דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ' באייר תשפ"ב 21.05.22
22°תל אביב
  • 21°ירושלים
  • 22°תל אביב
  • 25°חיפה
  • 22°אשדוד
  • 22°באר שבע
  • 34°אילת
  • 29°טבריה
  • 28°צפת
  • 23°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אגד

תחבורה ציבורית / יותר נסיעות, הרבה פחות איפה להטעין: 11 קווים חדשים יתווספו בגוש דן

הקווים, בחברות 'מטרופולין' 'אפיקים' ו'דן' יוסיפו מאות נסיעות ביממה באזור המרכז, אך לחלק נכבד מהנוסעים עדיין אין איפה להטעין | עלות המהלך 60 מליון שקלים

אוטובוס בגוש דן (צילום ארכיון: יוסי זליגר פלאש 90).
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

במשרד התחבורה מודיעים על שיפור בשירותי האוטובוסים בגוש דן ומשיקים 11 קווים חדשים. במקביל, רפורמת הרב-קו בגוש דן עדיין סובלת ממחסור במקומות הטענה, בייחוד במזומן.

מחר (שישי) יחלו לפעול בגוש דן 11 קווי אוטובוס חדשים, לצידם קווים מאספים יקוצרו. עלות השדרוג: 60 מליון שקלים בשנה בעבור 1,500 נסיעות חדשות ביממה.

עמדת תיקוף רב-קו בתחבורה ציבורית. ארכיון (צילום: אורי לנץ/פלאש90)

לפי הודעת משרד התחבורה, במסגרת התכנית, תתוגבר תדירות של קווים ישירים במטרופולין ותשופר תדירות של קווים בעלי ביקוש גבוה. כמו כן, יחולו שינויים במסלולם של קווים מאספים, במטרה לקצר את זמני הנסיעה של האוטובוסים. עלות שדרוג הקווים נאמדת ב- 60 מיליון שקלים בשנה. "מדובר בתוספת שירות משמעותית, שתביא לשיפור איכות הנסיעה בגוש דן ולהגדלת אמינות התחבורה הציבורית. כמו כן, היא תאפשר קשרים חדשים ומהירים לאזורי תעסוקה, מרכזים אקדמיים ומוקדים נוספים", אמר השר כץ והוסיף כי הכנסת מפעיל חדש לתל אביב-יפו הינה צעד נוסף ביישום המהפכה בתחבורה הציבורית.

הקווים החדשים

חברת מטרופולין תפעיל 3 קווים חדשים; קו המחבר בין קרית החינוך לאזור התעסוקה עתידים, דרך רכבת האוניברסיטה (קו 12); קו המחבר בין בית ברבור למסוף וולפסון, דרך שכונת התקוה, רכבת ההגנה, שפירא, קרית שלום, נוה עופר ויפו (קו 15); וקו נוסף המחבר בין מהתחנה המרכזית בתל אביב לרמת השרון, דרך עתידים, אבן גבירול, אבא הלל, צהלה והבורסה ברמת גן (קו 21).

חברת דן תפעיל 5 קווים חדשים. קו המחבר בין הכרמלית לרכבת השלום בתל אביב (קו 23א); שני קווים נוספים יחברו בין הכרמלית לקרית שאול, דרך המשתלה (קו 28) ודרך תל ברוך צפון בתל אביב (קו 28א); קו ישיר מרמת גן לאזור התעסוקה עתידים דרך רח' הירדן והרא"ה (קו 32); וקו ממסוף רידינג לאלוף שדה ברמת גן, דרך רכבת השלום ודיזינגוף (קו 62).

חברת אפיקים תפעיל שני קווים חדשים. קו ישיר חדש המחבר בין אזורי חן לפתח תקוה דרך בית החולים בילינסון, עתידים ואוניברסיטת תל אביב (קו 20); וקו פנימי בפתח תקוה מחניון החרש, דרך ביה"ח בילינסון, בית עלמין ירקון לרכבת ק. אריה (קו 35); וחברת קווים תפעיל קו חדש ממסוף רידינג לגני תקוה, דרך רכבת השלום ואבן גבירול (קו 256).

עמדות רב-קו (ויקיפדיה)

קווים בשינוי מסלול ותדירות

במקביל להפעלת קווים חדשים, ישופרו המסלולים והתדירות של קווים רבים, בהם קו 6  מעתידים לרכבת האוניברסיטה (שיופעל על ידי חברת "מטרופולין"), קווים 8 ו-8א' דרך נווה שרת ואוניברסיטת תל אביב, קו 13 מהאוניברסיטה לבית החולים וולפסון, קו 22 מכרמלית לעתידים, קו 23 מהכרמלית למרכז רמת גן דרך רכבת השלום, קו 33 מרידינג לאצטדיון וינטר דרך האוניברסיטה, קו 36 ממסוף האוניברסיטה עד אור יהודה, דרך אבן גבירול ורכבת השלום.

בנוסף, ישופר מסלולם של קו 45 מרכבת האוניברסיטה לוינטר, דרך הבורסה ברמת גן, קו 52 מהתחנה המרכזית בתל אביב לעתידים, קו 54 מכרמלית עד עתידים דרך רכבת ההגנה ויגאל אלון, קו 61 מהכרמלית דרך הבורסה לעמידר ברמת גן, קו 65 מתחנת רכבת מרכז לתל השומר, קו 89 משיכון דן לחולון, דרך בית חולים איכילוב, קו 266 מפתח תקוה לעתידים,  קו 279 ממסוף האוניברסיטה עד מחלף הטייסים, קו 304 מהכרמלית למחלף הטייסים וקו ישיר 524 מרעננה לתחנה המרכזית תל אביב, דרך הרצליה.

תדירות מוגברת בקווים ותיקים

בנוסף, יתוגברו קווים קיימים, בהם קו 24 מהכרמלית לרמת השרון דרך האוניברסיטה (שיופעל על ידי חברת "מטרופולין") קו 41 מהתחנה המרכזית החדשה בתל אביב לבית החולים וולפסון, קו 46 מרכבת מרכז לבת ים דרך רכבת ההגנה, קו 63 מהכרמלית למחלף אלוף שדה דרך קניון עזריאלי, קו 64 מפתח תקוה לתחנה מרכזית בתל אביב, דרך רכבת השלום ושד' רוטשילד, קו 122 מהכרמלית, דרך דיזינגוף לעתידים, קו 137 מתחנת האוניברסיטה למסוף יהוד, קו 204 מרידינג למחלף הטייסים דרך רכבת ההגנה, קו 236 מאור יהודה לתל אביב,קו 238 משכונת הדר גנים בפתח תקווה לכרמלית דרך דיזינגוף סנטר, קו 239 מרידינג למחלף הטייסים, וקו 304משכונת התקוה לרכבת ההגנה.

השר כץ הוסיף כי שדרוג קווי האוטובוסים במטרופולין תל אביב הוא חלק מתכנית משרד התחבורה לשפור את הנגישות באזורים העמוסים בגוש דן. התכנית כוללת בין היתר קידום מאות קילומטרים של נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית (נת"צים), הקמת קווי רכבת קלה במטרופולין ורפורמה במערך הכרטוס של התחבורה הציבורית. לדבריו, השיפורים הצפויים, יביאו לשינוי המציאות התחבורתית ויעודדו מעבר לתחבורה ציבורית.

השיפורים והשינויים בקווים אלה ילוו במערך הסברה מקיף, שיכלול הפעלת דיילי הסברה בתחנות המוצא והיעד, עלונים שיחולקו באוטובוסים ובתחנות, מודעות בעיתונות המקומית ופרסום נרחב באינטרנט ועדכונים במוקד כל-קו 8787*.

אבל איפה להטעין ?

רפורמת הרב-קו בגוש דן נמשכת כבר כשבועיים, כאשר רק לקשישים מותר להטעין את הרב קו במזומן אצל נהג האוטובוס. לשאר הנוסעים אין מספיק עמדות הטענה, בייחוד במזומן, ואילו ההטענה בעזרת כרטיס מגנטי במכשיר הסלולרי עובדת רק בחלק מהמכשירים (אנדרואיד בלבד, בעלי שבב NFC. רוב המכשירים תוצרת XIAOMI אינם נתמכים). בעלי מחשב יכולים לרכוש מכשיר הטענה בחיבור USB, בעלות של 10 שקלים להטענה מהבית, המותנה בתשלום דרך כרטיס חיוב מיידי או כרטיס אשראי.

ההטענה במזומן אפשרית רק בקופות חברות האוטובוסים, ובבתי העסק שהסכימו לספק שירות זה ורק בשעות פעילותם – מה שיוצר זמינות אפסית לעומת התשלום על גבי האוטובוס. הרפורמה, אשר נועדה להאיץ את האוטובוסים ולהקל על הנהגים יצאה לדרך, כאשר לדעת ארגוני הנוסעים וחלק מהנוסעים עצמם, החלופה להטענה אצל הנהגים רחוקה מלהיות משביעת רצון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!