דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
למ"ס

15 הגדולות / תושבי ראשל"צ מרוויחים הכי הרבה, תושבי רחובות מוציאים הכי הרבה

כך עולה מנתוני הלמ"ס על הוצאות משקי הבית ב-15 הערים הגדולות | איפה יש הכי הרבה אופניים חשמליים? כמה קונסולות משחקים יש בבאר שבע? ומי מובילה בהוצאה על על חינוך תרבות ובידור? כל התשובות, כאן בפנים

אמא ותינוק במדרחוב בראשון לציון (Editorial credit: rasika108 / Shutterstock.com).
אמא ותינוק במדרחוב בראשון לציון (Editorial credit: rasika108 / Shutterstock.com).
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

בראשון לציון מרוויחים הכי הרבה למשק בית, אבל ברחובות מוציאים הכי הרבה, כך עולה מנתוני הוצאות משקי הבית ב-15 הערים הגדולות שמפרסמת היום (ראשון) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. עוד עולה מנתונים כי חצי מהתל אביבים גרים בדירות שכורות, הרמת גנים מחזיקים הכי הרבה אופניים חשמליים, ושכניהם מבני ברק אלופי הארץ בקצבאות.

ראשון לציון ,כאמור, מובילה את הטבלה עם הכנסה נטו ממוצעת של 18,697 למשק בית. תושבי העיר הם כנראה חסכנים טובים, מאחר ובהוצאות משקי הבית הם נמצאים במקום השמיני בלבד  – עם הוצאה ממוצעת של 11,727 שקלים בחודש. לכן הם גם מחזיקים את הפער הגדול ביותר בין הכנסות להוצאות – 6,970 שקלים בחודש. תושבי רחובות הם ככל הנראה הבזבזנים הגדולים ביותר, עם הוצאה ממוצעת של 16,267 שקלים לחודש למשק בית, יותר מבכל עיר אחרת.

בזכות משקי הבית הקטנים המאפיינים אותה, תל אביב נמצאת במקום הראשון בהכנסה לנפש – 8,256 שקלים בחודש. אבל רמת החיים הגבוהה בתל אביב גובה את מחירה, וההוצאה לנפש בעיר הגדולה עומדת על 6,209 שקלים בממוצע בחודש. בני ברק היא העיר עם ההכנסה הנמוכה ביותר לנפש, 2,771 שקלים בחודש בלבד.

מבט על תל אביב (Shutterstock).
מבט על תל אביב (Shutterstock).

בני ברק ובת ים מתחרות ביניהן על ההובלה במדד שיעור ההסתמכות על הכנסה מקצבאות הביטוח הלאומי. בבני ברק הן מהוות 14.4% מההכנסה של משקי הבית, בבת ים הן מהוות 14.3%. עם זאת, מעניין ההבדל בין שתי הערים. בבת ים 64% מהקצבאות הן קצבאות זקנה, ורק 4% הן קצבאות ילדים, אך בבני ברק רק 39% מההכנסה מקצבאות מתקבלת מקצבאות זקנה בעוד שקצבאות הילדים מהוות 19%.

לא מפתיע לגלות שתושבי תל אביב מוציאים את החלק הגדול ביותר מהוצאותיהם על דיור – 33% – זאת לעומת החיפאים, עבורם הדיור תופס 20.5% בלבד מההוצאות. באשדוד ורמת גן מובילים בהוצאה היחסית על חינוך תרבות ובידור, שמהווה 13% מהוצאות משקי הבית שם. בבת ים ונתניה רק 8.8% מהוצאות משקי הבית מוקדשות לסעיף זה.

הבדלים בהרגלי הצריכה

ברמת גן רוכבים על אופניים, 16.5% ממשקי הבית בעיר מחזיקים אופניים חשמליים, פי שניים מהממוצע הארצי. בראשון לציון מעדיפים את המכונית הפרטית, עם שיעור בעלות של יותר מ-80%. בבני ברק כנראה הולכים הרבה ברגל, כי רק ל-32% ממשקי הבית יש רכב.

רוכב אופניים חשמליים. אילוסטרציה (צילום: shutterstock).
רוכב אופניים חשמליים. אילוסטרציה (צילום: shutterstock).

תושבי באר שבע הם גיימרים רציניים. ב 24% ממשקי הבית בעיר יש קונסלות משחקים. ברחובות יושבים במזגן (99.5%) ושותים מים מטוהרים (43.4%). ברמת גן אוהבים לגלוש באינטרנט (87.8%) ובראשון לציון דווקא מעדיפים לצפות בטלוויזיה, 78% מתושבי העיר מנויים לכבלים או לשידורי לוויין.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!