דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מנצח: א.ג סולשיאר שממשיך להיות המחליף הטוב ביותר, גם כמאמן

וגם - יוסי בניון ממשיך לחפש בית לסיים בו את הקריירה וחוזר לבית"ר ירושלים, הפעם בפחות התלהבות | שחקן מנצ'סטר יונייטד שהקים קרן בה שחקנים תורמים אחוז ממשכורתם לטובת פרויקטים חברתיים

אולה גונאר סולשיאר מאמן מנצ'סטר יונייטד. לאחר הניצחון על ניוקאסל. 2 בינואר 2019 (Owen Humphreys/PA via AP)
אולה גונאר סולשיאר מאמן מנצ'סטר יונייטד. לאחר הניצחון על ניוקאסל. 2 בינואר 2019 (Owen Humphreys/PA via AP)
יאיר צוקר
ליאור ברטל
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצח ומחזיר את האדום ללחיים: אולה גונאר סולשיאר

יאיר צוקר

עבור ציבור חובבי הכדורגל, השם סולשיאר מעלה בזיכרון את אותה דחיקת רגל שהובילה לשער הניצחון המיתולוגי של השדים האדומים על באיירן מינכן בתוספת הזמן של גמר ליגת האלופות 1999, אז המאמן של השדים היה אלכס פרגוסון. מאז אותו רגע מכונן, החלוץ הנורווגי נשאר שחקן מחליף עד שפרש ב-2007 עקב פציעות. בקריירת האימון הקצרה שלו אפשר לרשום בינתיים את אימון קבוצת המילואים של יונייטד, אימון קבוצת נעוריו מולדה עמה זכה בגביע הנורווגי וקדנציה שירצה למחוק בקארדיף סיטי, איתה ירד ליגה. מאז לא שימש כמאמן, עד שקיבל לפני שבועיים את המינוי היוקרתי, להיות מחליפו של ז'וזה מוריניו.

וכעת, כמו שחקן ספסל קלאסי, סולשיאר נכנס למגרש כדי להראות לכולם מה הוא שווה. עד כה זה נראה כמו חלום מתוק – בארבעת המשחקים בהם עמד על הקווים, רשם ארבעה ניצחונות, עם 14 שערי זכות ורק שלושה שערי חובה שהובילו את יונייטד ממצב של 19 נקודות מהמוליכה ליברפול למצב בו היא רחוקה רק 3 נקודות מארסנל החמישית ו-6 מצ'לסי הרביעית. מעונה שנראתה כמו סיוט עבור השדים האדומים, אפשר לראות את הצבע האדום חוזר ללחיים של מורו ורבו של סולשיאר, אלכס פרגוסון, שמביט בו בגאווה ממרומי תא הכבוד באולד טראפורד.

מפסיד ולא יודע לסיים בזמן : יוסי בניון

ליאור ברטל

יוסי בניון כבר לא ילד. ילד הפלא לשעבר כבר בן 38. ללא כל ספק בניון הוא השחקן הגדול בכל הזמנים של הכדורגל הישראלי. כוכב ברמה עולמית בשלוש שנים אדירות בלברפול של בניטז. שחקן ששיחק במדי ארסנל וצ'לסי לפני שדעך סופית באנגליה וחזר לישראל.

"אני שמח ונרגש מאוד לחזור למועדון ולסיים את הקריירה במקום המיוחד הזה".ברוך שובך, יוסי בניון >> http://www.beitarfc.co.il/?p=37389

Posted by ‎מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים – F.C. Beitar Jerusalem‎ on Tuesday, January 1, 2019

לצערו של בניון, כמו כוכבים רבים אחרים גם הוא לא יודע מתי הגיע הזמן לסיים בטוב ובהתרגשות את הקריירה הנפלאה שהייתה לו. אחרי שנתיים בינוניות במכבי חיפה, שבמהלכן בעיקר הסתכסך עם קהל האוהדים הירוק שהעריץ אותו, הוא בחר לעבור בצעד שמתפרש כבגידה ליריבה המרה מכבי ת"א. בת"א לא קיבל דקות משחק ועבר בקול תרועה גדול לביתו החדש בבית"ר, שם גם לא זכה לדקות ועבר בקול יותר חלש אך עם המון התלהבות למכבי פ"ת. גם במכבי פ"ת בניון לא שרד ועבר שוב לבית"ר, הפעם בלי רעש, צלצולים או התלהבות של אחד הצדדים. יוסי היה שחקן ענק, הכי ענק וכמה שזה היה יכול להיות סיפור יפה יותר אם היה פורש כבר לפני מספר שנים בצורה יפה ומכובדת.

מנצח בגיוס: חואן מאטה

ליאור ברטל

לפני שנה וחצי הקים קשר מנצ'סטר יונייטד, חואן מאטה, את עמותת "Common Goal". העמותה פועלת כיום ב-80 מדינות ברחבי העולם ועוזרת כלכלית לקיים 120 פרויקטים חברתיים שונים ומגוונים דרך משחק הכדורגל.

העמותה מציינת שנה נפלאה מבחינתה עם 69 שחקניות ושחקני כדורגל מקצועניים מ-29 מדינות ברחבי העולם, שתורמים 1% מהמשכורת שלהם לעמותה. השנה הצליחה לגייס קצת יותר ממיליון דולר, שהלכו ישירות לפרויקטים של כדורגל חברתי. ללא ספק זהו צעד קטן ומבורך, בתקווה שבשנת 2019 עוד שחקני כדורגל מרחבי העולם יבחרו להצטרף ליוזמה החברתית הנהדרת הזאת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!