דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בטחון

פרידה / שר הבטחון לשעבר משה ארנס נפטר בגיל 93

ארנס, שהחל את דרכו כפרופ' להנדסת אווירונאטיקה, מילא שורה של תפקידים ציבוריים בהם חבר כנסת ויו"ר ועדת חוץ ובטחון, שר הבטחון ושר החוץ | נתניהו: "לא היה פטריוט גדול ממנו" | הלווייתו תיערך היום בשעה 14:00 בבית הקברות בסביון

משה ארנס (צילום ארכיון: צביקה ישראלי / לע״מ).
משה ארנס (צילום ארכיון: צביקה ישראלי / לע״מ).

פרופ' משה ארנס, לשעבר שר הבטחון ושר החוץ, נפטר אתמול (שני) בגיל 93 בביתו שבסביון. ארנס, מומחה להנדסת אווירונאוטיקה, מילא שורה של תפקידים אקדמיים וציבוריים, בהם פרופסור חבר בטכניון, חבר כנסת ויו"ר ועדת חוץ וביטחון, שגריר ישראל בארה"ב, שר החוץ ושר הבטחון. הוא זכה בפרס ביטחון ישראל ובפרס הדיפלומטיה הישראלית. הלווייתו תיערך היום (שלישי) בשעה 14:00 בבית הקברות בסביון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לארנס: "רעייתי שרה ואני מבכים מרה את פטירתו של אהוב נפשנו, משה ארנס ז"ל. מישה, מורי ורבי, היה תלמיד מובהק של זאב ז'בוטינסקי. במסגרת זו הוא הכיר את אבי שנכח בחתונתו עם רעייתו היקרה מיוריאל. מאז נרקם קשר עמוק בין משפחותינו. ראיתי את מישה עושה נפלאות לביצור מעמדה של מדינת ישראל – כשגרירנו בוושינגטון, כשר החוץ, כיושב-ראש ועדת החוץ והביטחון וכשר הביטחון פעם אחר פעם. בשנים האחרונות הוא התמסר בשקידה אינסופית לתיעוד הסיפור המלא על מרד גטו ורשה, בו מילאו אנשי בית"ר מקום מרכזי". נתניהו הוסיף כי "לפני כמה שבועות ביקרתי את מישה בביתו. הוא היה צלול כתמיד, חד כתער, מופלא בהדרו ובאצילות נפשו, דמות מופת. לא היה פטריוט גדול ממנו. תרומתו העצומה של משה ארנס לעמנו ולמדינתנו תיזכר לעד. היה שלום מישה, נעמת לי מאוד. אהבתיך כאהבת בן את אביו".

סיור שר הבטחון משה ארנס (משמאל) במחנה הפליטים "דהיישה", ליד בית לחם. (נתי הרניק/לע"מ)
סיור שר הבטחון משה ארנס (משמאל) במחנה הפליטים "דהיישה", ליד בית לחם. (נתי הרניק/לע"מ)

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אמר בעקבות מותו של ארנס כי "מישה היה ממנהיגיה החשובים של תנועת החירות. איש ההדר שלא חשש מפני תגר. מישה היה משרי הביטחון המעולים של מדינת ישראל. לא מצביא ולא גנרל, פשוט למדן מסור ששקד יום וליל למען ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה. מישה פעל כל חייו בעמדות מפתח שונות לביסוסה ופיתוחה של מדינת ישראל. כאיש אצ"ל, כמדען וכמהנדס, כמדינאי, כשגריר וכמנהל בתעשיות המשמעותיות ביותר לביטחון ישראל. לא תשכח גם תרומתו החשובה לתיקונה של ההיסטוריה אודות חלקו של הארגון הצבאי-היהודי במרד גטו ורשה. מישה פעל בגבורה, בנחישות, באהבה אין קץ למולדת שלנו, בהדר ובאצילות בית"רית ונדמה כי המצפן הפנימי והחזון הציוני היו אלו שהוליכו אותו בכל אשר הלך. יהי זכרו ברוך״.

שר הבטחון משה ארנס, בצילום משותף עם חיילי צה"ל מחיל האויר, על רקע טיל החץ אשר הוצג בסלון האווירי ב"לה בורז'ה" ליד פריז, צרפת.(יעקב סער/לע"מ)
שר הבטחון משה ארנס, בצילום משותף עם חיילי צה"ל מחיל האויר, על רקע טיל החץ אשר הוצג בסלון האווירי ב"לה בורז'ה" ליד פריז, צרפת.
(יעקב סער/לע"מ)

שר החינוך, נפתלי בנט אמר כי ״משה ארנס, מגדלור ציוני, שר ביטחון פורץ דרך, הלך לעולמו. אהבתי אותך מאוד, מישה. משה ארנס היה ציוני ברמ״ח אבריו. את כל חייו הקדיש לביצור ביטחון ישראל. במדע, באווירונאוטיקה, כשר ביטחון, כדיפלומט, כסופר והיסטוריון. יהי זכרו ברוך״.

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי אמר "משה ארנס איש ציבור ודמות לחיקוי. ישר, חכם ומי שידע לקבל החלטות ענייניות וקשות. בעידן שבו שלטון החוק תחת מתקפה חסרונו יורגש מאד. תנחומיי למשפחתו".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!