דו"ח חדש מטעם הסניף האמריקאי של ארגון "אוקספם", שהתפרסם בימים האחרונים חושף תנאי עבודה שערוריתיים בכמה ממפעלי העופות הגדולים בארצות הברית. על פי הדו"ח, המבוסס על סקרים וראיונות עם עובדי המפעלים, נמנעת מהעובדים הזכות הבסיסית של יציאה להפסקות שירותים בזמן עבודתם. עובדים במספר מפעלים דיווחו כי היעדר הפסקות שירותים מאלץ אותם ללבוש חיתולים למבוגרים ואף לעשות את צרכיהם תוך כדי עבודתם על פס הייצור.
עוד מסופר בדו"ח, כי חלק מהעובדים אף נמנעים משתיית מים כדי להימנע מהליכה לשירותים, דבר אשר מסכן את בריאותם. הסכנה בתנאי עבודה אלו מוכפלת בכל הנוגע לנשים הרות.
מתוך 266 עובדים במשחטות העופות אשר נסקרו בתהליך הכנת הדו"ח, כמעט 80% דיווחו כי הם אינם מורשים לקחת הפסקות שירותים כשהם זקוקים להן. לפי הדו"ח, ארבעת החברות המרכזיות בהן דווח על בעיות מסוג זה הינן טייסון פוד, פילגרימ'ס, פרדו וסאנדרס פראמס. ארבע חברות אלה מעסיקות יחד יותר מ-100 אלף עובדים ושולטות בקרוב ל-60% מהשוק.
רוסריו, עובד פס ייצור במשחטת עופות בצפון קרוליינה, סיפר על אווירת הפחד השולטת במפעל: "אני מפחד מהאחראית עלי. כל פעם שאני מתלונן, היא נותנת לי עבודה קשה יותר, אז אני פשוט נשאר בשקט. אם אני מדווח למחלקת משאבי אנוש, התנאים שלי נפגעים". כרמן, עובדת לשעבר במשחטה אחרת אומרת כי "תמיד פחדתי לעזוב את פס הייצור בגלל שפחדתי שיפטרו אותי. מאחר ולא היו לי מסמכים מתאימים (הכוונה כנראה למסמכי הגירה חוקית – ד. ר.), ניסיתי לשמור על עצמי".
רוברט, העובד במפעל של חברת סימונס בארקנסו, מספר "ראיתי אנשים שעשו צרכיהם על פס הייצור, רצים כדי להגיע לשירותים, ראיתי נשים משתינות על עצמן". פדרו, העובד במפעל טייסון שבצפון קרוליינה, דיווח כי בריאותו נפגעה מההמתנה הארוכה לשירותים, בין 4 ל-6 שעות, ונוצרה לו בעיה בפורסטטה. לבסוף, החליט פדרו להפסיק לשתות במטרה לצאת פחות לשירותים וכתוצאה מכך סבל מהתייבשות.
בדו"ח, שפורסם במלואו באתר של ארגון "אוקספם", פורסמו סיפורים קשים רבים של עובדי המשחטות. בנוסף, מפרט הדו"ח את מגוון הסיכונים והבעיות הרפואיות אליהן חשופים העובדים בגלל תנאים אלה: "בזמן שתעשיית העופות נהנית היום מריווחי שיא, התנאים בתוך המפעלים נשארים קודים ומסוכנים".
מהאיגוד האמריקאי של מגדלי עופות נמסר כי הם מאמינים "שתקריות מהסוג שמתואר בדו"ח הן נדירות במיוחד".
דוברה של חברת המזון "טייסון פודס" גרי מיקלסן, מסר שהחברה "מודאגת מהדיווחים האנונימיים האלו" ועורכת בדיקה כדי לוודא שמדיניות הפסקות השירותים שלהם ממומשת.