דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

מערכת בקריסה / ההסתדרות הודיעה כי תערער על צו המניעה שהוצא לשביתה בבתי החולים

12,000 עובדי משק ומנהל בבתי החולים הממשלתיים היו אמורים לפתוח אתמול (רביעי) בשביתה, אחרי פיצוץ המו"מ עם משרד האוצר | העובדים דורשים עדכון שכר ופתרון לעומס בו שרויה המערכת

עובדות ניקיון בבית חולים (צילום ארכיון: אוליבר פיטוסי / פלאש 90)
עובדות ניקיון בבית חולים (צילום ארכיון: אוליבר פיטוסי / פלאש 90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

בעקבות צו המניעה שהוצא אמש (שלישי) לשביתת עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים הודיע הבוקר יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, כי בכוונת ההסתדרות לערער ואמר כי "ההחלטה שהתקבלה אינה מידתית. על המערכת להתעשת ולהבין את גודל השעה ואת ההזדמנות לבצע תיקון היסטורי בעוול המתמשך שנגרם לעובדים". גם יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקבי, התייחס לנושא ואמר כי "ההסתדרות תמשיך את המאבק למען העובדים ותעמוד לצדם ככל שיידרש".

בית הדין לעבודה קיבל אמש את בקשת המדינה לצווי מניעה ובהתאם לכך השביתה שתוכננה להיום בבתי החולים הממשלתיים והפסיכיאטריים, בוטלה. 12,000 עובדי מנהל ומשק בבתי החולים הממשלתיים והפסיכיאטריים תכננו לשבות בעקבות פיצוץ במשא ומתן בין האוצר לוועד העובדים לאחר חודשים של ניסיונות למצוא פתרון למשבר. הערב הגיש משרד הבריאות בקשה לצווי מניעה כנגד השביתה המתוכננת מחר והחלטת בית הדין לעבודה בת"א התפרסמה כאמור בשעות הלילה.

בית הדין האזורי לעבודה בת"א (צילום: יאיר ויטמן)
בית הדין האזורי לעבודה בת"א (צילום: יאיר ויטמן)

"נציגי האוצר לא נותנים פתרון לעומס שיש על העובדים הקיימים, לא מגדירים תקינה לעובדים חדשים, ולא פתרון לעדכוני השכר אותם מבקשים העובדים" הסביר אלי בדש, יו"ר ועד עובדי מנמ"ש בבתי החולים הממשלתיים את ההחלטה לצאת לשביתה. "משרד האוצר מסרב לדון בכל נושא התקינה של עובדי מנהל ומשק, למרות הגידול המשמעותי בגודל בתי החולים ובמספר המטופלים, והדבר פוגע באופן אנוש בעובדים ובמטופלים יחד".

מההסתדרות נמסר כאמור כי מדובר בהחלטה "לא מאוזנת ולא שקולה שאינה לוקחת בחשבון את עומק המשבר בו נמצאת מערכת הבריאות הממשלתית ואת תנאי ההעסקה הירודים של עובדי המנהל והמשק, אשר מבצעים את עבודתם לילות כימים למען החולים ובריאותם ולמען תחזוקה ותפעול שוטפים ותקינים של בתי החולים".

אחות בבית החולים הדסה עין כרם. למצולמת אין קשר לכתבה (צילום: יונתן זינדל / פלאש90).
אחות בבית החולים הדסה עין כרם. למצולמת אין קשר לכתבה (צילום: יונתן זינדל / פלאש90).

ניסנקורן התייחס להחלטת בית הדין ואמר כי "ההחלטה המצערת שהתקבלה בבית הדין מאפשרת למדינה להמשיך להחזיק את עובדי המינהל והמשק בבתי החולים כבני ערובה של ממש. עובדים מסורים אלו מועסקים בתנאי שכר והעסקה לא ראויים שאינם עומדים בקנה אחד עם עבודת הליבה החשובה והקריטית שהם מבצעים למען הציבור. ההסתדרות תערער על צו המניעה הלא-מידתי שהוצא, ובטוחני כי בעקבות זאת המערכת תתעשת ותבין את גודל השעה ואת ההזדמנות לבצע תיקון היסטורי בעוול המתמשך שנגרם לעובדים".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקבי, הוסיף כי "עובדים בתי החולים עושים מלאכת קודש למען כלל הציבור הישראלי והם ראויים לתנאי העסקה מכבדים וראויים הרבה יותר. צר לי שבמקום להורות על הליך שיאפשר פתרון מוסדר ומוסכם בין הצדדים, החליט בית הדין להוציא צו מניעה שימנע מהעובדים תקווה. ההסתדרות תמשיך את המאבק למען העובדים ותעמוד לצדם ככל שיידרש עד שיקבלו את התגמול הראוי להם".

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בבית הדין הארצי לעבודה בנושא סגירת מפעל נגב קרמיקה 5 בדצמבר (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בבית הדין הארצי לעבודה בנושא סגירת מפעל נגב קרמיקה 5 בדצמבר (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים נאבקים בכדי לגרום לאוצר לאשר לראשונה בישראל מפתח תקינה לבתי חולים. חלק מבתי החולים הכפילו את גודלם ואת מספר המיטות אבל לא הוסיפו אפילו עובד אחד ממנהל ומשק. העומסים בבתי החולים הממשלתיים רק הולכים וגדלים הן בשטחים והן במספר המטופלים. במקביל, היקפי הפעילות המקצועית הנדרשת מהעובדים הולכת וגדלה, נוספו תפקידים רבים, בכל בתי חולים קיימת תקינה מעודכנת לרופאים ואחיות, אך לצד כל זאת מעולם לא נקבעו תקנים לעובדי מנהל ומשק בבתי החולים הממשלתיים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!