לוקאס בארון הפרואני רשם בתחילת השבוע היסטוריה קטנה, כשהיה למתחרה הראשון בהיסטוריה של המירוץ היוקרתי "ראלי דקר" עם תסמונת דאון. חלומו של בארון, ביחד עם אביו, הוא לא להסתפק בהשתתפות ההיסטורית, אלא להצליח להגיע לקו הסיום של המירוץ המאתגר ב-19 בינואר.

בארון, בן ה-25, נערך במשך חודשים לאירוע התובעני ביחד עם אביו ז'אק בן ה-55. הם העפילו לתחרות בא יתחרו יחדיו בצוות הנקרא "בארון כפול שניים", זאת אחרי שבחודש ספטמבר סיימו את המירוץ המקדים במקום ה-7 והבטיחו את מקומם באירוע המרכזי.

המירוץ נערך השנה בשטח המדברי של פרו, ובארון הצעיר מרוצה מההיכרות המוקדמת שלו עם השטח. בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית APF אמר כי "המירוץ הזה הוא נהדר בשבילי, זה יהיה קל כי אנחנו מכירים את הדרך. אני מאומן ומסוגל לאלף את דיונות המדבר". אביו יהיה זה שינהג ברכב ולוקאס יהיה עוזרו לאורך המירוץ, "אני אעזור לו לשים עין על המנוע, על הכביש ועל הצמיגים", הסביר.

האב ז'אק גאה בבנו שמשתתף לצידו במירוץ וטוען התאחדות המוטורית הבינלאומית העניקה ללוקאס רישיון רשמי להשתתף בתחרות. "הוא יודע איך לשלוט בחגורת התזמון, בשמן ובלחץ הצמיג" אמר, "עיניו של לוקאס יהיו העיניים של המכונית, כדי להימנע מלגעת ברכב אחר או בכל חפץ אחר. אנשים עם תסמונת דאון יכולים לפתח יכולות מסוימות. לוקאס יכול להשתתף בכל סוג של ספורט".

הצוות לבית בארון לא מתכוון לזכות בראלי דקר היוקרתי, ובכל מקרה את הניצחון הכי גדול שלהם הם כבר השיגו. לוקאס וז'אק יגשימו את חלומם המשותף ויצאו יחדיו להרפתקה מאתגרת של 14 ימים בדיונות של פרו. מארגני הראלי ירוויחו השנה כ-300 מיליון דולר וישודר ב-70 ערוצים שונים מסביב לעולם, למיליוני צופים בערוצי הטלוויזיה וביוטיוב ברחבי העולם.

ראלי דקר, המתקיים מאז 1979, נחשב לאחד ממרוצי השטח הקשים והמאתגרים בעולם. המירוץ המקורי  התחיל בפריז והסתיים בדקר שבסנגל. עם השנים חל שינוי בנקודת הפתיחה והמירוץ אף הוזנק מגרנדה, ליסבון ודקר. רוב מסלולי הראלי עברו בדיונות הבלתי נגמרות של מדבר סהרה, דרך מרוקו, סהרה המערבית ומאוריטניה והסתיימו בדקר. מאז שנת 2009 עבר הראלי המסורתי ליבשת דרום אמריקה בגלל איומים ביטחוני בצפון אפריקה.