דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
25.6°תל אביב
  • 23.0°ירושלים
  • 25.6°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 26.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 23.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טרור יהודי

טרור יהודי / הצהרת תובע הוגשה כנגד החשוד המרכזי בפרשת הריגתה של עאישה א-ראבי

מדובר בקטין החשוד בביצוע עבירות ביטחון חמורות הקשורות למותה של א-ראבי, אם פלסטינית תושבת בדיא שנהרגה באוקטובר האחרון בסמוך להתנחלות רחלים | בימים הקרובים בכוונת הפרקליטות להגיש נגד החשוד כתב אישום

הנערים שנחשדו ברצח אעישה א-ראבע ביציאה מבית המשפט לאחר שחרורם למעצר בית. 10 בינואר 2019 (צילום: פלאש90)
הנערים שנחשדו ברצח אעישה א-ראבע ביציאה מבית המשפט לאחר שחרורם למעצר בית. 10 בינואר 2019 (צילום: פלאש90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

הצהרת תובע הוגשה אתמול (שלישי) בבית משפט השלום בראשון לציון, נגד קטין החשוד בפרשה, בחשד לביצוע עבירות ביטחון חמורות. המשטרה והשב"כ חוקרים מזה שבועות את נסיבות מותה של עאישה א-ראבי, אם פלסטינית תושבת בדיא. א-ראבי נהרגה באוקטובר האחרון בסמוך להתנחלות רחלים.

במסגרת החקירה נעצרו חמישה חשודים הלומדים בישיבת "פרי הארץ" בהתנחלות רחלים. ארבע מהחשודים שוחררו מאז תחילת החקירה. בסיום החקירה על ידי המשטרה והשב"כ, הועבר חומר החקירה בימים האחרונים לעיון והחלטת פרקליטות מחוז מרכז שליוותה את החקירה מראשיתה. המשטרה מסרה כי בתום החקירה המורכבת, ובהתאם להחלטת הפרקליטות, הוגשה בבית משפט השלום בראשון לציון הצהרת תובע נגד החשוד שנעצר (קטין) בגין עבירות ביטחון חמורות. בהתאם לבקשת המשטרה מעצרו של החשוד הוארך על ידי בית המשפט למשך חמישה ימים נוספים, ובימים הקרובים בכוונת הפרקליטות להגיש נגד החשוד כתב אישום. על מרבית פרשי הפרשה מוטל עדיין צו איסור פרסום, זאת היות והחשודים הינם קטינים.

עו"ד אמיר ברכה המייצג מטעם ארגון 'חוננו' את החשוד נגדו הוגשה הצהרת תובע מסר טרם הדיון כי "מדובר בהארכת מעצר רביעית של החשוד, בעוד חמישה ימים. המשטרה מצהירה דברים מבלי להציג לנו מסמכים רלוונטים. ההסתרות הללו הן דבר חמור מאוד, וההתנהגות הנואלת הזאת לא מתאימה למדינה דמוקרטית. ואנחנו כמובן נעלה את זה בדיון הקרוב."

עם סיום הדיון, מסר עו"ד עדי קידר המייצג את החשוד מטעם ארגון 'חוננו' כי "הוגשה הצהרת תובע. אנחנו שאלנו מספר שאלות במהלך הדיון את מי שחתם על הצהרת התובע ומי שאמור לחתום על כתב אישום אם יוגש. אני מאמין בהכרותי את המערכת שהיד רועדת. אני מציע ומייחל שהיד של מי שכותב את כתב האישום שיוגש ורוצה לכתוב אותו, שהיד שלו תמשיך לרעוד כי ככל שאנחנו מבינים שהראיה היחידה שקושרת את הלקוח שלנו היא ראייה בעיתית, וספק אם כתב אישום כזה צריך להיות מוגש בנסיבות הללו. אני מקווה מאוד שאין שיקולים זרים שמלווים את המערכת המשפטית במקרה כל כך חמור. ומי שצריך לקבל את ההחלטות אני מקווה ומייחל שיקבל את ההחלטות הנכונות עד יום ראשון."

קידר הוסיף "אני חושב שלאחר שבחודשים האחרונים הפרקליטות והשב"כ ספגו ביקורת מאוד קשה בדמות פסילת הודאות וכל מיני תרגילים מפוקפקים שהוצגו בכלי התקשורת החשש תמיד מקנן יש רצון להוכיח הנה 'שוב פיענחנו' בסופו של דבר ראיה פורנזית כל כך דלילה. חודש ימים לא מצליחים לעמוד על טיבה. לא בטוח שזה המקום להצהיר ולזעוק 'פיענחנו'. אני מציע שוב שמי שצריך לשקול את השיקולים יחשוב שוב פעם שנייה האם הוא בטוח שזה הדבר הנכון לעשות במקרה הזה."

עו"ד ברכה הוסיף: "בהצהרת התובע לא פורט ברחל בתך הקטנה סעיף העבירה שפורט עד כה בבקשות המעצר. אי לכך אנחנו מבינים כמו שאמר חברי עדי קידר שהיד לא קלה על ההדק והפרקליטות אני מקווה ומאמין שתעשה את עבודתה נאמנה ובסופו של דבר נגיע לכתב אישום יותר דליל משהיה בבקשות המעצר שהוגשו עד כה."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!