דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / בועטים בגזענות: אוהדי נאפולי במפגן תמיכה בשחקן שספג נהמות והורחק

הבלם הצרפתי-סנגלי קאלידו קוליבאלי, איבד את שלוותו אחרי התגרות גזענית של אוהדי אינטר וספג כרטיס צהוב שני | למשחק הבית אמש, הגיעו האוהדים עם שלטים ותמונות של השחקן, בעוד השחקנים עלו לחימום עם חולצתו

אוהדי קבוצת נאפולי במפגן תמיכה בקאלידו קוליבאלי.  (צילום: Francesco Pecoraro/Getty Images)
אוהדי קבוצת נאפולי במפגן תמיכה בקאלידו קוליבאלי. (צילום: Francesco Pecoraro/Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אוהדי קבוצת הכדורגל נאפולי אמש (שבת) מפגן תמיכה מרגש  בשחקן הקבוצה קאלידו קוליבאלי, שספג התעללות גזענית במהלך משחק החוץ האחרון מול אינטר. האוהדים הגיעו למשחק הביתי מול בולוניה  כשהם נושאים תמונות עם פרצופו של הבלם הצרפתי-סנגלי ושלטים כנגד תופעת הגזענות באיטליה, תחת הססמה "כולנו קוליבאלי". גם חבריו לקבוצה הביעו בו תמיכה כשעלו לחימום לבושים בחולצה של קוליבאלי עם המספר 26.

לפני המשחק אמש העלה פאוזי גולאם, שחקנה הצרפתי- אלג'יראי של נאפולי, תמונה שלו עם מסכת פרצופו של קוליבאלי וכתב כי "לא משנה מהו צבע העור שלך, לא משנה מהי האמונה הדתית שלך, לא משנה מהי הקבוצה אותה אתה אוהד. כדורגל, כמו כל סוגי הספורט, הוא משחק. כל המשחקים הם תשוקה, כיף וחופש. ובחופש כולנו שווים. מחר נהיה כולנו קוליבאלי".

 

ביום רביעי שעבר התארחה נאפולי במילאנו למשחק צמרת מול אינטר. אוהדי המארחת החלו להתגרות בקוליבאלי ולהשמיע לעברו נהמות גזעניות שהוציאו את הבלם משלוותו אך זכו להתעלמות מצד השופט. אחרי שמחה בפני השופט על הנעשה, הורחק קוליבאלי בצהוב שני.

בסיום המשחק כתב הבלם בדף הטוויטר שלו כי הוא מבקש סליחה מהאוהדים ומחבריו לקבוצה על ההרחקה. "אני מצטער על ההפסד ומעל הכל על כך שהפקרתי את האחים שלי" כתב, "אבל אני גאה בצבע העור שלי, להיות צרפתי, סנגלי, נאפוליטני: גבר”.

קוליבאלי זכה גם לתמיכה גורפת משחקנים מרחבי איטליה, שיצאו כנגד הגזענות של אוהדי אינטר. והתאחדות הכדורגל האיטלקית, שהחליטה לנהוג ביד קשה נגד אינטר, פסקה שהקבוצה ממילאנו תשחק את שני משחקיה הביתיים הבאים ללא קהל.

גם הכוכב הגדול ביותר של הליגה האיטלקית ,שחקנה של היריבה יובנטוס, כריסטיאנו רונאלדו הביע תמיכה בקוליבאלי ולהתנגד לגילויי הגזענות בליגה האיטלקית כשהעלה פוסט עם צילום של שניהם וכתב: "בעולם הכדורגל אני רוצה לראות חינוך וכבוד. לא לגזענות או לכל פגיעה או אפליה!".

שופט המשחק ביום רביעי זכה לביקורת קשה מהתאחדות הכדורגל האירופית אופ"א, וארגון השחקנים העולמי FIFPRO, שטענו שהיה עליו לעצור את המשחק, אחרי שהאוהדים סירבו להפסיק את ההתעללות הגזענית כלפי קוליבאלי, גם אחרי בקשתו של כרוז קבוצת אינטר במהלך המשחק.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!