דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל נשים

בשיא כוחה / השוערת הגרמנייה אן-קתרין ברגר ניצחה את הסרטן ולא מסתכלת לאחור

ארבעה חודשים לאחר שהוסר גידול מבלוטת התריס שלה חזרה ברגר לשחק והציגה את היכולת הטובה בקריירה שלה | היא מספרת על המאבק ועל מה שעזר לה במהלכו: "אני אוהבת כדורגל, בשבילי זה הכל. כל החיים שלי הם מסביב לכדורגל"

אן-קתרין ברגר שוערת בירמינגהאם ונבחרת גרמניה בכדורגל נשים (Photo by Kieran Galvin/NurPhoto via Getty Images)
אן-קתרין ברגר שוערת בירמינגהאם ונבחרת גרמניה בכדורגל נשים (Photo by Kieran Galvin/NurPhoto via Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

עולמה של אן-קתרין ברגר, השוערת הגרמנייה של קבוצת ברמינגהאם סיטי, חרב עליה בנובמבר 2017 כשהתגלה סרטן בבלוטת התריס שלה. ברגר נאלצה לפרוש זמנית מכדורגל ולעבור ניתוח להסרת הגידול. לאחר ארבעה חודשים בלבד חזרה ברגר לשחק והציגה את היכולת הטובה בקריירה שלה. פחות משנה אחרי החלמה מסרטן נבחרה ברגר לשוערת ושחקנית העונה בליגה האנגלית, זכתה לזימון בכורה במדי נבחרת גרמניה ובסוף השבוע חתמה על חוזה ל-3 שנים במדי צ'לסי אלופת אנגליה.

כשחלתה ברגר בסרטן הדבר הראשון שחשבה עליו היה "למה אני? אני אוכלת בריא, אני בכלל לא שותה. אני בן אדם בריא, אני משחקת כדורגל". בראיון ל-BBC היא מספרת על המאבק המטלטל במחלת הסרטן. בגיל 27 ברגר הרגישה שיש לה בלוטה חשודה על הצוואר, לאחר בדיקה מהירה התברר שהיא חלתה בסרטן בלוטת התריס ונזקקה באופן מיידי לניתוח להסרת גידול.

"חשבתי לעצמי 'האם אני הולכת למות?' לאחר מכן ענה לי הרופא שלא וש-90% מהחולים מבריאים מזה אז אמרתי לעצמי 'אוקי, אני לא יהיה חלק מאותם 10%'. לפני מספר שנים אבי נפטר ואמרתי לעצמי 'לא, אני חייבת להיות חזקה בשביל המשפחה שלי'. לכן, היה לי אפילו קשה יותר להגיד לאמי שאבחנו אותי כחולת סרטן. אמי היא החברה הכי טובה שלי, אמי היא הכל בשבילי".

המאבק במחלה הארורה הכריח את ברגר להפסיק את הדבר שהיא הכי אוהבת בעולם ולהתרכז בלנצח את הסרטן. "אם מישהו יקח ממני את הכדורגל, זה כמו שבן אדם לוקח צעצוע מילד קטן. אני אוהבת כדורגל, בשבילי זה הכל. כל החיים שלי הם מסביב לכדורגל. 3 ימים לאחר הניתוח היו ממש קשים והשיקום גם, בגלל שהרגשתי כאילו אני בכלא. בעיקר כי זה מתעסק עם המוח שלך. כולם מתייחסים אליי אחרת. אני רציתי לחזור (למגרשים) מהר ככל שיכולתי, בגלל שראיתי שחברותיי לקבוצה היו צריכות אותי. דחפתי את עצמי ממש חזק, כי רק רציתי לחזור לשחק כדורגל".

התשוקה למשחק החזירה אותה תוך חודשיים בלבד לאימונים, מאז שחזרה למגרשים היא מציגה את היכולת הטובה בקריירה שלה ומציגה קפיצה מאוחרת בקריירה, משוערת טובה לשוערת שיכולה להתחרות ברמות הגבוהות ביותר. בעקבות המחלה, משהו השתנה בשוערת הגבוהה והכל התחיל להתחבר לה בצורה טובה יותר.

"לאחר שחזרתי, הרגשתי לראשונה בחיי שאני ממש גאה בעצמי. ביקשתי מהמאמן שייתן לי להתאמן, ולשחק במשחק הזה. אני מרגישה מוכנה, אני יודעת שאני מוכנה". ברגר חזרה בסערה לשער של ברמינגהאם סיטי והציגה יכולת פנומנלית בשער. במהלך 10 המשחקים עד סיומה של העונה, ברגר הצליחה לשמור על רשת נקייה 7 פעמים.

היכולת המצוינת שלה בשער המשיכה גם העונה עם 6 פעמים שהיא שומרת על רשת נקייה במהלך 8 משחקי ליגה עד כה. היכולת ההגנתית המפתיעה, הציבה את ברמינגהאם במקום הרביעי בליגה האנגלית עם אותו מספר נקודות כמו האלופה בשנתיים האחרונות, צ'לסי. בעקבות ההצלחה בליגה האנגלית זכתה ברגר לראשונה בקריירה שלה לזימון בכורה לנבחרת גרמניה.

ברגר התחילה את הקריירה שלה בקבוצת סינדליפינגן מהליגה הגרמנית השנייה. בגיל 20 עברה לשחק בקבוצת הפאר הגרמנית טורבינה פוטסדאם. במדי פוטסדאם היא הייתה במשך שנתיים השוערת המחליפה, עד שזכתה להזדמנות במהלך עונת 2013/14 ועזרה לקבוצתה לסיים במקום השלישי בבונדסליגה החזקה. בעקבות היכולת הטובה, עברה ברגר לשחק בקבוצה העשירה של פ.ס.ז' הצרפתית, אך זכתה שם למעט הזדמנויות בהרכב.

בשנתיים וחצי האחרונות ברגר מככבת בליגה האנגלית וכעת תתחרה על האפודה הראשונה מול אחת השוערות הטובות בעולם, הדוויג לינדהל השוודית בת ה-35. לינדהל נבחרה לשוערת העונה בעולם לפי ארגון השחקנים FIFPRO לשנת 2018. ברגר לוקחת סיכון רציני לקראת המונדיאל בקיץ הקרוב. היא תצטרך לחכות על הספסל להזדמנות שלה לשחק במדי צ'לסי ותנסה להשתלט על אפודת השוערת הראשונה בקבוצה. במטרה להרשים את המאמנת החדשה של נבחרת גרמניה, מרטינה פוס-טקלנבורג במאבק הלא פשוט על המקום בסגל הנבחרת למונדיאל הקרוב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!