דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארה"ב

ההשבתה נמשכת / השבתת הממשל נכנסת ליומה ה-22 והיא רשמית הארוכה בתולדות ארה"ב

הדמוקרטים ממשיכים לסרב לאשר את התקתוב הפדרלי אם זה יכלול מימון לחומה שהנשיא טראמפ מעוניין להקים בגבול עם מקסיקו וזה מצידו מסרב לוותר עליה | בינתיים מאות אלפי עובדים ממשיכים להיות בחוסר ודאות

סרט משטרה מסמן אזור אסור לכניסה ליד גבעת הקפיטול סביב כניסת סוכנויות הממשל להשבתה (AP Photo/Jacquelyn Martin)
סרט משטרה מסמן אזור אסור לכניסה ליד גבעת הקפיטול סביב כניסת סוכנויות הממשל להשבתה (AP Photo/Jacquelyn Martin)
יונתן קירשנבאום

השבתת הממשל האמריקני, שבאה על רקע חוסר הצלחת שתי המפלגות בקונגרס האמריקני לאשר את התקציב, נכנסה היום (ראשון) ליומה ה-22 ומוגדרת כעת כהשבתה הארוכה ביותר בתולדות ארה"ב. ההשבתה הקודמת שהחזיקה בשיא הייתה בתקופת קלינטון וארכה 20 יום.

מאות אלפי עובדים אמריקנים ברשויות הפדרליות השונות לא עובדים ולא מקבלים משכורת והשירותים שהרשויות צריכות לספק לאזרחים מושבתים. כמה מאות אלפי עובדים אחרים שעבודתם מוגדרת חיונית, בעיקר עובדי רשויות אכיפת החוק השונות, נאלצים להמשיך לעבוד למרות שבינתיים לא משולמת להם משכורת וזו תיכנס רטרואקטיבית רק בתום ההשבתה.

אני קורא לדמוקרטים לחזור לוושינגטון ולהצביע על תקצוב החומה. תקראו לה 'מחסום' אם אתם רוצים, תקראו לה 'אפרסקים' מצידי

מזה שלושה שבועות שהממשל האמריקאי נמצא בהשבתה כשהסיבה המרכזית למחלוקת בין שתי המפלגות היא התעקשותו של טראמפ לאשר את התקציב הפדרלי רק בתנאי שיכיל תקצוב לבניית החומה על גבול מקסיקו, נושא אליו התייחס שוב ושוב במסע הבחירות שלו. "אני קורא לדמוקרטים לחזור לוושינגטון ולהצביע על תקצוב החומה. תקראו לה 'מחסום' אם אתם רוצים, תקראו לה 'אפרסקים' מצידי"

הדמוקרטים, ששולטים כעת בבית הנבחרים, מתנגדים לכך ועד שאחד המצדדים לא יכנע, לא ניתן יהיה לאשר תקציב והממשל האמריקאי ישאר מושבת. טראמפ הצהיר כבר שהוא מוכן להשאיר את הממשל מושבת ל"הרבה זמן. חודשים, אפילו שנים" והדמוקרטים חזרו מספר פעמים על התחייבותם שלא לאשר תקציב לבניית החומה. תקצוב החומה מוערך ב-5.7 מיליארד דולר, וננסי פלוסי התחייבה שלא לאשר דולר אחד לפרוייקט, שהיא מגדירה כ"בלתי מוסרי". על כך אמר טראמפ ש"הדבר הבלתי מוסרי היחיד שנעשה פה הוא ההתעקשות של פוליטיקאים שלא לעשות כלום ולהמשיך להרשות לאנשים רבים כל כך להפוך לקורבנות".

נשיא ארה"ב טראמפ בנאום מיוחד על השבתת הממשל. 8 בינואר 2019 (Carlos Barria/Pool Photo via AP)
נשיא ארה"ב טראמפ בנאום מיוחד על השבתת הממשל. 8 בינואר 2019 (Carlos Barria/Pool Photo via AP)

טראמפ חזר והדגיש כי השבתת הממשל תימשך כל עוד הדמוקרטים לא יתמכו בבניית החומה. "כמה דם אמריקאי עוד צריך להישפך לפני שהקונגרס יעשה את העבודה שלו?" אמר הנשיא, ותיאר את מצב ההגירה הבלתי חוקית מגבול מקסיקו כ"משבר הומניטרי" בעבור האומה האמריקאית. "זו בחירה בין טוב לרע, צדק ואי צדק. השאלה היא אם נמלא את חובותינו כלפי האזרחים האמריקאים שאנחנו משרתים".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!