דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תחבורה ציבורית

תחב"צ כחול לבן / לראשונה: משרד התחבורה אישר ייצור אוטובוסים חשמליים מתוצרת הארץ

האוטובוסים יורכבו במפעלים בישראל ויתחרו באלו המיובאים כיום מחו"ל | שר התחבורה, ישראל כץ: המהלך יגביר את התחרותיות ויחזק את התעשיה המקומית

אוטובוס חשמלי של חברת 'הארגז' (צילום: יח"צ)
אוטובוס חשמלי של חברת 'הארגז' (צילום: יח"צ)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

לראשונה, אוטובוסים חשמליים יורכבו במפעלי התעשיה בישראל ויתחרו באוטובוסים החשמליים המיובאים כיום מחו"ל. כך הודיע היום (שני) שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ (הליכוד).

משרד התחבורה אישר אב טיפוס של אוטובוס חשמלי שהורכב במפעלים להרכבת אוטובוסים בישראל, "הארגז ו"מרכבים", זאת, במסגרת תכניתו של השר כץ לעודד את תעשיית האוטובוסים החשמליים בישראל ולהגביר את התחרות בענף.

שר התחבורה ישראל כץ. צילום: יונתן זינדל / פלאש 90
שר התחבורה ישראל כץ. צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

אב הטיפוס של האוטובוס החשמלי אושר על ידי אגף הרכב במשרד התחבורה ומעבדות הרכב המוסמכות בטכניון ובמכון התקנים הישראלי. עם אישורו של אב הטיפוס, נרשם האוטובוס החדש ברישום האוטובוסים בישראל ומעתה ניתן לייצרו ולשווקו לחברות התחבורה הציבורית ולחברות פרטיות.

עד כה היה מקובל כי ייצור מרכבי האוטובוסים בישראל נעשה בתעשייה המקומית באמצעות חברות "הארגז" ו"מרכבים", כאשר מנועי הדיזל של האוטובוסים היו מיובאים. התמחות זו של החברות, לצד העלות הגבוהה יחסית של יבוא מרכבי אוטובוס שלמים בשל נפחם ומשקלם אפשרה את חלוקת העבודה המסורתית הזו. עם זאת, כניסת האוטובוסים החשמליים לשימוש בישראל שינתה את התמונה.

בשנים האחרונות יובאו לישראל אוטובוסים חשמליים מוגמרים שיוצרו על ידי חברות סיניות בלבד. לאחרונה, בעקבות שיתוף פעולה בין חברת "אוטו חן", יבואנית "גולדן דרגון", לבין "הארגז ו"מרכבים", אושר ייצור אוטובוס חשמלי "כחול-לבן", במטרה לחזק את התעשיות הישראליות.

סמנכ"ל תנועה בכיר, אבנר פלור, ציין כי האוטובוס החשמלי החדש הורכב על בסיס שלדה סינית של "גולדן דרגון", כאשר מרכב האוטובוס יוצר על ידי חברות "מרכבים" ו"הארגז". במסגרת שיתוף הפעולה, הותאם המרכב הישראלי לשלדת האוטובוס החשמלי הסיני.

אוטובוס חשמלי של חברת 'מרכבים' (צילום: יח"צ)
אוטובוס חשמלי של חברת 'מרכבים' (צילום: יח"צ)

השר כץ ציין כי בשנים הקרובות צפויים לעלות לכבישים מאות אוטובוסים חשמליים, במסגרת המכרזים שמשרד התחבורה מפרסם מדי שנה בתחבורה הציבורית. מתן אפשרות לחברות הרכב הישראליות לייצר אוטובוסים בייצור מקומי, תגביר את התחרותיות ותחזק את התעשיה המקומית. "השימוש באוטובוסים חשמליים תורם בראש ובראשונה לאיכות הסביבה, משפר את חווית הנסיעה ומאפשר לנוסע נסיעה שקטה וחלקה יותר", הוסיף השר כ"ץ.

תגובת חברת מרכבים להודעת משרד התחבורה: "הבחירה בייצור האוטובוסים החשמליים בישראל אינה רק כדי לחזק את התעשייה הישראלית, אלא בעיקר כדי לשפר את איכות המרכב של האוטובוס בהשוואה לזה המגיע מסין וכמו כן הורדת עלויות האחזקה למפעיל ושיפור חוויית הנסיעה של הלקוח".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!