דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל נשים

סיכום מחזור / המחזור ה-11 בליגת העל לנשים בכדורגל סיפק את הסחורה

לא פחות מ-17 שערים בארבעה משחקים, עשרה מתוכם במשחק אחד שהסתיים בתוצאה 3:7 לטובת קרית גת שעשתה בית-ספר לאקדמיה לכדורגל ואס"א ת"א גברה על מ.כ רמה"ש 0:4 עם שלושער של טליה זומר | לכל התוצאות

אסא חוגגת לאחר שער של טליה זומר (צילום: צילום מסך מאתר ההתאחדות).
אסא חוגגת לאחר שער של טליה זומר (צילום: צילום מסך מאתר ההתאחדות).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מבול של שערים במחזור ה-11 של ליגת העל. 17 שערים נכבשו ב-4 משחקים במחזור האחרון, 10 מתוכם במשחק נטול הגנות בו ניצחה מ.ס קרית גת את האקדמיה בתוצאה 7:3. במשחק הצמרת המרכזי של המחזור מביסה אס"א ת"א את מ.כ רמת השרון הפצועה ומגדילה את המשבר בו היא נמצאת. מכבי חדרה מאבדת נקודות יקרות ערך בתיקו נוסף, הפעם מול הפועל רעננה ותחכה בקוצר רוח לבואה של שחקנית השנה, אנדראה לאיו, שתחזק את ההתקפה האנמית של חדרה עד כה. מכבי חולון מנצחת 3:0 את בנות נתניה.

טבלת ליגת העל בכדורגל נשים 2018/2019 – מחזור 10 (גרפיקה: אידאה)
טבלת ליגת העל בכדורגל נשים 2018/2019 – מחזור 10 (גרפיקה: אידאה)

מ.כ רמת השרון 0 – אס"א ת"א 4

ניצחון חוץ ענק של אס"א. רמת השרון נקלעה למשבר ולא מצליחה לעמוד בקצב של הצמרת במחזורים האחרונים. משהו באופן בו הקבוצה משחקת השנה לא מצליח להביא לביטוי את סגל השחקניות הכישרוניות של הקבוצה. רמת השרון הצליחה בקיץ להשאיר את הכוכבת הגדולה של הליגה, החלוצה טאבטה, ולהביא רכש נוצץ בדמותה של לי פלקון שהעלה המון ציפיות מהקבוצה העונה. אבל במקום ללכת קדימה, הקבוצה הלכה השנה כמה צעדים אחורה. העונה עוד ארוכה, אך כדאי שברמת השרון יעשו חישוב מסלול מחדש.

בניגוד לרמה"ש, אס"א נראית מצויין ממשחק למשחק, התלכיד הישראלי החזק ומלא הניסיון עם שילוב שחקניות צעירות מלאות כישרון מביא את הקבוצה למקום הראשון בליגה. אס"א הציגה השבוע את שחקנית הרכש החדשה המרשימה שלה, שחקנית הרכב נבחרת שוויץ החזקה, רחל רינסט, אחד השמות הגדולים שהגיעו אי-פעם לליגה הישראלית. רינסט שבנבחרת משחקת כשחקנית הגנה, שיחקה הפעם בצד ימין של הקישור ההתקפי. במטרה לנצל את הכוח ויכולת המסירה שלה בצורה טובה יותר בליגה הישראלית.

המשחק הזה היה רשום כולו על שמה של טליה זומר, עוד לא בת 15, שכבר בדקה 11 קיבלה כדור בתוך הרחבה ממור אפרים, הבחינה שהשוערת אודרי בולדווין מחוץ לשער והגביהה מעליה כדור קשתי גבוה ישר לפינה השמאלית. 1:0 לאס"א. בדקה ה-27 לי פלקון מתקשה להמשיך לשחק ומבקשת חילוף. מכה קשה לרמת השרון שמאבדת בזמן מוקדם יחסית את אחת הכוכבות שלה. בדקה ה-29 בישול ראשון לשחקנית הרכש המרשימה רחל רינסט. רינסט קבלה כדור בצד שמאל של ההתקפה, העלתה כדור מדויק לראש של טליה זומר שנגחה בתוך הרחבה את השער השני שלה במשחק.

בדקה ה-47 טעות קשה נוספת של שוערת רמת השרון, אודרי בולדווין. בעיטת שוער לא טובה הגיעה לורד כהן והפכה להתקפה מתפרצת. כהן מסרה כדור מהיר לשירלי אוחנה שהעבירה בנגיעה לטליה זומר, הבלתי מכוסה. זומר נכנסה עם הכדור לתוך הרחבה, בעטה כדור חזק וגבוה. בולדווין הדפה אותו לא טוב לתוך שערה. שלושער אדיר לטליה זומר הצעירה. בדקה ה-72 הניצחון הפך לתבוסה. ורד כהן עם בישול שני במשחק לברנה קונל שבעטה מחוץ לרחבה אל תוך הרשת.

האקדמיה 3 – מ.ס קרית גת 7

ניצחון חשוב לקריית גת, שבוע לפני המשחק החשוב מול אס"א ת"א. קרית גת איבדה השבוע את שתי שחקניות ההתקפה החשובות ביותר שלהן אנדראה לאיו (לחדרה) ורנה קולר (איסלנד) ותצטרך למצוא במקומן מחליפות ראויות, כדי להמשיך את המאבקים בצמרת. למרות חסרונה של קולר ובמשחקה האחרון של לאיו, הצליחה קרית גת להציג משחק התקפה מרשים נגד בנות האקדמיה. האקדמיה התקשתה הגנתית מול האלופה, אך הראתה את הפוטנציאל האדיר בהתקפה שלה עם 3 שערים מנגד.

אחרי שנתיים נהדרות במדי קרית גת, השנה לאיו לא מצליחה להשתלב במרקם הקבוצתי של הקבוצה ולא מציגה את היכולת הקטלנית שהציגה בשנתיים הקודמות. במשחק הפרידה שלה הזכירה לכולם עד כמה שבקרית גת עוד יתגעגעו אליה. כבר בדקה ה-6 היא מעבירה כדור רוחב מצויין מהקו השמאלי לתוך הרחבה, עדן אביטל מגיעה לכדור ומבקיעה את השער הראשון במשחק. בדקה ה-8 רחל שטיינשניידר הבקיעה לאחר הרחקה לא טובה של שוערת האקדמיה לרגליה. עברה דקה בלבד ועדן אביטל חטפה כדור ובישלה את השני של רחל שטיינשניידר. בדקה ה-14 דניאל שולמן הובילה התקפה מתפרצת ולאחר דאבל פס עם המצטיינת במשחק רחל שטיינשניידר, שולמן בעטה את הכדור מתוך הרחבה לפינה הימנית פנימה.

הבחירה להציב את שטיינשניידר במקום רנה קולר כחלוצה מרכזית הפכה את המשחק לקל יותר עבור קרית גת. מעניין אם בקבוצה ימשיכו כך גם במשחקים הבאים או יביאו שחקנית זרה במקומה. במחצית התוצאה הייתה כבר 6:0, לאחר שערים נוספים של גבריאלה אליזבת קוואס (36") ורעות רווחה (41").

במחצית השניה הייתה התעוררות התקפית של שחקניות האקדמיה. הן ניצלו את הורדת הלחץ וההתלהבות של שחקניות קרית גת. בדקה ה-66 שירה אלינב שלחה את אליס בלוחין להתקפה מתפרצת. בלוחין נכנסה לרחבה מצד ימין וכבשה את השער הראשון לזכות האקדמיה. קרית גת הגיבה בשער של דניאל שולמן והאקדמיה הגיבה בדקה ה-80 עם שער של רעות מיכאלי מבישול של נועה סלימהוג'יץ ובדקה ה-82 שוב אליס בלוחין מבישול נוסף של נועה סלימהוג'יץ.

בנות נתניה 0 – מכבי חולון 3

נתניה שנמצאת בתחתית הליגה, עמדה יפה מול ההתקפה הקטלנית של חולון במשך 77 דקות והייתה קרובה מאוד להפתיע ולהשיג נקודה ראשונה העונה. אבל כאמור, בדקה ה-77 הצליחה חולון לעלות ליתרון משער של אליאנה אסתר לאחר קרן קצרה ובישול של שנוסקה יאנג. בדקה ה-84 אמנזה מארסי בישלה שער קל מול שער ריק לפיאנטה קאלו. בדקה ה-86 שוב אמנזה מארסי מצד שמאל עם כדור רוחב מצויין, הפעם זאת הייתה שאקירה דונקן שהשתחררה משתי שחקניות הגנה ובעטה את הכדור פנימה.

במשחק נוסף שנערך, מכבי חדרה מאבדת נקודות יקרות במשחק בתיקו 0:0 מול הפועל רעננה. חדרה חייבת לצרף מספר שחקניות התקפה כדי להמשיך להיאבק בצמרת. צירופה של אנדראה לאיו הרומניה שכבשה בעונה הקודמת 29 שערי ליגה, הוא צעד ראשון חשוב בכיוון הנכון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!