דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

מגה / ההסכם הקיבוצי במגה יישמר במכירת הרשת ליינות ביתן

יו"ר ההסתדרות ניסנקורן נפגש עם נחום ביתן, בעלי רשת יינות ביתן. השניים סיכמו כי בעת רכישת רשת המרכולים מגה על ידי ביתן יישמר ההסכם הקיבוצי ותנאיו לטובת העובדים.

ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן נפגש אתמול (ראשון) בלשכתו עם נחום ביתן, בעלי רשת יינות ביתן המתעתד לרכוש את רשת מגה. השניים סיכמו שבצמוד לרכישה, אשר צריכה עדיין לקבל את אישור בית המשפט, ייחתם הסכם קיבוצי המשמר את מנגנון השכר ותנאי העובדים. כמו כן צוינה הכוונה לקלוט 500 עובדים נוספים. בפגישה נכחו גם נציגי העובדים ונאמני מגה. היום (שני) צפויים הנאמנים וההסתדרות להודיע לבית המשפט על מחוייבותו של ביתן להסכם הקיבוצי.

"אני שמח להגיד שהיום זה יום ניצחון לציבור העובדים ולעבודה המאורגנת. אנחנו מוכיחים שעם הסתדרות חזקה ועם ועד עובדים חזק, אפשר להציל את מקום העבודה", אמר ניסנקורן וסיכם שנה של מאבק, שכלל גם לא מעט החלטות קשות של העובדים להצלת הרשת. "הצלנו היום 3,500 משפחות. אנו מדברים על עובדים קשי יום, ליבת הארץ, עובדים מכל הפריפריה מדן ועד אילת" אמר.

ארז אייזנברג, סמנכ"ל השיווק של יינות ביתן, אמר כי "הגענו להסכמות חשובות עם ההסתדרות לאחר שהבהרנו שעובדי מגה הם הנכס העיקרי במהלך הרכישה. אנו מקווים שהרכישה תצא לפועל וביחד עם העובדים נפעל לשיקום ושדרוג מגה ולהביא להצלחתה".

"יינות ביתן היו מאוד הוגנים" שיבח ניסנקורן את הרשת והדגיש כי מלבד העובדה שכמעט כל העובדים ישארו ברשת, בכוונת הרשת לקלוט עובדים נוספים – אף הם בתנאי ההסכם הקיבוצי העדיפים על תנאי צו ההרחבה.

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

ניסנקורן הודה לנאמני מגה, רו"ח גבי טרבלסי, עו"ד אהוד גינדס ועו"ד אמיר בר טוב, שתמכו מאז מינוים בדרישת העובדים שהרשת תימכר כמקשה אחת, ומבלי לוותר על הסכם קיבוצי בין המעסיק לעובדים.

"היו לנו הרבה לילות שלא ישנו בשקט. היום הגענו להסכם קיבוצי מצוין שמשמר את רוב רובו של ההסכם הקודם", אמר יו"ר ועד עובדי מגה, אלי אייל, והביע אף הוא שביעות רצון מן ההסכם שגובש. "יחד עם העובדים וההסכם הקיבוצי, אין לי ספק שמגה תוביל את מפת הקמעונאות בישראל. אנו נעשה הכל למען מגה וזו בשורה גם לצרכן הישראלי מאחר והתחרות תישאר הוגנת".

במידה ויאשר בית המשפט את המכירה ליינות ביתן, כפי שממליצים הנאמנים, צפויה מגה להימכר בסכום של בין 405 ל-450 מיליון שקלים. על פי דיווח בגלובס,  רשות ההגבלים העיסקיים העבירה לנאמני מגה מסר כי אינה צפויה להתנגד למכירה, אולם ייתכן כי הרשות צפויה להטיל על המכירה שורה של תנאים להבטחת התחרותיות. הנושים המובטחים של החברה צפויים לקבל בחודשים הקרובים את מלוא כספם, ואילו הנושים שאינם מובטחים צפויים לספוג הפחתה של עד 60% מהסכומים שמגה חייבת להם.

יינות ביתן הוקמה ב-1993 כחנות יינות קטנה באשקלון על ידי נחום ונורית ביתן. הצלחתה הביאה את הזוג לפתוח סופרמרקט ראשון באשקלון. עם השנים התפתחה וגדלה הרשת וכיום היא כוללת 71 סניפים וכ-5500 עובדים. הרשת כבר ידעה מספר רכישות ומיזוגים: ב-2006 רכשה את רשת "סופר רמה" שמנתה 4 סניפים וב-2007 את רשת "יד יצחק" שמנתה 3 סניפים. ב-2012 ביצעה את רכישתה הגדולה ביותר, וקנתה את רשת "כמעט חינם" שהיתה גדולה ממנה במספר סניפיה. באותה עת היו לרשת כמעט חינם 36 סניפים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!