דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טכנולוגיה

הרשת הפיננסית / דיווח: פייסבוק מפתחת מטבע וירטואלי להעברות דרך וואטסאפ

על פי אתר בלומברג, המטבע יהיה צמוד לדולר האמריקאי, ויושק תחילה בשוק ההודי | הפרויקט עדיין רחוק ממימוש, אך ייתכן שענקית הטכנולוגיה תהיה הראשונה להשיק בהצלחה מטבע מסוג זה

אפליקציית וואטסאפ (צילום: Sam Azgor, מתוך Flickr).
אפליקציית וואטסאפ (צילום: Sam Azgor, מתוך Flickr).

פייסבוק פועלת לפיתוח מטבע וירטואלי, שיאפשר העברת כסף דרך אפליקציית וואטסאפ שבבעלותה, כך על פי דיווח באתר בלומברג. גורמים המעורבים בנושא מסרו לאתר כי בשלב הראשון יתמקד הפרוייקט בכספים שעובדים הודים מעבירים לביתם ממקומות עבודתם ברחבי העולם. עוד מסרו הגורמים כי המטבע אותו מפתחת פייסבוק יהיה מסוג "מטבע יציב" (stablecoin) – מטבעות וירטואליים הצמודים לשער הדולר האמריקאי – שלטענתם נבחר כדי לצמצם את התנודתיות בערכו. עם זאת, על פי הדיווח, הנפקת המטבע עדיין רחוקה שכן פייסבוק עדיין לא בחרה אסטרטגיה לשימור יציבותו.

המעבר של פייסבוק לשוק השירותים הפיננסיים נדון כאפשרות עוד מ-2014, אז מינתה את נשיא פייפאל לשעבר דיוויד מרקוס, לנהל את שירות המסנג'ר של הרשת החברתית. בחודש מאי האחרון מונה מרקוס לעמוד בראש חטיבת יוזמות הבלוקצ'יין של החברה. למרות לא פורסמו פרטים רבים על המהלך, בדיקה שערכו בבלומברג העלתה כי כ-40 בני אדם מציינים שהם מועסקים בחטיבה בחשבונות הלינקדאין שלהם.

 

"כמו חברות רבות, גם פייסבוק בוחנת את האפשרויות הגלומות בטכנולוגית הבלוקצ'יין" מסר דובר של החברה בתגובה לדיווח בבלומברג, "הצוות המצומצם והחדש הזה בוחן יישומים שונים של הטכנולוגיה. אין לנו מה לספר מעבר לכך".

אפליקציית וואטסאפ פופולרית מאוד בהודו, השוק בו יפעל המטבע הווירטואלי בשלב הראשון, עם יותר מ-200 מיליון משתמשים. אך מה שהופך את השוק הזה למושך במיוחד עבור ענקית הטכנולוגיה היא העובדה שהודו היא המובילה העולמית בהעברות כספים ממדינות זרות. לפי נתוני הבנק העולמי, ב-2017 שלחו אזרחים הודים המועסקים מחוץ למדינה כ-69 מיליארד דולר בחזרה הביתה.

בפייסבוק מקווים לזכות בנתח מהשוק הזה, למרות שמערכת היחסים שלה עם הודו ספגה מכה, בעיקר סביב מקרים של הפצת פייק ניוז דרך וואטסאפ. למרות זאת, בחרה רואים הזמנות אדירה לצמיחה במדינה, בה יש לרשת החברתית 480 מיליון משתמשים, המקום השני אחרי סין, ולפי חברת המחקר פורסטר, המספר הזה צפוי לצמוח ל-737 מיליון משתמשים עד 2022.

על פי דיווח באתר Stable.Report, העוקב אחרי שוק המטבעות היציבים, נרשם בשנה האחרונה זינוק במספר הפרויקטים העוסקים במטבעות וירטואליים מסוג זה. על פי הדיווח, בנקודת זמן מסוימת היו לא פחות מ-120 חברות שעסקו בפיתוחו. הרעיון העומד בבסיס המטבעות היציבים הוא ליצור מטבע שיהיה קל יותר להשתמש בו בעסקאות יומיומיות, מכיוון שערכו יהיה יציב יותר ממטבעות כמו ביטקוין.

עם זאת, תרגום הרעיון הזה למטבע של ממש נתקל בלא מעט קשיים, הגומה האחרונה לכך הייתה התרסקותו של פרויקט בולט בשבועות האחרונים. מטבע יציב בשם "בסיס" (Basis), נסגר לאחרונה אחרי שמונה חודשי פעילות בלבד. החברה, המבוססת בהובוקן ניו ג'רזי, מסרה כי לא נמצאה הדרך לעקוף את סיווגו של המוצר כנייר ערך ולא בכמטבע, סיווג שמצמצם משמעותית את מספר הקונים הפוטנציאליים. הכישלון הזה משמעותי במיוחד שכן מדובר בחברה שהצליחה לגייס שורה של משקיעים בעלי שם, ביניהם גם קווין ווארש, חבר לשעבר במועצת הנגידים של הפדרל ריזרב, הבנק המרכזי של ארה"ב.

ייתכן שפייסבוק, עם 2.5 מיליארד משתמשים, מחזור שנתי של מעל ל-40 מיליארד דולר וניסיון עשיר בהתנהלות מול רגולטורים, תצליח במקום בו נכשלו אחרים, ותהפוך לחברת הטכנולוגיה הגדולה הראשונה להשיק פרויקט כזה שגם יעבוד בעולם האמיתי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!