דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

בחירות 2019 / ח"כ מיקי רוזנטל פורש מהכנסת: "שותף לכישלון של העבודה"

מי שהיה לאחד השמות המרעננים של מפלגת העבודה בתחילת העשור, הודיע שלא יתמודד על מקומו בכנסת הבאה: "מעולם לא הצטיינתי בפוליטיקה" | במקביל, יואב גלנט ויפעת שאשא ביטון הושבעו לשרים

ח"כ מיקי רוזנטל. צילום ארכיון: פלאש 90
ח"כ מיקי רוזנטל. צילום ארכיון: פלאש 90

חבר הכנסת מיקי רוזנטל הודיע היום (ד') על כוונתו לפרוש בתום הקדנציה הנוכחית של הכנסת ולא להתמודד על מקומו בבחירות הקרובות.

רוזנטל, עיתונאי בכיר לשעבר שהיה לאחד השמות המרעננים בשורות מפלגת העבודה בתחילת העשור, נמנע מביקורת גלויה על יו"ר המפלגה אבי גבאי אבל באותה נשימה דיבר במונחים של "כישלון", כשהוא לוקח אחריות גם בעצמו: "אני שותף לכישלונה של מפלגת העבודה, מסיק מסקנות ולוקח על כך אחריות".

לדבריו, "את הפוליטיקה עצמה מעולם לא חיבבתי ומעולם לא הצטיינתי בה. כל חיי המקצועיים הייתי מהמובילים ולשם אני שואף. אני מאמין בכל ליבי באחריות אישית של אנשי ציבור ולא רק בדיבורים". רוזנטל הדגיש כי הוא פורש אמנם מהכנסת, אבל לא ממה שהוא מכנה הציבוריות הישראלית: "אני אמשיך להיאבק על דמותה של ישראל כמדינה יהודית, שוויונית וחותרת לשלום, חברה צודקת יותר ומושחתת פחות".

אבי גבאי מודיע על פירוק המחנה הציוני בישיבת הסיעה לצד ציפי לבני. 1 בינואר 2019 (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
אבי גבאי מודיע על פירוק המחנה הציוני בישיבת הסיעה לצד ציפי לבני. 1 בינואר 2019 (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).

גבאי, שרק לאחרונה נפרד באופן פומבי ומתוקשר מהשותפות עם יו"ר 'התנועה' ציפי לבני, מסר בתגובה לפרישה: "אני מבקש להודות לחברנו מיקי רוזנטל על שנים של פעילות פרלמנטרית עקבית ומוצלחת, על מאבק ללא פשרות בשחיתות מכל סוג. אני בטוח שנסתייע ביכולותיך ובכישוריך בחזית הזו גם מחוץ לכנסת, בכל זירה בה תבחר לפעול".

משחק הכסאות

בתוך כך, שר השיכון לשעבר יואב גלנט שעזב בשבוע שעבר את מפלגת "כולנו" בראשות כחלון לטובת הליכוד, הושבע היום כשר העלייה והקליטה. ח"כ יפעת שאשא ביטון מכולנו הושבעה כשרת השיכון במקומו. את מקומו של גלנט בכנסת ממלא מהיום פנתהון סיום, שהצהיר אמונים במליאה.

בנימין נתניהו ויואב גלנט (צילום: צילום: חנן ביטון).
בנימין נתניהו ויואב גלנט (צילום: צילום: חנן ביטון).

לאחר ההשבעה מסרו גלנט וראש הממשלה בנימין נתניהו הצהרה משותפת, שבה לא חסכו במלות שבח הדדיות. נתניהו פתח ואמר: "כחבר קבינט התרשמתי עמוקות מהמקצועיות והאמינות שלך ומהדרך שסייעת לי ולממשלה לקבל החלטות מאוד נועזות. התרומה שלך תהיה לא פחות גדולה בשורותינו, ואני רוצה לברך אותך". גלנט השיב לו: "אני נמצא לצדך ורואה את קור הרוח ושיקול הדעת בהחלטות הגדולות ביותר שנוגעות לביטחונה של ישראל, למרות המאבק המתנהל נגדך. אני רואה מקרוב כיצד אתה מנווט בנחישות".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!