דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
16.4°תל אביב
  • 9.0°ירושלים
  • 16.4°תל אביב
  • 15.2°חיפה
  • 14.9°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 16.8°טבריה
  • 11.5°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

מחאה בוטה / נאומו של שר האנרגיה בכנס סביבה 2050 נקטע בצעקות של פעילי סביבה

שטייניץ עלה לנאום והפעילים קראו למולו: "רוצח" ודרשו כי אסדת לוויתן תורחק מהחוף | המשרד להגנת הסביבה סירב לאחרונה לאשר את היתרי הפליטה של האסדה | השר ענה: אתם "מפגינים למען הפחם"

פעילים מתפרצים לנאומו של שר האנרגיה שטייניץ בכנס סביבה 2050 
(צילום:  נדב קרלינסקי)
פעילים מתפרצים לנאומו של שר האנרגיה שטייניץ בכנס סביבה 2050 (צילום: נדב קרלינסקי)
ארז רביב
מור הופרט
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:
מור הופרט
סביבה ואופנה
צרו קשר עם המערכת:

פעילים מארגון "מגמה ירוקה" ופעילים מקבוצת "הסוף להסתרה" הפריעו את נאומו של שר האנרגיה בכנס סביבה 2050 שהתקיים אתמול (שלישי) בתל-אביב. מארגני הכנס התמהמהו בתגובה, והשר כמעט ולא הצליח לנאום. הפעילים, הדורשים את ביטול מתווה פיתוח מאגר "לוויתן" במרחק 10 ק"מ מהחוף, דורשים תכנית פיתוח חדשה, מעל פי הבאר, כאשר ההחלטה כבר עמוק בשלבי הביצוע – חלקי האסדה שטים בימים אלו לעבר ישראל.

פעילים מתפרצים לנאומו של שר האנרגיה שטייניץ בכנס סביבה 2050 (צילום: מור הופרט)
פעילים מתפרצים לנאומו של שר האנרגיה שטייניץ בכנס סביבה 2050 (צילום: מור הופרט)

עשרות פעילי ארגון "מגמה ירוקה" ופעילים מקבוצת "הסוף להסתרה" השתתפו הבוקר בכנס "סביבה 2050", שמטרתו להפגיש בין נציגי התעשייה, הארגונים הירוקים והממשלה כדי לדון בטכנולוגיות הסביבתיות העתידיות. בפתח הכנס היו אמורים לנאום השרים זאב אלקין (הליכוד), השר להגנת הסביבה, ויובל שטייניץ (הליכוד), שר האנרגיה. נאום השר אלקין עבר כסדרו, אך כשעלה השר שטייניץ לנאום החלו הפעילים לקרוא לעברו קריאות והפריעו לנאומו. חלק מהקריאות היו בוטות: "אתה רוצח"; "2,500 איש מתים מדי שנה מזיהום אוויר בישראל" קראו הפעילים אל עבר השר והניפו אל מולו שלט הקורא להרחיק את האסדה מהחוף. חלק מבאי הכנס הביאו תמיכה בקריאות ומחאו כפיים. אנשי האבטחה הגיעו רק לאחר דקות ארוכות כאשר בזמן הנאום הפעילים שיבשו את הנאום ללא כל הפרעה וגם תאורת האולם נותרה דולקת על הקהל ולא רק על הבמה. כשהגיעו המאבטחים הפעילים המשיכו לצעוק עד שעזבו מרצונם, ללא שימוש בכח מצד מאבטחי הכנס.

"רק בישראל מפגינים בעד הפחם", השיב שטייניץ למוחים וכינה את הפעילים "שומרי הפחם"; "בכל העולם מאמצים גז טבעי. בגרמניה, בארה"ב. רק בישראל שומרים על הפחם. שום טירוף מערכות לא יפריעו אותנו מלהחליף את הפחם בעיקר בגז טבעי ובאנרגיות מתחדשות".

את הקריאות "רוצח" לעברו מצד הפעילים כינה שטייניץ כהסתה מסוכנת ואלימות מילולית מסוכנתבנוסף התגאה שטייניץ במהפכה הסביבתית אותה הוביל במשרד האנרגיה. במהלך הנאום עלה לבמה גם חברו למפלגה השר אלקין בניסיון להרגיע את הפעילים.

עד כה דחו במשרד להגנת הסביבה את טענות חלק מארגוני הסביבה, לפיהן אסדת לוויתן תהווה מוקד זיהום אוויר בעל השפעה משמעותית על יישובי החוף. עם זאת, לאחרונה סירבו לאשר את הבקשה להיתר פליטה בטענה כי הבקשה המקורית הוגשה באופן פסול, המצמצם במידה דרמטית את מספר הרכיבים הפולטים הצפויים להיות מותקנים באסדה. צעד זה יאלץ את חברת נובל אנרג'י להגיש בקשה חדשה.

טענת שטייניץ לגבי הגמילה מפחם יש לציין שהיא קשורה רק באופן עקיף למתווה הפיתוח של מאגר לוויתן. המאגר אמור להתחיל לפעול בסוף שנת 2019, ואילו התחנות הפחמיות ייסגרו לכל המוקדם רק באמצע שנת 2022.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!