דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

תיקי נתניהו / מנדלבליט צפוי לפרסם החלטה בתיקי נתניהו טרם הבחירות

על פי הפרסום של חברת החדשות, נפגש היועמ"ש עם יועצים משפטיים ופרקליטי מדינה לשעבר ודן איתם בסוגייה, והם ייעצו לו לפרסם את ההחלטות לפני הבחירות | פרקליטי רה"מ בתגובה: "פגיעה קשה בתהליך הדמוקרטי"

בנימין נתניהו ואביחי מנדלבליט.  צילום: אלכס קולומויסקי / פלאש 90
בנימין נתניהו ואביחי מנדלבליט. צילום: אלכס קולומויסקי / פלאש 90
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

מנדלבליט צפוי לפרסם החלטה בתיקי ראש הממשלה טרם הבחירות – כך פירסם אמש (שלישי) לראשונה כתב חברת החדשות גיא פלג.

על פי הפרסום, נפגש מנדלבליט עם נשיאי בית המשפט העליון לשעבר אהרון ברק, דורית בייניש ומאיר שמגר, המשנה לנשיא העליון אליקים רובינשטיין, פרקליטי המדינה לשעבר עדנה ארבל, משה לדור וגבריאל בך, וכן קודמיו בתפקיד היועמ"ש, יהודה וינשטיין ויצחק זמיר, דן עמם על סוגיית פרסום ההחלטה בתיקי נתניהו. השאלה שנידונה הייתה האם ראוי לפרסם הודעה על שימוע לפני הגשת כתב אישום לנתניהו טרם מועד הבחירות באפריל.

כזכור, בפני מנדלבליט ניצבת כיום התלבטות קשה – האם לפרסם החלטתו בתיקי נתניהו טרם הבחירות – צעד אשר עלול להצטייר כהתערבות בהליך הדמוקרטי ובהשפעה על דעת הקהל טרם ההליכה לקלפי. מנגד, יש הטוענים כי על היועמ"ש ליידע את ציבור הבוחרים האם נתניהו צפוי לעמוד לדין או לא.

עוד על פי הפרסום, היועצים המשפטיים ופרקליטי המדינה לשעבר עמם התייעץ, סברו כי יש לקבל את ההחלטה בתיקים ולהודיע עליה לפני הבחירות. מנדלבליט אמר לחברי הפורום כי יעשה מאמץ לעשות כך, כל עוד לא ידרשו בתיקים השלמות חקירה נוספות.

פרקליטיו של ראש הממשלה מסרו בתגובה לפרסום כי "אנחנו מאמינים שלא יהיה שימוע כי לא היה כלום.זה לא דמוקרטי להתחיל שימוע לפני הבחירות כשלא ניתן לסיימו עד הבחירות. לא ייתכן שהציבור ישמע רק צד אחד ולא את הצד השני. היו מקרים רבים ששמיעת התשובות של הצד השני בשימוע הביאו לסגירת תיקים. לכן להכריז על שימוע במערכת הבחירות בלי לשמוע את הצד השני זה עיוות רצון הבוחר ופגיעה קשה בתהליך הדמוקרטי".

תגובת משרד המשפטים: "במענה לפניות הרינו להבהיר כי מדי שנה מקיים היועץ המשפטי לממשלה מפגש שנתי עם היועצים המשפטיים לממשלה ופרקליטי המדינה לדורותיהם, בהשתתפות פרקליט המדינה ובכירי ייעוץ וחקיקה והפרקליטות. המפגש נקבע מבעוד מועד לפני מספר חודשים והוא התקיים זו השנה השנייה ברציפות. במפגש שהתקיים לפני שבוע עלו סוגיות משפטיות שונות, העומדות על סדר היום הציבורי. במסגרת דברי חברי הפורום, הועלה נושא המועד לקבלת החלטה בתיקי ראה"מ. היועמ"ש לא העלה נושא זה מיוזמתו והמפגש לא נועד מלכתחילה להעלאת הנושא. היועץ התייחס לדברים במסגרת סקירתו, והסביר כי תהליך קבלת ההחלטות בתיקים אלה נמשך כסידרו על אף פיזור הכנסת. היועץ המשפטי לממשלה לא התחייב באשר למועד בו יקבל את החלטתו."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!