דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

כלכלה / כחלון: "לא חיכינו לנתונים על ההאטה וכבר התחלנו לפעול"

כחלון התייחס אתמול בכנס נתניה לנדל"ן לנתונים המראים סימנים של האטה במשק. בנוגע לתקציב הקרוב אמר שר האוצר: "במשרדים החברתיים יהיה גידול של מיליארדים" אך לא התייחס לגודל התקציב.

שר האוצר משה כחלון בפורום נתניה לנדל"ן, ארכיון. צילום: דבר ראשון
שר האוצר משה כחלון בפורום נתניה לנדל"ן, ארכיון. צילום: דבר ראשון
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

שר האוצר משה כחלון נאם אתמול במהלך "פורום נתניה לנדל"ן" והתייחס לנתוני הצמיחה הנמוכים שהוצגו אתמול. "פורסמו נתוני הלמ"ס על האטה בצמיחה. אנחנו לא חיכינו. הקמנו שולחן עם התעשיינים שלא התקיים מאז 2009".

שר האוצר התייחס בנאומו לתקציב הדו שנתי של 2017-18. לדבריו "כסף תמיד חסר. אנחנו נתמודד עם זה באמצעות התייעלות, ניהול נכון". בהמשך דבריו התייחס כחלון לתקציב המשרדים החברתיים ואמר: "אני מתכוון לעמוד על כך שיהיו תוספות משמעותיות של מיליארדי שקלים למשרדים האזרחיים, הפערים במדינת ישראל חייבים להצטמצם. כבר עכשיו אני יכול לספר לכם על התוספות התקציביות שסוכמו והוצגו לי היום: 2.5 מיליארד שקלים לבריאות, כ-2.5 מיליארד שקלים לתחבורה וכמיליארד וחצי שקל לחינוך. המספרים האלו זה המינימום ולא המקסימום. אנחנו נכין חבילה רצינית לצמיחה ועידוד הייצוא, ואנחנו לא חוששים לחשוב על הורדת מיסוי בכדי לעודד צמיחה". עם זאת, לא התייחס שר האוצר בדבריו לגודל הכולל של התקציב.

בהמשך דבריו נגע כחלון גם בהבנות שהושגו בתקופה האחרונה על תקציב הביטחון: "הצלחנו לעצור את השיח האלים נגד צה"ל ואני מתכוון לתקציב, לא לנושאים אחרים. איש קבע סיפר לי שהוא פושט מדים בתחנת דלק מבושה. רק במלחמות אנחנו יודעים לחבק אותם? צריך לחבק אותם כל השנה. צה"ל יודע כמה הוא מתעצם, כמה כוח אדם יש לו. עם תקציב רב שנתי. הרמטכ"ל אומר שבזכות ההתנהלות של משרד האוצר אני יכול למלא את תפקידי בצורה מיטבית וזה מחמם לי את הלב".

כחלון התייחס לשיחות על ממשלת אחדות לאומית ואמר "נפגשתי עם רה"מ ושמחתי לשמוע ממנו שהמגעים להרחבת הממשלה נמשכים, זה הזמן ואין זמן מתאים יותר מזה לממשלת אחדות, ממשלה רחבה. מנהיגים צריכים לקבל החלטות אמיצות גם כשקשה ולא רק כשקל, אני מצפה מהמנהיגים לקבל החלטות ולבוא לעם ישראל וציבור הבוחרים ולהגיד שקיבלו החלטה כי זה מה שהם מאמינים שטוב לעם ישראל. ממשלת אחדות פירושה יציבות, היציבות חיונית להמשך הרפורמות בבנקאות, להוזלת יוקר המחייה ולהצלחת הרפורמה בדיור".

לממשלה יש היום רוב של 61 חברי כנסת בלבד ורוב מצומק מקשה עליה לקדם יוזמות חקיקה. צירוף מפלגה נוספת לממשלה ישנה את המצב הקיים בו כל מפלגה בקואליציה יכולה לאיים בהפלת הממשלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!