דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

שאלת המניע / רצח הנערה יארה איוב: הוגש כתב אישום נגד שני חשודים במעשה

מוחמד אבו זיינב (29) וקטין (17), תושבי גוש חלב, חשודים שרצחו את הנערה בת ה-16 במאפייה שבניהולו של הבגיר | על פי הפרקליטות, נראה שאבו זיינב נתן לאיוב סכומי כסף גדולים בחודשים שקדמו לרצח, בניגוד לרצונו

יארה איוב
יארה איוב
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד שני חשודים ברצח הנערה יארה איוב (16), שנרצחה בנובמבר האחרון בכפר גוש חלב. הנאשמים ברצח הם מוחמד מרעי אבו זיינב (29), וקטין כבן 17. השניים הינם תושבי גוש חלב, בו התגוררה גם איוב.

החיפושים אחר יארה איוב בגוש חלב (קרדיט: דוברות המשטרה)
החיפושים אחר יארה איוב בגוש חלב (קרדיט: דוברות המשטרה)

על מרבית פרטי כתב האישום הוטל צו איסור פרסום, המשאיר רבים מפרטי הרצח תחת עלטה. עם זאת, החשד המרכזי בו מחזיקה כעת הפרקליטות היא כי במהלך מספר חודשים ספורים שקדמו לרצח, נתן מוחמד אבו זיינב, בלית ברירה, כסף בסכומים של מאות שקלים בכל פעם, לאיוב. בשלב מסוים מאס בכך, וגמלה בלבו ההחלטה לרצוח את איוב.

על פי כתב האישום, אבו זיינב והקטין רצחו את איוב בנובמבר האחרון, במאפייה המנוהלת על ידי אבו זיינב, תוך שהם דוקרים את הנערה במקומות רבים בגופה ומשספים את גרונה.

החיפושים אחר יארה איוב בגוש חלב (קרדיט: דוברות המשטרה)
החיפושים אחר יארה איוב בגוש חלב (קרדיט: דוברות המשטרה)

עוד ביום הרצח, התקבל דיווח במשטרה אודות היעדרותה של איוב, וכוחות משטרה גדולים, יחד עם מתנדבים תושבי הכפר, החלו בניסיונות לאתר את הנערה. למחרת הרצח, יום שבת, גבתה המשטרה עדות מאבו זיינב, בסיומה הוחלט על מעצרו וחקירתו בחשד לחטיפתה של איוב ולשיבוש מהלכי חקירה. בכל אותה עת נמשכו החיפושים אחר איוב, שעדיין הייתה בגדר נעדרת.

רק שלושה ימים לאחר הרצח, שוטרים שעסקו בחיפושים אחר איוב ערכו בדיקות בסמוך למאפייתו של אבו זיינב, איתרו גופת אדם באחד מפחי האשפה הסמוכים למאפייתו. בתום פעילות איסוף הממצאים והליך זיהוי הגופה, התגלה כי מדובר בגופתה של איוב.

יחד עם אבו זיינב והקטין, נעצרו לאחר הרצח 3 חשודים נוספים, בני משפחתו של אבו זיינב. אלו נעצרו בחשד לסיוע לאחר מעשה הרצח, אך לא היו חשודים בביצוע הרצח עצמו. הם שוחררו ממעצר לאחר כ-30 ימים, והחלטה סופית בעניינם טרם התקבלה.

כתב אישום ובקשה למעצרם של השניים עד תום הליכים, הוגשו היום בבית המשפט המחוזי בנצרת. בית המשפט הורה על איסור פרסום כתב האישום המלא, כמו גם על קיום המשפט בדלתיים סגורות, היות ואחד הנאשמים הינו קטין.

איוב הינה אחת מ-26 נשים שנרצחו על פי החשד על רקע מגדרי במהלך שנת 2018. רציחתה התרחשה באותו שבוע בו נרצחה הנערה סילבנה צגאיי בת ה-13, על ידי בן זוגה לשעבר של אימה. רצח שתי הנערות עורר גל מחאות ארצי כנגד רצח נשים ואלימות נגד נשים, בתוכן – שביתת נשים נרחבת ועשרות הפגנות בכל רחבי הארץ. רבות מן ההפגנות בגל מחאה זה התרחשו בכפר גוש חלב, שהזדעזע מרציחתה של תושבת הכפר בת ה-16.

אתמול, פענחה המשטרה את רציחתה של אימאן מוחמד בת ה-26 מעכו, והגישה הצהרת תובע בגין רצח כנגד בן זוגה של אימאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!