בשביל הילדים מעוטי היכולת בעיר בתקווה לשמח בערב חג המולד, לפחות טיפה, את הילדים הקטנים שחיים בעוני הקשה ברחבי סאו פאולו.

מפסיד באיטלקית: לארי בראון

יאיר צוקר

המאמן המעוטר שחתם ביוני האחרון בטורינו האיטלקית, אחרי קריירה ארוכה בליגה הטובה בעולם, פוטר אמש מאימון הקבוצה אחרי חצי עונה בלבד. בראון, מגדולי מאמני ה-NBA, החל ב-1974 כמאמן ה'דנבר נאגטס', נכנס להיכל התהילה של מאמני הליגה ב-2002 וזכה באליפות היחידה שלו עם הפיסטונס ב-2004.

אך גם רזומה עשיר שכזה מהליגה הטובה לא עשה לו חיים קלים בליגה האיטלקית, הקבוצה הודחה מוקדם מהיורוקאפ, בשלב הבתים הראשון עם מאזן רע של עשרה הפסדים וללא ניצחונות. גם בליגה האיטלקית זה לא נראה טוב כשיש מאזן 8:4 בתחתית הטבלה. בראון העיקש סירב לוותר, אבל ההפסד האחרון של טורינו לאוולינו הספיק לראשי המועדון כדי לקבל את ההחלטה להיפרד מהמאמן האגדי. אולי בגיל 78 נראה אותו קופץ לקדנציה בישראל?

מנצחת על קווים: אימקה וובנהורסט

ליאור ברטל

היסטוריה קטנה גדולה נעשתה השבוע בליגה החמישית בגרמניה. קבוצת BV קלופנבורג החליטה למנות את אימקה וובנהורסט בת ה-30 למאמנת קבוצת הגברים של המועדון. זהו המינוי הבכיר ביותר של אישה שמאמנת קבוצת גברים בגרמניה.

וובנהורסט שיחקה בכל הנבחרות הצעירות של גרמניה והופיעה במדי קבוצות המבורג ובקבוצת ספורטינג הואלבה מהליגה הספרדית הבכירה. את רב הקריירה שלה העבירה במועדון הנשים של BV קלופנבורג. בתחילת העונה הפכה למאמנת-שחקנית של קבוצת הנשים שמשחקת בליגה השנייה.

במועדון ראו את העבודה הטובה שוובנהורסט עושה בקבוצת הנשים, שנמצאת במקום ה-7 בליגה והחליטו שהיא האדם הנכון לקחת את קבוצת הגברים ולהוציא אותה מהמשבר בו היא נמצאת. לאחר 18 מחזורים קלופנבורג נמצאת במקום האחרון בליגה עם 16 נק' בלבד.

מנצח בענק: נדאל

ליאור ברטל

הטניסאי האדיר רפאל נדאל ממשיך להראות שהוא בן אדם גדול מהחיים! נדאל תרם השבוע מיליון אירו לקרן מיוחדת שהוקמה בשביל נפגעי השיטפון הקשה, שפגע באי מאיורקה באוקטובר האחרון. הקרן הצליחה לאסוף 1.6 מיליון אירו מתורמים שונים ברחבי העולם, שהצטרפו למיליון האירו שתרם שחקן הטניס, יליד האזור.

בשיטפונות הקשים ב-9 באוקטובר נהרגו 13 אזרחי האי מאיורקה. נדאל הכיר באופן אישי את ההרוגים. יום לאחר סיום השיטפונות, נדאל בחר להצטרף ולעזור לנפגעים הרבים. הוא אירח כ-50 תושבים באקדמיית הטניס שלו, עזר לפנות בוץ ולייבש בתים. אגדה ולא רק על המגרש.

מנצח בזמן פציעות: אונל הרננדז

צור רוזנצוויג

חגיגית הכדורגל האנגלי במהלך חג המולד מולידה משחקים טובים ותהפוכות לרוב. למשחק כזה זכינו במהלך השבוע במסגרת הצ'מפיונשיפ ליג, הליגה השנייה באנגליה, בין נוריץ המארחת שנמצאת במקום השני לנוטינגהם פורסט ממרכז הטבלה. אחרי 77 דקות התוצאה הייתה 1:3 לטובת הקבוצה ממקום הולדתו של רובין הוד אך לצערם היה זה שחקן האגף המחליף של הצרעות מנוריץ' אונל הרננדז אשר נכנס בדקה ה-63, עקץ והבקיע במהלך תוספת הזמן פעמיים בדקות ה-94 וה-98 מבעיטות בתוך הרחבה של השוער המתוסכל והפך בין רגע ליקיר האוהדים שעוד האמינו ביכולת לקאמבק ונשארו באצטדיון ועזר לחלץ נקודה יקרה במאבק בדרך חזרה לפרמייר ליג. השחקן בן ה-25 שנולד בקובה וגדל בגרמניה בדיוק מציין שנה להגעתו לאי הבריטי והוא לא יכל לחשוב על דרך מתוקה מזו כדי לחגוג זאת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!