דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מעיני הישועה

המאוגדים / עובדי בית החולים 'מעיני הישועה' ינקטו ביום א' בצעדים ארגוניים

על פי הודעת ההסתדרות, 600 עובדי המנהל, המשק והפארא-רפואיים יעבדו במתכונת שבת על רקע מבוי סתום במו"מ עם הנהלת ביה"ח שמטרתו לצמצם את הפער בין תנאי העובדים ושכרם לבין אלו של מקביליהם בבתי החולים האחרים

המרכז הרפואי מעייני הישועה (צילום ארכיון: ד"ר אבישי טייכר)
המרכז הרפואי מעייני הישועה (צילום ארכיון: ד"ר אבישי טייכר)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי המנהל, המשק והעובדים הפרא-רפואיים בבית החולים החרדי 'מעיני הישועה' שבבני ברק ינקטו ביום ראשון הקרוב בצעדים ארגוניים במסגרתם יעבדו במתכונת שבת, כך מסרה ההסתדרות.

על פי ההודעה, העיצומים יינקטו על רקע מבוי סתום במשא ומתן עם הנהלת בית החולים. הסכסוך נוגע לכ-600 עובדי בית החולים העוסקים במקצועות המנהל, המשק והפארא-רפואיים.

עובדי המנהל, המשק והמקצועות הפארא-רפואיים בבית החולים מעיני הישועה מועסקים בתנאים קשים ובפער משמעותי מתנאי המינימום הנהוגים בבתי החולים במגזר הציבורי. לפני כשנתיים הם התאגדו בהסתדרות מתוך מטרה להגן על זכויותיהם ולשפר את שכרם ותנאי העסקתם כך שיהיו מכבדים והוגנים.

א', עובדת בחדר ניתוח בבית החולים סיפרה: "אני כאן 20 שנה ועדיין עובדת על משכורת מינימום ומגדלת את ילדיי בדוחק. ההנהלה חיה ברווח ואני נאבקת בכל חודש כדי שהילדים שלי ילמדו בישיבות הכי טובות".

מההסתדרות נמסר כי ל"אורך חודשים ארוכים ניהלה נציגות העובדים משא ומתן אחראי מול ההנהלה, אך פעם אחר פעם סירבה ההנהלה להציע הצעה שיש בה בשורה אמיתית אשר תצמצם את הפער בין תנאי העובדים ושכרם לבין אלו של מקביליהם בבתי החולים האחרים. ככל שיהיה צורך בכך וההנהלה לא תתעשת בה ותחזור לשולחן הדיונים עם כוונות אמיתיות להגיע להסכם, יוחרפו הצעדים. יודגש כי בקיום הצעדים הארגוניים תנהג נציגות העובדים באחריות כלפי ציבור המטופלים בבית החולים, ותימנע מסיכון חיי אדם. בנוסף, תפעיל ההסתדרות ועדת חריגים בראשות סגן יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, רפי מסט."

עוד צויין בהודעת ההסתדרות כי נוכח דיווחים של עובדים הפעילים בהתאגדות על מקרים של הפרעות אסורות בדין למהלך ההתאגדות מצד הנהלת בית החולים, נשלח מכתב התראה מטעם עו"ד מאיה צחור-אבירם מהלשכה המשפטית לאג"מ בהסתדרות בראשות עו"ד חנה שניצר-רהב. במכתב דרשה ההסתדרות ממנהל בית החולים שלמה רוטשילד לחדול לאלתר מההתנהלות המפרה ומהתופעות האסורות המתרחשות בבית החולים.

סגן יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, רפי מסט מסר: "צר לנו כי הגענו לצעדים חריפים אלו, אך אלו יכלו להימנע לו הייתה הנהלת בית החולים מתעשתת ונכונה לתגמל את העובדים בשכר מכבד".

חבר ועד הפעולה של עובדי המנהל, המשק והפארא-רפואיים, אהוד בר-תור, ציין: "הצרה שלנו היא צרת כלל האוכלוסייה החרדית, ואנחנו מקווים כי הדרך הקשה שלנו תסלול את הדרך לכלל השכירים החרדים ונגיע לשינוי משמעותי ולתנאים מכבדים יותר".

רכזת הסקטור החרדי בהסתדרות, אודליה מעודה: "ממעסיק חרדי אנו מצפים להתנהלות מוסרית ברוח ערכי היהדות. ההסתדרות עומדת מאחורי עובדי מעייני הישועה ולא תאפשר את המשך הפגיעה בהם ובמשפחותיהם."

תגובת בית החולים מעיני הישועה: "מבחינת הנהלת בית החולים אין כל שינוי בפעילות השוטפת של כלל המחלקות. בית החולים ימשיך להעניק שירות מלא לכל המטופלים.
ההנהלה תמשיך בהליכי הידברות עם רצון טוב מול כל הגורמים."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!