דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2019

בחירות 2019 / סוף "המחנה הציוני": גבאי פירק את השותפות עם לבני

יו"ר מפלגת העבודה הודיע על הפיצול בישיבת הסיעה: "חיבורים מוצלחים מצריכים חברות, עמידה בסיכומים ונאמנות לדרך. זה לא קורה בשותפות הזאת" | לבני: "טוב שהותרו הספקות ואפשר להתמקד באתגר הלאומי שעומד לפנינו"

אבי גבאי מודיע על פירוק המחנה הציוני בישיבת הסיעה לצד ציפי לבני. 1 בינואר 2019 (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
אבי גבאי מודיע על פירוק המחנה הציוני בישיבת הסיעה לצד ציפי לבני. 1 בינואר 2019 (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי הודיע אתמול (שלישי) כי החליט לפרק את השותפות עם ציפי לבני, ולמעשה לפרק את המחנה הציוני. גבאי אמר את הדברים בפתח ישיבת הסיעה של מפלגת העבודה, לבני שנכחה גם היא בחדר לא הייתה מודעת לדברים, ככל הנראה. בהמשך מינה גבאי את שלי יחימוביץ' ליו"ר האופוזיציה במקומה של לבני.

"קיבלתי את עצתו של יצחק הרצוג ושמרתי על השותפות עם ציפי והתנועה במסגרת המחנה הציוני. זה לא פשוט להיכנס לשותפות שמישהו אחר הקים, אבל זכרתי שהתחייבתי לעשות מה שנכון לניצחון בבחירות" אמר גבאי, "אפילו ניסיתי להביא לאיחוד מלא של המפלגות. לצערי זה לא קרה. כשהרצוג התפטר. ציפי ביקשה את תפקיד יו"ר האופוזיציה במקומו. כולל כאן, בחדר הזה, אל מול המצלמות כשאמרה שזה התנאי שלה להמשך השותפות. בחרתי בשותפות, כולל סיכום על שריונים לתנועה. שריונים שגרמו למתח עצום במפלגה שלי ואפילו ליותר מכך. שוב בחרתי בציבור, שמעתי את הקולות במחנה שלנו שמבקשים אחדות וקיבלתי את בקשתה של ציפי. בחרתי להתעמת עם הפוליטיקה הפנימית ולשמור על האחדות של המחנה".

עם זאת, הוסיף כי "קיוויתי והאמנתי שהשינוי והשותפות החדשה יובילו לצמיחה שלנו, לחיבור של ממש, לפירגון הדדי. אבל הציבור חכם, הוא רואה שזה לא מצב הדברים והתרחק. אני עדיין מאמין בשותפות, בחיבורים, בלאחד מחנה גדול ומחויב לשינוי, אבל חיבורים מוצלחים מצריכים חברות, עמידה בסיכומים ונאמנות לדרך. זה לא קורה בשותפות הזאת ולכן אני שוב בוחר בציבור".

ציפי לבני, מצידה, כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי "תודה למתקשרים, למסמסים ולתומכים. טוב שהותרו הספקות ואפשר להתמקד באתגר הלאומי החשוב שעומד לפנינו, כל המאמינים באמת בדרך – מהפך בבחירות הקרובות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה כי "‫אני לא מתערב באיך השמאל מחלק את הקולות שלו. מה שחשוב לי הוא שהימין יקים גם את הממשלה הבאה וימשיך להוביל את מדינת ישראל. לצורך זה חייבים להצביע רק לליכוד".

ח"כ יואל חסון כתב בדף הטוויטר שלו כי "מהיום הראשון גבאי לא קיבל את עיקרון השותפות, השותפות שהביאה 24 מנדטים, התוצאות בסקרים היום הם תוצאה ישירה של הנהגת היחיד של גבאי. ‏מתוך מצוקה של גבאי בתחום הוא הפך את המחנה הציוני למפלגת נישה ודחק את הדגל המדיני – בטחוני. ‏ניהול מדינה זה עסק רציני למדינאים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!