דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההסתדרות

המאוגדים / הסכם קיבוצי ל-100 עובדי מפעל אפקון העוסקים בייצור והתקנת ארונות חשמל

ההסכם שנחתם בין הנהלת החברה, ההסתדרות וועד העובדים תקף לשלוש שנים ונכללים בו בין היתר תוספות שכר, ומענק חתימה בגובה של 850 שקלים לעובדים בעלי ותק של חצי שנה ומעלה | יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף: "מדובר בהסכם מתחדש בתקופה לא פשוטה מבחינה כלכלית למפעל"

עובדי אפקון נאבקים על מקום עבודתם, 4 ביולי 2018 (מתוך דף הפייסבוק של ועד העובדים)
עובדי אפקון נאבקים על מקום עבודתם, 4 ביולי 2018 (מתוך דף הפייסבוק של ועד העובדים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסכם קיבוצי חדש נחתם בין ההסתדרות, הנהלת חברת אפקון התקנות ושירותים וועד העובדים. מדובר בהסכם לשלוש שנים הכולל את 100 העובדים המועסקים ביחידת הייצור במפעל בבאר שבע, העוסק בייצור והתקנה של ארונות חשמל.

בין עיקרי ההסכם נכללים תוספות שכר בכל שנה בגובה של 4% בשכר הנמוך ו-2.5% בשכר הגבוה ותוספות ותק. כמו כן יקבלו עובדים בעלי וותק של חמש שנים ומעלה (מרבית העובדים) קרן השתלמות: 5% חלק המעביד ו-2.5% חלק העובד. הוסכם על מתן הפרשות סוציאליות בגין הפרמיה, ועל מענק חתימה בגובה של 850 שקל לעובדים בעלי ותק של חצי שנה ומעלה.

חתימת הסכם קיבוצי בחברת אפקון התקנות ושירותים. (קרדיט: באדיבות דוברות ההסתדרות)
חתימת הסכם קיבוצי בחברת אפקון התקנות ושירותים. (קרדיט: באדיבות דוברות ההסתדרות)

"מדובר בהסכם מתחדש בתקופה לא פשוטה מבחינה כלכלית למפעל" מסר יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף. "צריך לזכור שמפעל אפקון בבאר שבע הוא היחיד בארץ שמייצר לוחות חשמל לתעשייה והוא בתחרות עזה עם ייבוא מסיבי מסין. למרות זאת, הצליחו ועד העובדים וההסתדרות להגיע להסכם טוב עם תוספות שכר והטבות משמעותיות, מתוך ראייה אופטימית לגבי העתיד".

מזכיר האיגוד המקצועי במרחב הנגב, נורברט בוקובזה, הוסיף: "לאחר משא ומתן ארוך בן תשעה חודשים, הגענו להסכם טוב שמשפר לעובדים בצורה משמעותית את התנאים והשכר. אני גאה בהסכם ורוצה להודות לחברי ועד העובדים בראשותה של אתי רמתי, על שיתוף הפעולה, הסבלנות והסובלנות. תודה ענקית ליועץ המשפטי שלנו, עו"ד גיא בלס".

יו"ר ועד העובדים, אתי רמתי, מסרה: "אני רוצה להודות לנורברט בוקובזה, מזכיר האיגוד המקצועי במרחב, ולגיא בלס היועץ המשפטי, על התמיכה לאורך כל הדרך ועל כך שהצליחו להביא לעובדים שלנו הסכם טוב".

ההסכם הקיבוצי נחתם אחרי מאבק ממושך. בחודש יולי האחרון פתחו העובדים בשביתה בלא הגבלת זמן, על רקע מבוי סתום במו"מ בין הצדדים, וטענות מצד נציגות העובדים כי ההנהלה נוהגת זלזול ומריחת זמן.

"לאחר משא ומתן ממושך, סחבת וזילזול משווע מצד הנהלת החברה – לא נותרה בידינו הברירה, אלא לצאת למאבק על זכויותינו ועתידנו הכלכלי והתעסוקתי בחברה", נכתב אז בדף הפייסבוק של ועד העובדים. "ההסתדרות מגבה את כולנו. רק להדגיש ולהזכיר על מה אנחנו נלחמים: בטחון תעסוקתי לכולם, תוספות שכר קבועות, תקציב רווחה לעובדים, קרנות השתלמות הוגנות, סבסוד על רכבי עבודה, אופק תעסוקתי, ועוד…"

עובדי אפקון עוסקים במתן שירותי בקרה ואוטומציה למוסדות, מפעלים וארגונים – מערכות גילוי אש, ביטחון, בקרה וכד’. כחלק מהשביתה לא ניתן שירות ללקוחות החברה בהם: רשות הנמלים, רשות שדות התעופה, קופת חולים כללית, רכבת ישראל, טבע, בנק לאומי, בנק הפועלים, תנובה ועוד. עובדי החברה התאגדו בהסתדרות באוגוסט 2016.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!