דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי

חקירות רה"מ / נתניהו פונה לציבור כנגד היועמ"ש: "מישהו יכול להחזיר לכם את הבחירות?"

בסרטון שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו תוקף נתניהו את הכוונה להודיע על הכוונה להגיש נגדו כתב אישום לפני הבחירות, ומשווה אותה לכריתת ידו של אדם שהורשע בערכאה ראשונה ולאחר מכן זוכה בערעור | ח"כ רויטל סוויד: "נתניהו הכריז מלחמה על מערכת אכיפת החוק"

"ביבי או טיבי". רה"מ נתניהו בישיבת סיעת הליכוד. 24 בדצמבר 2018 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
"ביבי או טיבי". רה"מ נתניהו בישיבת סיעת הליכוד. 24 בדצמבר 2018 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא אמש (מוצ"ש) במתקפה חריפה כנגד כוונת היועץ המשפטי לממשלה להודיע על הכוונה להגיש כתב אישום נגדו עוד לפני הבחירות. באפריל. בסרטון שכותרתו 'מישהו יכול להחזיר לכם את הבחירות?' משתמש נתניהו במשל, דרכו הוא מנסה להבהיר כי הודעה לפני הבחירות על הכוונה להגיש כתב אישום בטרם החל הליך השימוע שלו, כמוה כגניבת הבחירות – משום שההחלטה הסופית בתום השימוע, שיסתיים רק אחרי הבחירות, יכולה להיות שונה. נתניהו משווה את ההחלטה לכריתת ידו של אדם שהורשע בערכאה ראשונה, ולאחר מכן זוכה בערעור.

בסרטון שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו נראה נתניהו אומר "אדם הולך ברחוב במדינה מזרח תיכונית מסוימת, (עם) כתף תפורה, ופרוטזה מידלדלת. שואלים אותו – מה קרה והוא אומר – הורשעתי בערכאה ראשונה בגניבה, שואלים – ומה קרה אחר כך? (והוא אומר) זוכיתי בערעור. מישהו יכול להחזיר לו את היד? מישהו יכול להחזיר לכם את הבחירות? לא מתחילים בשימוע לפני הבחירות, אם לא מסיימים את השימוע אחרי הבחירות. שתפו!"

הרקע לפרסום הסרטון היא בפרסומים אחרונים על כוונתו הצפויה של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לזמן את נתניהו לשימוע לפני הגשת כתב אישום, טרם הבחירות הקרובות. עוד טרם הקדמת הבחירות, היה צפוי מנדלבליט לסיים את העיון בתיקי נתניהו ולהגיע להכרעה בהם. בשבוע האחרון, נודע כי מנדלבליט נפגש עם יועמ"שים ושופטי עליון לשעבר על מנת להתייעץ איתם בסוגיית מועד פרסום ההכרעה בתיקי נתניהו. היועצים המשפטיים ופרקליטי המדינה לשעבר עמם התייעץ, סברו כי יש לקבל את ההחלטה בתיקים ולהודיע עליה לפני הבחירות. מנדלבליט אמר לחברי הפורום כי יעשה מאמץ לעשות כך, כל עוד לא ידרשו בתיקים השלמות חקירה נוספות.

פרסום הסרטון על ידי נתניהו מגיע גם על רקע שבועות ארוכים בהם מנדלבליט מותקף באופן חסר תקדים. לפני כשבועיים, הושחת קבר אביו של מנדלבליט על ידי אלמונים. בשבוע שעבר, רוססה כתובת גרפיטי ובה הכיתוב "מנדלבליט משת"פ".

כזכור, בפני מנדלבליט ניצבת כיום התלבטות קשה – האם לפרסם את החלטתו בתיקי נתניהו טרם הבחירות – צעד אשר עלול להצטייר כהתערבות בהליך הדמוקרטי ובהשפעה על דעת הקהל טרם ההליכה לקלפי. מנגד, יש הטוענים כי על היועץ המשפטי לממשלה ליידע את ציבור הבוחרים האם נתניהו צפוי לעמוד לדין או לא.

סגנית יו"ר הכנסת הכנסת, ח"כ רויטל סויד (המחנה הציוני) הגיבה לסרטון ואמרה כי "הסרטון ההזוי מבית היוצר של בלפור הוא הקדימון לשלב הבא במלחמה שהכריז נתניהו על מערכת אכיפת החוק. מבלי למצמץ, הוא מוכיח שהוא לא חלק מהמשחק הדמוקרטי ועבר לאיומים מפורשים על היועמ״ש ושיבוש מהלכי משפט. אסור שאיומים עטופים בבדיחות ובחיוכים מתוסרטים יבלבלו אף אחד, הדמוקרטיה על סף תהום."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!