דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סחר בנשים

החצר האחורית / גבר ואשה הורשעו בסרסרות והחזקת דירת זנות | העונש: עבודות שירות

כתב האישום נגד איגור וטטיאנה פרמן, שהורשעו בהחזקת הדירה בה התאבדה לפני כשלוש שנים עובדת המין ג'סיקה, חשף שגרת ניצול איומה, אך עונשם צפוי לכלול עבודות שירות ומאסר על תנאי בלבד

עצרת הזיכרון לקרבנות הזנות 15 באוגוסט 2018 (צילום: ענת  יורובסקי)
עצרת הזיכרון לקרבנות הזנות 15 באוגוסט 2018 (צילום: ענת יורובסקי)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

בית משפט השלום בתל אביב הרשיע היום (רביעי) במסגרת הסדר טיעון את איגור וטטיאנה פרמן שהודו והורשעו בעבירות סרסרות, החזקת מקום לשם זנות, וסיוע בהחזקת מקום לשם זנות. איגור פרמן הורשע בנוסף גם בעבירת פרסום שירותי זנות. העונש הצפוי: שלושה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס.

השניים שהורשעו היום, כפי שמפורסם ב"דבר ראשון" לראשונה, היו מבין ארבעה נאשמים שהועמדו לדין בגין החזקת וניהול בית הבושת בירקון 98 בתל אביב, זירת זנות ותיקה בעיר, בו התאבדה לפני כשלוש וחצי שנים ג'סיקה, שחיה במקום ועבדה בו בזנות.

מודעת אבל לזכרה של ג'סיקה (גרפיקה: מארגני אירוע זיכרון לקורבנות הזנות)
מודעת אבל לזכרה של ג'סיקה (גרפיקה: מארגני אירוע זיכרון לקורבנות הזנות)

בפתיחת משפטם, הכחישו השניים את ההאשמות נגדם, עמדה ממנה חזרו בחודשים האחרונים. כעת, הודו בעבירות כתב האישום, במסגרת הסדר טיעון אליו הגיעו מול הפרקליטות. השופטת דנה אמיר קיבלה את הסדר הטיעון והרשיעה את השניים בכלל העבירות.

הפרקליטה בתיק, עו"ד מרדית שיבאן פרקל, אמרה בדיון כי לעניין עונשם של השניים, הצדדים יבקשו במשותף עונש של שלושה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס – זאת במידה והשניים ימצאו מתאימים לעבודות שירות.

בתיק ישנם שני נאשמים נוספים. הראשון, הואשם בחשד לסיוע להשכרת מקום לצורכי זנות. הוא הודה במיוחס לו והורשע עוד במאי בעבירה זו. העונש שהושת עליו הינו מאסר על תנאי למשך שלושה חודשים, והתחייבות כספית בגובה 2,000 ש"ח שלא לחזור על העבירה.

הנאשמת האחרונה בתיק הינה דליה טרופה, בעלת הנכס, המואשמת בהשכרת מקום לשם זנות. על פי כתב האישום, טרופה ידעה כי המקום מושכר לצורך ניהול בית בושת, והשכירה אותו בכל זאת.

הפגנה מול הירקון 98. 44 נשים, המוכרות לארגוני הסיוע, שמתו, נהרגו או התאבדו כשהן במעגל הזנות מאז שנת 2011 (צילום: דבר ראשון).
הפגנה מול הירקון 98. 44 נשים, המוכרות לארגוני הסיוע, שמתו, נהרגו או התאבדו כשהן במעגל הזנות מאז שנת 2011 (צילום: דבר ראשון).

כתב האישום מתאר כיצד בין דצמבר 2013 ועד לאוגוסט 2015, הגיעה טרופה מדי חודשיים לבית הבושת, בשעות הלילה, שם נפגשה עם איגור פרמן. טרופה מסרה את ההמחאות שקיבלה במעמד השכרת הנכס לאדם שזהותו אינה ידועה, וקיבלה תמורתן כסף במזומן, ביודעה כי מדובר בסכומים שמגיעים מאספקת שירותי זנות.

משפטה של טרופה, בעלת הנכס, ממשיך להתקיים. בדיון שהתנהל בעניינה היום, טען אחד מעדי התביעה, שוטר במחלק המוסר בת"א, כי עוד ב-2013 הזהיר את דלופה כי בנכס שהיא משכירה מתנהל בית בושת, על מנת שהיא תפעל להפסיק פעילות זו.

כתב האישום מתאר את איגור וטטיאנה פרמן כבעלי תפקידים שונים בניהול השוטף של בית הבושת. אם בהתחלה תוארו כמי שנמצאו בתחתית ההיררכיה של ניהול המקום, החל משנת 2014 מציג אותם כתב האישום כמנהלי המקום. פרמן מתואר בכתב האישום כפקיד ושומר במקום, וכמי שעסק גם בפרסום בית הבושת. טטיאנה פרמן מתוארת בכתב האישום כחדרנית במקום וכאחראית על סידורי העבודה של הנשים העובדות בו. את משכורותיהם קיבלו השניים מהכספים ששילמו הלקוחות עבור שירותי המין.

כתב האישום מתאר שגרה קשה בבית הבושת. המקום פעל שבעה לילות בשבוע, משעות הערב המוקדמות ועד לשעות הבוקר, כאשר מדי לילה איישו אותו בין שלוש לתשע נשים העובדות בזנות. כאשר בית הבושת התפרש על שתי הקומות בנכס, היו מגיעים הלקוחות לקומה השנייה, ובוחרים בה את האישה ממנה רצו לצרוך מין. לאחר מכן, ירדו יחד עם הנשים לקומה הראשונה, בה הנשים רכשו בעצמן אמצעי מניעה, בזמן שצרכן הזנות מועבר לחדר פנוי בבית הבושת..

עצרת הזיכרון לקרבנות הזנות 15 באוגוסט 2018 (צילום: ענת יורובסקי)
עצרת הזיכרון לקרבנות הזנות 15 באוגוסט 2018 (צילום: ענת יורובסקי)

כל אישה שסיפקה שירותי מין תמורת תשלום, הייתה צריכה להעביר סך של 120 שקלים עבור כל לקוח, למנהלי המקום. מהסכום הכולל שהתקבל, קיבלו איגור וטטיאנה את משכורותיהם. בסוף שנת 2013, סגרה המשטרה את הקומה השנייה בבית הבושת, אך זה המשיך לפעול בקומה הראשונה בלבד. החל משנת 2014, מתוארים איגור וטטיאנה פרמן כמי שניהלו את בית הבושת.

עו"ד קטי צווטקוב שייצגה את איגור וטטיאנה פרמן מסרה כי "מדובר בזוג נשוי שעלה לא מזמן לישראל. אנשים שלא נמצאים בקו הבריאות, שניהם לא בעלי המקום, זוג שחי לבדו בישראל, וחלק מהזמן התפרנסו כשכירים במקום. אחד עבד כפקיד במלונית ששימש חלק מהזמן כבית בושת, והשנייה כחדרנית. בנסיבות האלה, הגענו היום להסדר ראוי".

מאז התאבדותה של ג'סיקה במקום, מתקיימת מדי שנה הפגנה אל מול הירקון 98, כנגד תופעת הזנות בישראל. באוגוסט האחרון, התקיימה במקום עצרת זיכרון לקורבנות הזנות, בה השתתפו מאות מפגינות, פעילות כנגד צריכת זנות, וחברות כנסת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!