דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המלחמה בעישון

המלחמה בעישון / החוק להגבלת פרסום טבק ומוצריו עבר בקריאה שנייה ושלישית

זאת ברוב של 45 תומכים, מתנגדת יחידה - ח"כ יעל גרמן שמחתה על ההחרגה של העיתונות המודפסת מהחוק | ח"כ יהודה גליק, מיוזמי ההצעה: "החוק החשוב ביותר שעבר בכנסת הזו"

סיגריה. אילוסטרציה (צילום: אביר סולטן/ פלאש90)
סיגריה. אילוסטרציה (צילום: אביר סולטן/ פלאש90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את החוק להגבלת פרסום ושיווק טבק ומוצריו. 45 חברי כנסת תמכו בהצעה, מול מתנגדת יחידה – ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) שמחתה על ההחרגה של העיתונות המודפסת מהחוק.

החוק החדש צפוי להשפיע רבות על שוק מוצרי הטבק בישראל. המהלך צפוי לכלול, בין השאר, איסור להציג מוצרי טבק בחנויות. כך למשל, המוצרים יוסתרו מאחורי וילונות ובארונות ייעודיים, כך שמי שיבקש לרכוש אותם יאלץ לבקש נקודתית מהמוכר. עוד החוק יכלול שיווק המוצרים באריזה אחידה והשוואת האיסורים בין סיגריות, כלומר איסורים שכבר קיימים בספר החוקים – למוצרי ניקוטין וטבק אלקטרוניים שהחלו בשנים האחרונות לצבור תאוצה. את הצעת החוק יזמו חברי הכנסת יהודה גליק (ליכוד) ואיתן כבל (המחנה הציוני), ובתמיכת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן.

ח"כ יהודה גליק מיוזמי החוק אמר לאחר אישורו: "זהו החוק החשוב ביותר שעבר בכנסת הזו: החל מהיום, החשיפה למוצרי טבק ועישון תחסם. שבתתי רעב למען החוק הזה ולמען ילדינו. כיום בני הנוער חשופים כל כך לפרסומות ומודעות ברשתות החברתיות ובכלי המדיה אשר הופכות את צריכת מוצרי טבק להיות 'קול', החל מהיום הדרך להשגת מוצרי הטבק תיחסם. החוק הזה הוא המשמעותי ביותר, הוא מהפכני והולך להציל מאות חיי אדם מידי שנה.  הדרך הטובה ביותר לטפל במחדל הזה היא דרך איסור פרסום".

יו"ר ועדת הכלכלה ויוזם החוק, ח"כ איתן כבל אמר במליאה: "8,000 איש מתים מדי שנה מנזקי עישון והחוק הזה הוא בשורה לבריאות הציבור ויציל חיי אדם. זה אחד החוקים הכי קשים שהעברתי בימי חיי. עמדנו מול כוחות אדירים בעלי השפעה עצומה והצלחנו למרות הכל להוביל מהפכה של ממש שתסגור את שער העישון בפני צעירים".

סגן השר יעקב ליצמן: "העישון הורג ומשרד הבריאות ממשיך להוביל את המאבק בעישון לסוגיו ביד רמה. אני מברך את ח"כ איתן כבל, ח"כ דודי אמסלם וח"כ יואל חסון על ההתעקשות על החוק והעברתו לחקיקה. אני מודה גם לדרג המקצועי במשרד הבריאות על העבודה המשותפת והעקבית למען בריאות אזרחי ישראל. הנתונים האחרונים מצביעים על ירידה בשיעור העישון בישראל. אני מקווה ומאמין, שעם יישום החוק החדש המגמה תימשך ותתחזק"

מהאגודה למלחמה בסרטן נמסר כי "אנו מברכים ומודים על החלטת הכנסת העשרים לאשר ברוב גדול את החוק לאיסור פרסומת והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון. תודה לח"כ איתן כבל, יו"ר ועדת הכלכלה ולחברי הכנסת יהודה גליק ואייל בן ראובן על הנחישות, ההתמדה והמסירות בקידום החוק שיתרום לבריאות אזרחי ישראל ויגן במיוחד על הדור הצעיר מפני התמכרות המקצרת את תוחלת החיים בכ- 10 שנים בממוצע. זהו רגע היסטורי ומעתה החוק המעודכן ירסן באופן מובהק את שיווקם האגרסיבי של המוצרים הממכרים והממיתים בקרב בני נוער שלא תמיד מודעים לעובדה שהם מכורים ובכך יתרום באופן משמעותי לצמצום העישון הגורם למחלות רבות".

איגוד רופאי בריאות הציבור והחברה הרפואית למניעה וגמילה מעישון של ההסתדרות הרפואית בירכו על אישור החוק והוסיפו כי "זהו ניצחון אדיר לבריאות הציבור ולאינטרס הציבורי בישראל על האינטרסים המסחריים של תעשיית הטבק הקטלנית. החוק יוכל, בתנאי שייאכף כראוי, לצמצם את שיעורי העישון בישראל ולמנוע מוות ומחלות בקרב ישראלים רבים. החוק הוא ברכה למעשנים, אשר רובם רוצים להיגמל מההתמכרות המזיקה. אנו מצדיעים לחברי הכנסת המובילים איתן כבל ויהודה גליק ולשאר יוזמי החוק: איל בן ראובן, יעל גרמן, אכרם חסון, עבד אל חכים חאג' יחיא, דב חנין, נורית קורן, תמר זנדברג, נחמן שי, ולרבים אחרים שהוכיחו מחויבות לציבור ופעלו בהתמדה ובנחישות להגנה על בריאות הציבור מפני נזקי העישון".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!