דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
NBA

תקרת הזכוכית / לראשונה מונתה אישה לתפקיד סגנית המנהל המקצועי בקבוצת גברים ב-NBA

קלי קראוסקוף מונתה לתפקיד בקבוצת האינדיאנה פייסרס, עוד מהלך בגל המינויים של נשים לתפקידים בכירים בליגת הכדורסל הטובה בעולם | "אף אחת לא רוצה לעשות את זה רק בגלל שהיא אישה. אני רוצה להרוויח את זה"

קלי קראוסקוף (from AP Photo/Darron Cummings, File)
קלי קראוסקוף (from AP Photo/Darron Cummings, File)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

עוד תקרת זכוכית נשברה בליגת הכדורסל הטובה בעולם: בתחילת השנה האזרחית, הפכה קלי קראוסקוף לאישה הראשונה שמונתה לעבוד כסגנית המנהל המקצועי בקבוצה בליגת ה-NBA ותעשה זאת בקבוצת האינדיאנה פייסרס. תהיה האישה השניה, אחרי ננסי לאונרד שהייתה באותה העמדה ב-1976 גם כן באינדיאנה פייסרס, אך מונתה לתפקיד כשהקבוצה עוד הייתה בליגת ה-ABA ועברה עמה ל-NBA.

בשנים האחרונות נשים רבות מצליחות לפרוץ את תקרות הזכוכית בליגת הכדורסל הטובה בעולם. השנה נרשם שיא- על הקווים יעמדו ארבע עוזרות מאמן ב-NBA, ביניהן הוותיקה והבכירה ביותר היא בקי האמון מסן אנטוניו ספרס. ביחד איתה מאמנות גם נטלי נקס בלוס אנג'לס קליפרס, ג'ני בוק בדאלאס מאבריקס וקריסטי טוליוור, עוזרת המאמן בוושינגטון וויזארדס.

ההחלטה המהפכנית של אינדיאנה פייסרס מראה את המגמה כיום בליגת הכדורסל הטובה בעולם. מנהלי ומאמני הקבוצות בשנתיים האחרונות החלו להכיר ביכולות ובמסוגלות של נשים להיות חלק משמעותי מתחום אימון וההנהלה של המועדונים השונים. נשים אלו ונשים נוספות שרובן הצטרפו בשנתיים האחרונות מגיעות עם סט כישורים רחב והבנת משחק עמוקה ויסודית. הן נבחרות לא כגימיק, אלא כמועמדות הכי טובות לתפקיד.

בקי המון, עוזרת מאמנת של קבוצת ה-Spurs מסאן אנטוניו (צילום: AP Photo/Eric Gay).
בקי המון, עוזרת מאמנת של קבוצת ה-Spurs מסאן אנטוניו (צילום: AP Photo/Eric Gay).

קראוסקוף הייתה שחקנית כדורסל בליגת המכללות במהלך שנות ה-80. משנת 2000 עד 2017 שימשה כנשיאה וכמנהלת המקצועית של קבוצת אינדיאנה פיבר מליגת הנשים WNBA. במהלך 17 השנים בהן ניהלה את המועדון, אינדיאנה פיבר הגיעו שלוש פעמים לגמר הליגה וזכו פעם אחת בתואר.

בהצהרה רשמית באתר האינטרנט של קבוצת אינדיאנה פייסרס אמרה קראוסקוף כי ניסיון העבר לימד אותה שבניית קבוצה מנצחת ברמות הגבוהות ביותר אינה מבוססת על מגדר. "היא מבוססת על אנשים ותהליכים. אני מתרגשת להצטרף לפייסרס, כאשר אנו ממשיכים לבנות את המותג הכי טוב בליגה".

כשנשאלה איך התקשורת האמריקאית מתייחסת בסיקור שלה לנשים שבוחרות להצטרף לתפקידים בליגת ה-NBA הגיבה כי "אף אחת לא רוצה לעשות את זה רק בגלל שהיא אישה. אני רוצה להרוויח את זה, בגלל הסיבות שהביאו אותי למועדון. את מרוויחה את זה, אם תקבלי את ההזדמנות שלך ותנצלי אותה. אני חושבת שזהו מקום גדול בשבילי. זה באמת חשוב לי במובן של מה שאני רוצה להיות מסוגלת לעשות כדי לתרום לקבוצה ולמועדון. וזה מה שחשוב בשבילי".

ההזדמנות הייחודית לה זכתה קראוסקוף היא כזו שתהיה חייבת לנצל בצורה הטובה ביותר. כל צעד שלה יבחן תחת זכוכית מגדלת וכל מהלך שתהיה שותפה לו, יישפט גם על-פי היותה אישה ולא רק בעלת מוח כדורסל ניהולי איכותי. למגדר יש משמעות רבה בליגת הכדורסל הטובה, למרות הרצון לקדם יותר ויותר נשים לתפקידים משמעותיים בליגה. עדיין ישנה הסתייגות רחבה מהיכולת של נשים להשתלב ברמות הגבוהות ביותר של כדורסל הגברים. קראוסקוף, האומן, נקס, בוק וטוליבר הן אולי חוד החנית של אחת ממהפכות המגדר הגדולות בספורט היום והן חייבות להמשיך להתקדם ולהצליח, כדי להפוך את ה-NBA וכדי להרחיב את השוויון המגדרי בו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!