דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אפי נוה

סערה בלשכה / שלושה בכירים בלשכת עורכי הדין התפטרו במחאה על התנהלות היו"ר אפי נוה

המשנה ליו"ר הלשכה עו"ד משה טייב ושני סגני היו"ר פרשו מתפקידיהם, ומחו על כך שנוה לא פרש מתפקידו לאחר הגשת כתב האישום נגדו: "לאיש ציבור במערבולת כזו אסור לכבול אליו את הגוף שבראשו הוא עומד" | לשכת עורכי הדין: "ההתפטרות נובעת אך ורק ממניעים אישיים"

יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)
יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

המשנה לראש לשכת עורכי הדין עו"ד משה טייב, ומעיין אמודאי ושחר אורגד שניים מסגניו, הודיעו אתמול (שלישי) על התפטרותם מתפקידיהם בלשכת עורכי הדין. זאת, לדבריהם, על רקע החשדות בהם מעורב בתקופה זו ראש לשכת עורכי הדין אפי נוה. עו"ד אמודאי, סגן ראש הלשכה וסגן יו"ר ועדת האתיקה הארצית, הסביר את התפטרותו כשאמר כי "כאשר איש ציבור נקלע למערבולת כזו, אסור לו לכבול אליו את הגוף שבראשו הוא עומד".

לדברי הפורשים, הרקע לדברים הינו כתב האישום שהוגש נגד נוה לאחרונה, בגין יציאה מישראל שלא כחוק, כניסה לישראל שלא כחוק, וקבלת דבר במרמה. בנוסף, אמרו הפורשים כי "בימים האחרונים נפוצו שמועות כי הוא מעורב בפרשה נוספת, שעליה הוטל צו איסור פרסום. נוה השעה את עצמו מחברותו בוועדה למינוי שופטים, אולם נכון לעכשיו הוא מתעקש להמשיך לעמוד בראש לשכת עורכי הדין, למרות החשדות החמורים נגדו".

פטיש בית משפט (צילום אילוסטרציה: publicdomainpictures.net)
פטיש בית משפט (צילום אילוסטרציה: publicdomainpictures.net)

"התפטרות חברי הקואליציה המדוברים נובעת אך ורק ממניעים אישיים, ולא על רקע אידיאולוגי כפי שהם מנסים להציג את הדברים", מסרו בלשכת עורכי הדין. "משה טייב שימש כיו"ר החברה הכלכלית ורק לפני שבוע הודח מתפקיד זה ע"י הוועד המרכזי עקב אי אמון גורף של הוועד המרכזי בתיפקודו המקצועי. לגבי מעיין אמודאי, מדובר במי שיו"ר ועדת האתיקה הארצית ויו"ר ועדת ההתמחות הארצית ביקשו שניהם להעבירו מתפקידיו בשל התנהגות בלתי הולמת והנושא נמצא על סדר יומו של הוועד המרכזי.לכן זאת התפטרות ממניעים שונים בתכלית מהעטיפה שבה נעטפו."

המשנה לראש הלשכה, עו"ד משה טייב, אמר: "בעת הזו לא נותרה לנו ברירה אלא לקבל החלטה קשה וכואבת. אני מבין שאפי נמצא בסערת רגשות ואני מזדהה עם המצוקה האישית שלו, אך לטובת הלשכה וציבור עורכי הדין החלטנו להתוות את הדרך באמצעות דוגמה אישית ולהתפטר."

טייב, אמודאי, ואורגד, הוסיפו עוד כי: "חשוב לנו לעשות את ההפרדה בין אפי נוה האדם, שלו אנו מאחלים מעומק הלב שיוכיח את חפותו ויחלץ מהתקופה הקשה שהוא חווה, לבין אפי נוה איש הציבור וראש לשכת עורכי הדין. כאשר איש ציבור נקלע למערבולת כזו, אסור לו לכבול אליו את הגוף שבראשו ולפגוע בו."

פרשת נתב"ג בה מעורב נוה התרחשה כזכור באוקטובר האחרון. תחילה, נהנה נוה מתמיכה נרחבת בלשכת עורכי הדין, תמיכה שנראה כי מתחילה להיסדק בשבוע האחרון.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!