דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

כדורגל גברים / ז'אן קלייר טודיבו חתם על חוזה חדש ויעבור לשחק בברצלונה

בגיל 19 הצליח השחקן הצרפתי הצעיר, שמשפחתו היגרה מגיניאה החדשה, להתמקם באחת הקבוצות המצליחות בכדורגל העולמי | בגיל תשע טובידו שבר את שתי רגליו אך לאחר שנה בלבד הוא חזר לשחק

קאמפ נואו, מגרשה של ברצלונה (צילום: Shutterstock)
קאמפ נואו, מגרשה של ברצלונה (צילום: Shutterstock)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ז'אן קלייר טודיבו בן ה-19 הופיע רק בעשר משחקים במדי קבוצת טולוז הצרפתית. טובידו הצליח בפתיחת עונה יוצאת מן הכלל להספיק להרשים את מומחי הכדורגל עם פוטנציאל אדיר ומיקום מעולה לשחקן בגילו בהגנה. השבוע הודיעה קבוצת ברצלונה על החתמת הבלם הכישרוני הצעיר בהעברה חופשית במהלך קיץ 2019. נער הפלא הצרפתי ממשיך את הצמיחה המטאורית שלו, לאחר שהתאושש בילדותו בגיל תשע תאונת דרכים קטלנית.

טודיבו נולד בגינאה הצרפתית ועבר עם משפחתו בגיל צעיר מאוד להתגורר באחד מפרברי פריז. טודיבו גילה כישרון ספורטיבי מגיל צעיר והתאמן במקביל בשני ענפי ספורט שונים, ג'ודו וכדורגל. בגיל תשע, היה מעורב בתאונת דרכים קטלנית שכמעט וקטעה את הקריירה הספורטיבית שלו.

בראיון לאתר "La Depeche" הוא מספר על האירוע הטראומטי שכמעט ושינה את כל חייו. "זה היה בתאריך 24 במאי, אני הייתי בן תשע בזמנו. אני יצאתי מביתי כדי ללכת לג'ודו, חציתי את הכביש ורכב הפיל אותי לרצפה. זן היתה תאונת דרכים גדולה. היו לי פציעות בשני הרגליים עד העקבים והיו שברים מרובים. יש לי עדיין צלקות, אבל זה כבר סיפור ישן".

דולאן גרנש, מאמנו באותם השנים במועדון "Les Lilas" מהליגות הנמוכות של צרפת מודה "לא חשבנו באמת שהוא יוכל לחזור לשחק כדורגל שוב. "טודיבו לא שיחק במשך שנה כדורגל, עד התאושש לחלוטין מהתאונה שעבר".

טודיבו חזר בגיל 10 למגרשי הכדורגל והחל בהדרגתיות להשתפר מעונה לעונה. בשנת 2016 צד הנער הצעיר את עיני הסקאוטים של טולוז, שהחליטו לצרף את השחקן הגבוה למחלקת הנוער המצטיינת של הקבוצה. במחלקת הנוער עבר טודיבו הסבה מקצועית חשובה מהקישור האחורי לעמדת הבלם, שינוי שהקפיץ אותו קדימה.

השנה עלה טודיבו לקבוצה הבוגרת של טולוז. הקבוצה פתחה בצורה נוראית את העונה עם הפסד מהדהד 4:0 מול מארסיי במחזור הבכורה. ההפסד סלל את דרכו של הכישרון הצעיר להרכב הפותח, מהר מהצפוי. טודיבו עלה להופעת הבכורה שלו בליגה הצרפתית במחזור השני בניצחון 2:1 על בורדו והיה שותף במשך 10 משחקים להגנה המצוינת של הקבוצה. במהלך 10 משחקים רשם טודיבו סטטיסטיקה מרשימה עם ממוצע של 2.1 תאקלים למשחק ועם ניצחון ב-21 מתוך 23 ניסיונות. זה הישג שמעלה אותו לאחוז אדיר של 91.3% הצלחה.

ב-3 לנובמבר טודבו שיחק את משחקו האחרון במדי טולוז עד כה. לאחר עוד משחק מצויין בתיקו מול שטרסבורג החליטו המועדון להחתים במהרה את הכישרון הצעיר על חוזה מקצועני חדש. טודיבו הבין שישנה התעניינות גדולה בו מהליגה האנגלית והספרדית והחליט לא לחתום על החוזה החדש. במקום זאת הוא סיים את חוזה הנוער שלו שנגמר בקיץ השנה ולחתום בקבוצה חדשה כבר בחלון ההעברות של ינואר. בטולוז החליטו בתגובה להוציא את טודיבו מהסגל, בתקווה שיתחרט ויבקש לחתום על החוזה שזכה לקבל.

השבוע חשף הבלם הצעיר שקיבל הצעה מקבוצת הפאר ברצלונה והחליט לקבל אותה. בהצהרה רשמית הוא רשם בחשבון הטוויטר שלו "אני מאוד שמח להצטרף למועדון ברצלונה ביולי 2019. זהו יותר ממועדון ואני שמח על האמון שהם נותנים בי. זה יהיה שלב חדש בקריירה הצעירה שלי ואני אתן את כל כולי כדי להשיג דברים גדולים. בינתיים אני נשאר שחקן טולוז וכל עוד אני תחת חוזה, אני זמין כדי לעזור לקבוצה שלי. המועדון הרשה לי לצמוח ולגלות את הליג וואן ואני אהיה אסיר תודה להם לנצח. תודה."

כעת נותר לראות מה יעשה המועדון הצרפתי. האם הוא יחליט להחזיר את הבלם הכישרוני לסגל עד סיום העונה או אולי ידרוש פיצוי כספי סמלי כבר עכשיו וישחררו את הבלם הכישרוני לדרך חדשה באחת הקבוצות הגדולות בעולם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!