דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גונן שגב

מרגל ושר / השר לשעבר גונן שגב יישלח ל-11 שנות מאסר בגין ריגול ומסירת ידיעות לאוייב

שגב, לשעבר שר האנרגיה, הורשע במסגרת עסקת טיעון | במשך שש שנים הופעל על-ידי גורמי מודיעין איראניים והעביר להם מידע "בידיעה שההפעלה תסייע לאיראן במלחמתה בישראל" | צו איסור פרסום על פרטים רבים בהסדר הטיעון

השר לשעבר גונן שגב בכניסה לבית המשפט המחוזי בירושלים, שם נפתח משפטו באשמת ריגול נגד מדינת ישראל, 5 ביולי 2018. (צילום: עמית שאבי)
השר לשעבר גונן שגב בכניסה לבית המשפט המחוזי בירושלים, שם נפתח משפטו באשמת ריגול נגד מדינת ישראל, 5 ביולי 2018. (צילום: עמית שאבי)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

השר לשעבר גונן שגב הורשע הבוקר (רביעי) במסגרת הסדר טיעון בעבירות של ריגול חמור, ומסירת ידיעות לאויב. הסדר הטיעון בעניינו הוצג לבית המשפט המחוזי בירושלים. עוד במסגרת הסדר הטיעון, הסכימו הצדדים כי העונש שיבוקש עבור שגב יהיה 11 שנות מאסר בפועל, בנוסף למאסר על תנאי. פרטים רבים בהסדר הטיעון הינם בשלב זה עדיין תחת צו איסור פרסום. גם כתב האישום נגד שגב היה ברובו אסור לפרסום, ומשפטו התנהל בדלתיים סגורות.

על-פי הפרטים הגלויים בכתב האישום, החל משנת 2012 ובמשך שש שנים, בזמן ששגב התגורר בניגריה, הוא הופעל על-ידי גורמי מודיעין איראניים. בזמן זה, שגב נפגש עם מפעיליו האיראניים במדינות שונות, יצר עמם קשר בהיקף נרחב, מסר להם מידע ופעל בשליחותם, "הכל בידיעה שההפעלה תסייע לאיראן במלחמתה בישראל". כתב האישום מציין גם כי גונן טס לאיראן, על מנת להיפגש בטהארן עם מפעיליו ולספק להם מידע מודיעיני הנוגע לישראל.

שר האנרגיה גונן שגב נשבע אמונים בכנסת. לידו מזכיר הכנסת שמואל יעקבסון. נובמבר 1995 (צילום ארכיון: אבי אוחיון לע"מ)
שר האנרגיה גונן שגב נשבע אמונים בכנסת. לידו מזכיר הכנסת שמואל יעקבסון. נובמבר 1995 (צילום ארכיון: אבי אוחיון לע"מ)

שגב התגורר בשנים האחרונות מחוץ לישראל, ונעצר לחקירת השב"כ והמשטרה מיד עם הגעתו לארץ, לאחר שנאסף מידע שהצביע על חשד כי שגב מקיים קשרים עם גורמי המודיעין האיראני ומסייע להם בפעילותם נגד מדינת ישראל. כתב האישום אושר בידי היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה.

כתב האישום מפרט את אופי המידע אותו מסר גונן: גונן מסר מידע אודות מערך האנרגיה בישראל אליו נחשף כשר האנרגיה, כמו גם מידע אודות בסיסים ומוסדות של שירותי הביטחון הישראלים, מידע אודות אישים הפועלים בשירותי הביטחון, ועוד.

עורכי הדין אלי זהר ומשה מזור ממשרד גולדפרב זליגמן, באי כוחו של מר גונן שגב, מסרו כי "כפי שמסרנו בתחילת הדרך, הפרשה הזו הייתה זכאית מלכתחילה לפרופורציות אחרות. אנו בהחלט סבורים שכתב האישום המתוקן שהוגש היום והסדר הטיעון שהוצג מחזירים את הפרשה לממדיה הטבעיים והנכונים. לא ניתן לומר הכל בשלב זה, אבל בהחלט ניתן לומר כבר עתה, כי כתב האישום המתוקן תוקן באופן מסיבי לא רק במימד העבירות המיוחסות למר שגב, אלא גם במימד העובדות. אנו יודעים כי קיים רצון מבורך של הפרקליטות לחשוף את הציבור לפחות לחלק מפרטי הפרשה. אומנם מר שגב קיים מגע עם האיראניים, אך המניע שלו לא היה 'לסייע לאויב בשעת מלחמתו' (בגידה). זו גם הסיבה שעבירה זו הוסרה, בין היתר, מכתב האישום המתוקן".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!